5 помилок, які роблять абсолютно всі у стосунках з нішевою парфумерією
У стосунках з нішевою парфумерією всі так чи інакше припускаються помилок. Ось 5 найпоширеніших з них, які можна вважати "хворобою зростання": з досвідом пієтет змінюється снобізмом, а на зміну снобізму приходить рівне, поважне ставлення до парфумів, її творців та ритейлерів.

Помилка № 1. "Слухати" аромати
Вислів "слухати аромати" прижився серед парфумерно захоплених людей, особливо неофітів. Це зрозуміло: прозаїчне "нюхати" новачкам може здаватися надто приземленим і недоречним у стосунках з високою парфумерією.
"Чути музику парфумів" дійсно можна, але коли ця метафора вживається постійно та буквально, це перетворюється на псевдоінтелектуальний сленг з категорії "смачний текст".
До речі, "слухати" – не єдиний спосіб знайомитися з ароматами: їх можна "відчувати", "сприймати", "розрізняти", "вловлювати" тощо. Все це доречні дієслова, коли мова йде про парфуми та ноти. І не варто боятися слова "нюхати": воно цілком прийнятне, – і серед професіоналів також.
Помилка № 2. Тестувати аромати лише з блотера
Блотер, тобто паперова смужка, передає лише загальне уявлення про аромат, і найяскравіше відображає початкові ноти, що випаровуються протягом перших хвилин. Так, професійні парфумери працюють виключно з блотерами, але мають на те причини: по-перше, кількість ароматних інгредієнтів не залишила би на тілі парфумера жодного вільного місця; по-друге, експерти працюють з сировиною (абсолю, есенції, тінктури тощо), – і якщо скласти кілька блотерів разом, можна скласти найбільш точне враження про майбутню композицію.
Шкіра ж має свій pH, власну температуру та природний запах, і саме ці чинники визначають, як аромат поводитиметься в розкритті. Те, як відчуватиметься аромат в подальшому (і чи буде він подобатися і далі), залежить від власної хімії шкіри. Цим і пояснюється те, що на різних людях аромати звучать по-різному.
Отже, блотери допомагають сформувати шортлист фаворитів, а от переможця варто визначати тільки після нанесення на шкіру. За годину можна буде скласти остаточне враження про нього.
До речі, питання про те, чи можна розтирати парфуми між запʼястками після нанесення, залишається відкритим. Одні професіонали вважають, що це руйнує структуру аромату. Інші впевнені, що нічого страшного не трапиться: молекули – одні й ті самі.
Помилка № 3. Нюхати каву в перервах між тестуванням
Цю звичку роками культивували консультанти в парфумерних магазинах, але сучасна ароматна наука довела: кава не очищує нюх, а навпаки — збиває з пантелику рецептори.
Кава має власний потужний ароматний профіль, насичений ефірними маслами, які осідають у носовій порожнині. Після такого "перепочинку" нюх втрачає здатність розрізняти тонкі ноти — усе здається або глухим, або змішаним у єдиний кавовий фон.
Набагато ефективніше дати носу відпочити кілька хвилин або вдихнути нейтральний запах — наприклад, свіжого повітря чи власної шкіри (наприклад, на зігнутій в лікті руці). Так нюхові рецептори природно "обнуляються", і сприйняття відновлюється без спотворень.
Дуже добре допомагає пити чисту воду. Цим прийомом користуються професійні ольфактологи та парфумери.
Помилка № 4. Купувати великий об'єм парфумів
Здається, логічно: що більший флакон, то вигідніше покупка. Але на практиці часто виявляється, що парфуми, які причарували в магазині, — несумісні з життям. Тут грає роль не стільки імпульс і настрій при купівлі, скільки зміни клімату та смаків. Те, що здавалося ідеальним ароматом восени та взимку, може дратувати навесні. З появою нових релізів або сезонних настроїв хочеться свіжості, експериментів, а великий флакон змушує користуватися тим, що вже не надихає, – або просто припадає пилом на поличці.
Мудре рішення — вибирати об’єм 30 мл або travel-size, тестувати аромат протягом кількох тижнів. Адже великий флакон незручно брати із собою, в подорожі, в офіс тощо – тому варто надавати переваги компактному формату.
Помилка № 5. Довіряти "інстаграмним дилерам"
Фрази на кшталт "у дьюті-фрі запах інший", "у мережевих магазинах підробки" або "в інстаграмі дешевше, бо без націнки" — це класика парфумерних міфів. Насправді все навпаки.
Великі офіційні мережі мають надто високі ставки, щоб ризикувати репутацією. Кожна партія проходить перевірку, зберігається за температурного режиму, який контролюється. Магазини сплачують мита, податки, сертифікують продукцію і працюють безпосередньо з дистриб’юторами брендів. Продавати підробки для них — мільйонні ризики, несумісні із потенційною вигодою у вигляді продажу кількох підроблених флаконів.
А от інстаграмні продавці часто діють без юридичних підстав, договорів і гарантій. Їхні товари можуть бути з відкритих складів, розлиті вручну або з прострочених партій. Навіть якщо запах спершу здається "схожим", стабільність аромату, концентрація й безпека залишаються під питанням. Крім того, купуючи парфуми "з рук", ми плекаємо ухилення від сплати податків та чорний імпорт.