Який вигляд мають костюми до опери "Богема"

Італійський режисер Італо Нунціата ставить у Національній опері "Богему" Джакомо Пуччіні. Напередодні прем'єри, яка відбудеться 14 і 16 листопада, команда Vogue.ua побувала в художніх цехах театру і побачила, як створюють костюми і декорації.

image

Головна художниця Національної опери Марія Левитська – рідкісна перфекціоністка. Вона працює в театрі більше 25 років, до цього десять років була художницею в кіностудії імені Довженка, де зробила кілька фільмів з Романом Балаяном. Ми не вперше приїжджаємо на комбінат театру: це величезні цехи на Солом'янці, де команда художників, костюмерів, закрійників, взуттєвиків, декораторів та інших фахівців створює костюми і декорації для кожного спектаклю в театрі. Марія Левитська завжди енергійно режисує роботу журналістів і фотографів, які прийшли зробити репортаж: показує найкращі ракурси для зйомки, виставляє мізансцени з манекенами і моделями в костюмах, щоб останні мали максимально ефектний вигляд у кадрі. Забороняє знімати, поки не поправить на моделі капелюшок, не одягне рукавичок і не розгладить мінімальні заломи на тканині – в кадрі, як і на сцені, все має бути досконало.

На створення костюмів для опери Пуччіні "Богема" Марії Левитській і її команді з 10 осіб знадобився місяць. "Ми пошили 160 костюмів, з них тільки 21 – це дитячі. Всі – різні, у кожного героя, крім костюма і взуття ручної роботи, є капелюх, рукавички і аксесуари", – розповідає Левитська. Оперу Пуччіні, прем'єра якої відбулася в Турині ще 1896 року, в Києві ставить італійський режисер Італо Нунціата. Нунціата співпрацює з Римською оперою, оперними театрами в Неаполі і Венеції, а в Національній опері України за останні кілька років поставив опери "Манон Леско", "Макбет", "Бал-маскарад" та "Любовний напій".

Режисер каже, що "Богема" – дуже сучасна, динамічна і жива опера, тому час дії в постановці перенесли в 1950-ті роки – 1955-й, якщо бути точним. У Франції це час розквіту театру, моди, епоха "нової хвилі" в кіно – і саме цей період став головним референсом для костюмів. "Я орієнтувалася насамперед на моду 1950-1955 років: те, що робили Крістіан Діор і Крістобаль Баленсіага", – розповідає Марія Левитська. Незадовго до цього, 1947 року, Діор представив світу концепцію new look, у якій втілив своє уявлення про жіночність. На 50-ті роки минулого століття припав і розквіт роботи Крістобаля Баленсіаги, який представив ключові моделі – пальта-кокони, що добре тримають форму, і скульптурні сукні-трапеції. Саме такі речі носять головні жіночі персонажі "Богеми", Мімі і Мюзетта: кейпи, сукні з жорсткими і пишними спідницями, і обов'язково – вишукані рукавички і капелюхи.

Марія Левитська

"Найскладніший костюм у Мюзетти", – каже Марія Левитська. 16 листопада її партію співатиме Сусанна Чахоян. Артистка з'явиться на сцені в червоній сукні з пишною спідницею, плащі з вишитим подолом і капелюсі з вуаллю. На створення образу майстрам комбінату знадобилось кілька днів: кожен костюм у театрі – ручна робота. Так само вручну в цехах комбінату роблять і величезні декорації – це розписані полотна з елементами кінопостерів і афіш 1950-х років.

14 листопада головні партії в "Богемі" виконають Валентин Дитюк, Лілія Гревцова, Андрій Бондаренко, Ольга Фомічева, Геннадій Ващенко, Сергій Магера, Олександр Мільов. 16 листопада на сцену вийдуть Тетяна Ганіна, Дмитро Іванченко, Петро Приймак, Сусанна Чахоян, Олександр Бойко, Богдан Тарас, Дмитро Агєєв.

Текст: Дарія Слободяник

Фото: Марія Павлюк

Популярне на VOGUE