5 найкращих колекцій на Тижні моди в Будапешті
Сезон показів весна-літо 2023 став ювілейним для Тижня моди в Будапешті (Budapest Central European Fashion Week), який удесяте зібрав на берегах Дунаю безліч іноземних гостей, щоб познайомити з найкращими локальними дизайнерами. Проте цього разу своє почесне місце в розкладі посіли й українські бренди – у межах співпраці з UFW на будапештському подіумі показали свої нові колекції кілька наших марок. Розповідаємо про найцікавіші шоу на BCEFW весна-літо 2023.
AERON – висхідна зірка будапештської модної сцени, яку вже помітили та полюбили в усьому світі. Вже кілька сезонів поспіль цей бренд регулярно показує колекції в Копенгагені, а потім у Будапешті. Спершу марка привернула увагу власними виробами зі шкіри та помітною фурнітурою у вигляді літери А, що регулярно з’являється на речах та аксесуарах дівчат зі стритстайл-звітів з Парижа, Мілана, Копенгагена. Також бренд відомий своєю роботою з трикотажем, з якого створює і елегантні костюми-двійки, і ажурні сукні для літніх променадів, і сексапільні кардигани. Саме з трикотажу виготовлено нову sustainable-лінійку ZERO, яка частково видозмінюватиметься із сезону в сезон, але її основа – це базовий трикотажний гардероб на щодень.
На подіумі в Будапешті гості змогли побачити суміш із колекції ZERO, запущеної кілька місяців тому, і ключові образи нової весняно-літньої колекції, яка привернула увагу сітчастими сукнями в ніжних відтінках, розслабленими жакетами та брючними комплектами із шовку. Не обійшлося й без частки сексапілу – глибокі декольте, несподівані вирізи з боків чи на спині делікатно додавали образам потрібної гостроти.
Український бренд GUDU продовжує свою міжнародну ходу. Влітку марка показала колекцію Resort 2023 у Флоренції в межах Pitti Uomo, а тепер представила колекцію сезону весна-літо 2023 року в Будапешті (після цього її можна буде ще побачити на Тижні моди в Нью-Йорку).
У міжнародне турне команда GUDU вирушила з колекцією, що максимально уособлює її естетику та ДНК. Чорний колір, без якого неможливо уявити роботи дизайнера Лаші Мдінарадзе, ідеальний крій жакетів та увага до деталей вразили гостей Тижня моди. Сам дизайнер про цю колекцію розповідає: "За жакетами до нас повертаються від сезону до сезону, вони дають змогу експериментувати з формою та пропорціями, але водночас слугують окрасою жіночого тіла й увиразнюють силу характеру. По суті, вся колекція і віддзеркалює моє бачення, з чим і як можна комбінувати наші жакети. Мені хотілося запропонувати зрозумілий конструктор з якісного, комфортного, однак не безликого одягу".
Nanushka – бренд, який не потребує представлення. Для багатьох це вже велика міжнародна марка, яка має власні бутики в Лондоні та Нью-Йорку, але родом бренд саме з Будапешта, про що ніколи не забуває. Нерідко дизайнерка Сандра Шандор присвячувала свої колекції рідному місту чи угорським ремеслам. Також у Nanushka максимально підтримують розвиток народних промислів, а все виробництво зосереджують усередині країни.
Нещодавно Шандор стала мамою і це, звісно ж, вплинуло на її нові роботи. Дизайнерка каже, що мала "сильні відчуття та переживання щодо свого тіла" і дізнавалася, "на що воно здатне і як воно змінюється та адаптується". Бажаючи дослідити цю ідею матеріально, Шандор зупинилася на темі "краси недосконалості". На подіумі вона показала її за допомогою асиметрії, гри фактур і кольорів, які допомогли по-новому подивитися на лаконічну естетику Nanushka. Вивчаючи власне тіло, дизайнерка також змогла створити безліч сильних унісекс-образів, які будуть однаково доречні і в жіночому гардеробі, і в чоловічому.
Kata Szegedi – угорський бренд, який привернув увагу завдяки масштабній співпраці з компанією Levis. Будапештські дизайнери використовують вінтажний денім Levis для створення складноскроєних костюмів. Кожну пару розпарюють на безліч елементів, які потім компонують уручну. На вигляд вони нагадують джинсові стрічки, що створюють цікавий ефект під час ходьби. Сам бренд розповідає, що цього сезону надихався естетикою 90-х, коли денім був не просто одягом, а частиною попкультури. Водночас робота з вінтажним денімом дає змогу створювати нові сенси й не шкодити планеті.
Tomcsanyi – цей угорський бренд залишається відданим собі із сезону в сезон, щоразу представляючи різноманітні принти, натхнені природою, мистецтвом і навколишнім світом. У новому сезоні бренд активно працював із синім та жовтим кольорами, розбавивши їх морквяним, білим та блакитним. Силуети водночас розслаблені та прості, щоб нічого не відвертало від відпочинку та розслабленого настрою.