З 25 жовтня до 2 листопада у Києві проходить 54-й міжнародний кінофестиваль "Молодість", де можна побачити українські прем’єри та найцікавіші світові новинки.
"Любов, що не зникає"
Один із найгучніших фільмів року майстра скандинавського кіно Глінура Паулмасона на фестивалі "Молодість" покажуть в межах "Скандинавської панорами". Фільм починається зі сцени, де зносять будинок — це метафора того, що відбувається в житті Магнуса та Анни, які, народивши трьох дітей, проходять через розлучення. Анна — художниця, яка робить усе можливе, щоб привернути до себе увагу світу, одночасно піклуючись про ферму та дітей. Магнус — рибалка, якому важко змиритися з розлученням. Діти хочуть відродити любов батьків, але вони занадто зайняті іграми та розвагами. Фільм зображує солодкий сум згаслого кохання і спільних спогадів на фоні мальовничої ісландської природи. "Любов, що не зникає" була висунута Ісландією на здобуття премії "Оскар" у секції "Найкращий міжнародний фільм" і презентована на Каннському кінофестивалі.
"Наш дім у вогні"
Головна подія "Молодості" — міжнародний конкурс, який цьогоріч зібрав 12 повнометражних фільми. Один із них — українська стрічка "Наш дім у вогні" режисерки Олесі Білецької, світова прем’єра якої відбудеться на фестивалі 29 жовтня. Це чуттєва історія про любов, війну та складний життєвий вибір. У центрі сюжету — молода співачка Софія (Анастасія Пустовіт), у якої вдало складається міжнародна кар'єра в Лос-Анджелесі. Її відпустка у рідний Київ збігається з початком великої війни й зустріччю з колишнім хлопцем Максом (Любомир Валівоць), почуття до якого знову спалахують. Тепер вона змушена обирати між коханням і безпекою, домом та кар’єрою.
"Просто випадковість"
"Просто випадковість" — стрічка опозиційного іранського режисера Джафара Панагі вперше побачила світ в основній програмі Каннського кінофестивалю та отримала "Золоту пальмову гілку". Це історія механіка Вахіда, який випадково зустрічає чоловіка на ім'я Еґбал, який нагадує йому колишнього тюремного ката. Головний герой мусить вирішити, наскільки далеко він готовий зайти, щоб помститися тому, хто зруйнував його життя. У своєму драматичному трилері Панагі розмірковує про складники істини й свободи та способи їх досягти в неідеальному світі — через милосердя чи все ж таки відплату?
"Безмовна подруга"
Угорська режисерка Ілдіко Еньєді, відома своїм інтелектуальним і поетичним кіно, цьогоріч на Венеційському кінофестивалі представила стрічку "Безмовна подруга" із Леа Сейду, Тоні Люном та Луною Ведлер у головних ролях. Сюжет розгортається навколо столітнього дерева ґінкго в ботанічному саду в німецькому Марбурзі у різні часи — 1908, 1972 та 2020 роках. "Безмовна подруга" досліджує тонкі зв’язки між людиною та її середовищем. Фільм здобув приз FIPRESCI (Міжнародної федерації кінопреси), а швейцарка Луна Ведлер отримала премію Марчелло Мастроянні як найкраща молода акторка.
"Континенталь ’25"
Фільм класика "Румунської нової хвилі" Раду Жуде, прем’єра якого відбулась в основному конкурсі Берлінале й за сценарій якого режисер отримав "Срібного ведмедя". Фільм досліджує провину як соціальний феномен на прикладі головної героїні Оршої, яка працює судовою виконавицею. Їй доручено виселити зі старої будівлі безхатька, оскільки найближчим часом на цьому місці має розпочатися будівництво розкішного готелю. Чоловік просить на збори пів години й накладає на себе руки. Змучена почуттям провини, Оршоя скасовує давно заплановану відпустку з родиною й шукає порятунку в розмовах із різними людьми. Але ні її чоловік, ні найкраща подруга, ні священник не можуть вирішити моральну дилему жінки.
"Втомлені"
"Втомлені" — іще одна світова прем’єра та режисерський дебют українського кінооператора Юрія Дуная, який зараз служить у ЗСУ. Стрічка розповідає про Любу й Андрія — ветеранів війни, які носять її видимі та невидимі шрами та намагаються пристосовуватись до мирного життя. Разом вони проходять довгий шлях до одужання та знаходять розраду й підтримку одне в одному. Головні ролі зіграли Валерія Ходос, Дмитро Сова та Ірма Вітовська.
"Наші найшаленіші дні"
У позаконкурсній програмі "Молодість-молодість" нове покоління кінематографістів ділиться свіжим поглядом на теми дорослішання, стосунків і пошуків себе. Драма "Наші найшаленіші дні" — повнометражний дебют грецького режисера Васіліса Кекатоса. Це історія про юну Хлою, яка, втративши дах над головою, змушена покинути Афіни й поїхати на інший кінець країни, щоб жити зі старшою сестрою. Дорогою вона зустрічає групу молодих людей, які їздять Грецією на автофургоні та допомагають людям, які опинилися на межі бідності. Дівчина захоплюється ідеалами та нетрадиційним способом життя групи та приєднується до них. Вона дізнається, як це — піклуватися про інших і мати обрану сім'ю. Вона закохується, розчаровується, переживає страх, небезпеку та свободу — і врешті знаходить шлях до себе та справжньої дорослості.