Є суперечливі дизайнери, суперечливі колекції і навіть суперечливий одяг. Але чи існують спірні кольори? Таким точно є рожевий – цей тон здатний викликати більше пристрастей, ніж будь-який інший відтінок. Можливо, саме з цієї причини в індустрії моди, яка упродовж останнього місяця показала, що вірусність уже є головною метою, цей колір став наріжним каменем сезону осінь-зима 2022/2023.
Loewe, Carolina Herrera, Chanel і, звісно, Valentino. Щодо останнього бренду з перелічених, рожевий став головним героєм монохромного шоу італійського Дому. Його креативний директор, П’єрпаоло Піччолі, був настільки чітким стосовно свого монохромного марення, що навіть створив спеціальний відтінок для цієї події у співпраці з Інститутом Pantone – PP Pink. "Повідомлення, пов’язані з рожевим, змінилися за останні десять років, і ми бачили, як популярність цієї родини кольорів зростає по всьому спектру", – пояснює Лорі Прессман, віце-президент Інституту Pantone.
Саме Pantone багато в чому винен у цьому бумі: ще в 2016 році він визначив, що Millennial Pink стане кольором року, а тепер знову прогнозує, що рожевий залишиться з нами ще на деякий час. Хоча, чесно кажучи, не обов’язково бути експертом, щоб погодитися з ними. Від появи естетики Barbiecore – з початком знімання фільму "Барбі" і виходу Періс Гілтон на закритті показу Versace весна-літо 2023 до незліченних рожевих пропозицій на подіумах і його беззаперечне лідерство на червоних доріжках – від Зендаї та Ліззо до Флоренс П’ю: без сумніву, ми на порозі остаточного пробудження цього кольору.
Хоча рожевий історично пов’язували з жіночністю і часто з певними негативними аспектами, такими, як крихкість або слабкість, сьогодні існує багато інституцій і демографічних груп, які змінюють дискурс. "Зараз політичні активісти привласнили цей колір, використовують його в акціях протесту та своїх вимогах. Насправді The Guardian назвала рожевий "кольором активізму", залишивши позаду значення минулого", – пояснює Педро Мір, професор бізнес-школи моди ISEM і спеціаліст із поведінки споживачів і бренд-менеджменту. "Уперше за більш ніж століття рожевий набуває нейтральних якостей і більше не використовується для контролю статі; у цьому є щось дуже свіже та захопливе".
Отже, рожевий доводить, що в 2022 році він – це вже набагато більше, ніж просто колір принцес.
Текст: Nuala Phillips
За матеріалами vogue.es.