Vogue Ukraine Conference: як війна змінила споживацькі звички українців

13 листопада на конференції Vogue Ukraine Forces of Fashion соціологиня й директорка компанії Gradus Research Євгенія Близнюк розповість, як війна змінила споживацькі звички українців.

Євгенія Близнюк

"Нова філософія – жити тут і зараз", – констатує Євгенія Близнюк. Згідно з опитуванням дослідницької компанії Gradus Research i Vogue Ukraine, проведеним у вересні, 85 % українців не хочуть відкладати життя на потім, а 82 % шукають задоволення – для збереження балансу. Найпоширеніша відповідь звучить так: "Під час війни я відчуваю більшу потребу в особистих радощах для відновлення рівноваги".

Випускниця Києво-Могилянської академії Євгенія Близнюк – одна з найавторитетніших соціологів країни. 17 років вона працювала на провідних телеканалах як маркетинг-директорка, з 2014 до 2017-го керувала департаментом аналітики Адміністрації Президента України. Уже понад п'ять років заснована нею компанія Gradus проводить опитування громадської думки за допомогою однойменного мобільного застосунку в Україні, Європі та США. На цьогорічній конференції Vogue Ukraine Forces of Fashion Близнюк розкаже, як змінилися наші споживацькі пріоритети через повномасштабну війну.

В опитуванні, ініційованому Vogue Ukraine, взяли участь 600 осіб віком від 18 до 60 років. Результати показують: бажання жити тут і зараз формує нові звички, адже українці почали витрачати свідоміше. "Якість продуктів і послуг, турбота про себе, задоволення – ось головні орієнтири. В умовах війни витрати змістилися з кількості на якість, а головні інвестиції – у фізичний і ментальний добробут".

Фокус уваги споживачів зосереджений на догляді за собою, зокрема на косметологічних процедурах і б’юті-послугах: 58 % опитуваних зізнаються, що почали більше вкладатися у здоров'я та красу. Спорт, масаж, здорове харчування – все це стає острівцем безпеки для українців. Інша помітна категорія витрат – освіта: курси, лекції, конференції, читання, хобі, які допомагають розвивати власні таланти, наприклад, уроки ораторської чи акторської майстерності.

Змінюється і ставлення до розкоші. 29 % респондентів зауважують: обираючи коштовні речі, орієнтуються на соціальну відповідальність бізнесу та етичність виробництва, а чверть – віддають перевагу покупкам, які принесуть відчуття "нормальності життя" та спокою, подарують новий досвід. "Невизначеність майбутнього спонукає вкладатися в речі, про які давно мріяли, які дають відчуття стабільності, – розповідає Євгенія – Коштовні покупки "на роки" – один зі способів врівноважитися, адже людська психіка не може довго жити в стані непевності". Саме з цим соціологиня пов'язує зростання попиту на дорогі товари, зокрема високотехнологічні автівки.

Українське суспільство сьогодні існує в надважких обставинах, тому важливо розуміти, які поведінкові моделі посилюються або зароджуються під час війни, каже Євгенія Близнюк. "У періоди радикальних змін бізнесу важливо у своїх рішеннях покладатися на актуальні дані, а не на інтуїцію, яка спирається на минулий досвід і застарілу інформацію".

КУПИТИ КВИТКИ, ЩОБ ДІЗНАТИСЯ БІЛЬШЕ

Партнери конференції:

Фешн-партнер: UGG, бренд-легенда з Каліфорнії, який перетворив зручність на стиль. UGG дарує неповторне відчуття комфорту й надихає мільйони людей бути собою.

Алкогольний партнер: Don Julio, бренд текіли з багаторічною історією. Винятковий смак і справжній мексиканський дух у кожній пляшці.

Бʼюті-партнер: Vichy Laboratoires — французький дермокосметичний бренд, який використовує надсучасні розробки і пропонує новітні рішення для здорового вигляду шкіри й волосся.

Фінансовий партнер: Sense Bank – державний банк, що посідає провідні позиції в усіх сегментах банківського ринку України. Sense Bank активно ініціює та підтримує проєкти в галузі візуального, перформативного, музичного та кіномистецтва.

Інноваційний партнер: Mriya Production, українська технологічна компанія, яка спеціалізується на створенні віртуальних світів для відео, ігор і заходів по всьому світу.

Локація: UNIT.City, перший в Україні інноваційний парк, створений для підтримки технологічного підприємництва та стартапів, що поєднує офісні простори, лабораторії, навчальні заклади, житлові зони та коворкінги.

Популярне на VOGUE