"Прикраса, що фліртує з тілом": Тетяна Лісова — про те, як відрізнятися за допомогою прикрас
Прикраси й одяг — незамінні у формуванні особистості. Все, що люди вдягають на тіло, послуговує не так комфортові або соціальним нормам, як створенню ідентичності. Як робити інтелігентні та грайливі стилістичні акценти, як транслювати індивідуальність, чому важливо бути чуттєвим. Про це ми розмовляємо з Тетяною Лісовою, засновницею компанії ITISI, офіційного представника континентальних ювелірних брендів — італійських Crivelli, Pasquale Bruni та RF Jewels, французьких Djula й Akillis, іспанського Carrera y Carrera та онлайн-платформи сучасних демократичних прикрас onlygoodjewls.
Тетяна Соловей: Нещодавно ITISI презентували спільну колекцію DIAME x RF Jewels, The Body Language, "мова тіла". Розкажіть про колекцію, як вона створювалась і як сприймається в колі поціновувачів прикрас?
Тетяна Лісова: Це була чиста імпровізація. Я давно знайома із засновником римського ювелірного бренду RF Jewels — Андреа Фратареллі, емоційною, інтелігентною та дуже відвертою людиною, яка мені дуже імпонує. Колекція відображає його смак. Вона — про стилістичні акценти, які з простої комбінації "чорна футболка і джинси" роблять індивідуальний та виразний образ. Головний предмет колекції — ланцюжок на тіло, бодичейн, прикраса, що фліртує з тілом. Цей інтелігентний та грайливий акцент транслює індивідуальність, сексуальність, чуттєвість. І водночас це дуже універсальна прикраса. Такий ланцюжок можна носити під білу сорочку класичного крою або з відвертим вбранням для вечірок (сучасний тренд на оголене тіло в моді дуже сприяє популярності цієї прикраси), він має дуже гарний вигляд на засмаглій шкірі або на чорному одязі. Я впевнена, що ця прикраса невдовзі стане ювелірною класикою, як тенісні браслети або сережки-пусети. Окрім того, в колекції є різні типи кафів — на вухо, ніс та губу, які викликають чималу зацікавленість. Ми плануємо поповнювати колекцію новими дизайнами та моделями, як-от ланцюжки на талію та прикраси-трансформери.
Т. С.: Класичні ювелірні прикраси незамінні для того, щоб транслювати образи, які мають певні історичні референси, — наприклад, конвенційна жіночність у стилі 1950-х, американська еліта, "старі гроші" або непомітна розкіш. Але ці нові дизайни не зчитуються однозначно, тому залишають простір для інтерпретацій.
Т. Л.:Ця колекція робить акцент на тому, що інстинкти та первинні відчуття не варто ігнорувати. Вона — про чуттєвість: до свого тіла та всього, чим людина оточує себе в житті, від одягу та предметів побуту до музики. Якщо ці прикраси купує бізнес-леді, я розумію, що за її зовнішнім виглядом, за цілями та планами, є темперамент і бажання бути самобутньою. Я не здивуюся, якщо чоловіки почнуть більше цікавитися цією колекцією. Ми вже говорили, що тренд на чоловічі прикраси набирає обертів, і навіть більше: гендерні кліше дедалі менш релевантні для світу прикрас. Незабаром не буде ні жіночих, ні чоловічих прикрас: ювелірні предмети обиратимуть і носитимуть люди, які хочуть підкреслити чуттєвість своєї натури та наснагу до краси. Мова краси дуже допомагає в справі вираження особистості.
Т. С.: Продовжуючи тему самовираження. У портфоліо ITISI з’явився іспанський бренд Carrera y Carrera, відомий своїми прикрасами-скульптурами, зробленими з матового золота сонячного відтінку. Здається, це вже інший рівень ювелірного мистецтва, який потребує навички носити такі речі.
Т. Л.:Я б сказала, що тут головне — бажання виражати самого себе. Я обожнюю цей бренд. За понад п’ятдесят років свого існування він демонстрував невпинний пошук інновацій у техніках і формах. Carrera y Carrera має багато смаку до текстури. Цю комбінацію матової фактури та кольору в золоті вони відточували роками, щоб вона набула такого неперевершеного вигляду. Тому через технічні складові в їхніх колекціях є тільки жовте та біле золото, але немає рожевого. Я дуже люблю колекції бренду з мікроскульптурами ню Eden з фігурками жінки та чоловіка та Bonadea, з жіночими зап’ястями. Трішки Родена в ювелірному мистецтві! Ця фантазія в роботі з формами дуже надихає та дає простір для самовираження. В сучасному світі, де ескалація трендів у соціальних мережах відбувається швидко та призводить до масового копіювання, такі речі повертають смак до пошуку себе.
Т. С.:Щодо наслідування. Ми говорили про те, що мода впливає на ювелірні прикраси. Але ж мода — це амбівалентний феномен, що з’явився в міському середовищі й тому віддзеркалює головну особливість цього середовища, де люди сприймаються як натовп. Тому мода — ще й про вміння не відрізнятись, підлаштовуватися під чинні тренди, маскуватись під будь-яку соціальну групу. Як це відображається в ювелірному світі?
Т. Л.:Ми всі бачимо, як тренди набирають обертів, як вони швидко поширюються, змінюються та зникають. Важко сказати, що є первинним в цьому процесі, чи то суспільство потребує чітких вказівок щодо зовнішнього образу, чи то бренди мають таку силу впливу, що їхні комунікація та стиль поглинають увагу. Ми вже говорили про те, як зміна сприйняття гендера стала новим трендом, що відкрив геніальну комерційну нішу для чоловічих прикрас та прикрас, які не мають чіткого гендерного спрямування, або, як з популярною музикою, набувають субкультурних трендів, наприклад з гіп-гопу, перетворюються на магістральні. Якщо є знаки того, що певна тенденція може бути популярною, гіганти індустрії це розхитують і створюють комерційну можливість.
Т. С.: Не кожен готовий бути іншим. Привертати увагу — це робота і виклик, тому не всі цього прагнуть. Чи можуть прикраси допомагати не виділятись?
Т. Л.: Звісно. Коштовності — це засіб транслювати статки та соціальний статус, дуже конвенційно та зрозуміло для всіх. Вони незамінні в тому, аби демонструвати, що їх носій належить до певної соціальної групи. Мовою ритейлу — це чиста комерція, яку я дуже поважаю і яку варто враховувати. Але мені було б важко робити бізнес без можливості надихати. Я за інше ставлення до прикрас, де є місце самовираженню, бажанню володіти чимось надзвичайним.
Т. С.: Які матеріали є найгарантованішим засобом виділятися?
Т. Л.: Найемоційніший відгук отримує кольорове каміння — смарагди, рубіни, турмаліни. Діаманти — чистий королівський авторитет, ознака статусу. Кольорові камені теж працюють як символ соціального статусу, але викликають більше емоцій. "Побачила і не можу спати" — таке відбувається з кольоровим камінням частіше, ніж з діамантами.