Vogue Ukraine Conference: інтерв'ю з Карлоттою Родбен — консультанткою з питань майбутнього індустрії розкоші

NAME
11 листопада

13 листопада вже увосьме відбудеться VOGUE UKRAINE CONFERENCE: FORCES OF FASHION 2025. Однією зі спікерок стане Карлота Родбен — авторка двох книг, засновниця подкасту про новації, моду й культуру Beyond Luxury. Колишня очільниця відділу інновацій Chanel, Карлота є провідною консультанткою з питань майбутнього індустрії розкоші. Спеціалізується на переосмисленні цінності брендів та стратегічному плануванні. Ми поговорили з нею про те, що таке сучасна розкіш, як на неї впливають технології та якими будуть бренди майбутнього.

Карлотта Родбен

Що таке нова розкіш

Зовсім скоро поняття розкоші буде визначатися здатністю розуміти, коли треба зупинитися. Штучний інтелект може генерувати щось нескінченно — нескінченні варіації, нескінченні результати — але тільки люди можуть відчути, коли ми отримали потрібний результат, коли справу завершено. Саме цей момент розпізнавання перетворює творіння на емоцію. У цьому новому ландшафті кураторство стає найвищою розкішшю. Кураторство надає хаосу форму, а продукту сенсу.

Розкіш — це не про те, скільки разів ви можете щось створити: нам потрібна глибина. Майбутнє розкоші буде не про швидкість чи кількість, а про чутливість та речі з сенсами. На мій погляд, правда буде у балансі між технологією та інтуїцією. Справжня розкіш житиме в руках тих, хто створює з розсудливістю, емоціями та метою — хто знає, що краса прогресу полягає не в прискоренні, а в завершенні.

Про сталий розвиток сьогодні

Сталий розвиток у модній індустрії став таким бажаним, коли він став видимим, але видимість — це не те саме, що справжній вплив. Багато з того, що ми бачимо сьогодні, — це лише естетична екологічність: зелені образи, природні тони та мова ресайклу. Проте мало хто з брендів справді змінює те, як вони працюють — створюють, виробляють та розповсюджують. Справжні інновації починаються, коли сталий розвиток стає системою. Він починається з усього: від постачання матеріалів до оптимізації ланцюга поставок, від довговічності та якості продукції до впровадження більш сталих бізнес-моделей.

, Carlota Rodben (@carlotarodben)

Навіть невеликі покращення можуть мати реальне значення. Якби кожен бренд зосередився на тому, щоб бути трохи кращим — виробляти менше, але якісніших виробів, розробляти дизайн з метою, а не гнатися за постійною новизною — галузь рухалася б вперед змістовно. Справжні зміни виникають не від досконалості, а від узгодженості. Від узгодження того, що говорить бренд, з тим, що він насправді робить, та від розуміння того, що найбільш сталим жестом може бути просто створення меншого, але кращого.

Що змінить модну індустрію вже скоро

Я думаю, що наступна справжня трансформація в моді відбудеться не завдяки цифровому дизайну чи новому віртуальному досвіду, а завдяки текстилю — матеріалам, які думають, відчувають та реагують. Уявіть собі текстиль, який відстежує наші біомаркери та адаптується до потреб тіла, чи тканини, які фільтрують забруднення або захищають нас від ультрафіолетового випромінювання, або одяг, який передає емоційні чи екологічні стани.

Мода завжди відображала культуру, але тепер вона почне брати участь у її формуванні. Ці інновації переосмислять те, що ми очікуємо від одягу — не лише красу чи ідентичність, але й інтелект, функціональність та захист. Майбутнє моди полягає в матеріалах, які поєднують науку та емоції, де технології стають невидимими, а дизайн оживає. Справжня розкіш більше не буде пов'язана з тим, що ми носимо, а з тим, як те, що ми носимо, піклується про нас, об'єднує нас та реагує на світ, у якому ми живемо.

Про бренди майбутнього

Одержимість постійними мікротрендами та перевиробництвом зробила модну індустрію гучнішою, але порожнішою. ​​Брендам майбутнього не потрібно буде кричати — вони повинні будуть шепотіти чітко, відмовитися від ідеї, що видимість дорівнює актуальності.

Якщо б я колись вирішила зробити модний бренд, то ми би точно не гналися за сезонами, алгоритмами чи вірусністю, а зосередилися б на створенні меншої кількості колекцій щороку, але з виробами вищої якості. Такі бренди, як Phoebe Philo та The Row, вже натякають на цей напрямок — гардероби, побудовані на вічних основних елементах, продуманий дизайн та поодинокі акцентні речі, які виглядають водночас довговічними, але з яскравою індивідуальністю. Я б використовувала матеріали не лише найвищої якості, але й корисні для вашого тіла та шкіри — текстиль, який сприяє комфорту та самопочуттю. Одяг був би створений для покращення вражень власника, а не лише для його зовнішнього вигляду.

Це також позбавило б ілюзії досконалості. Наступне покоління не хоче бездоганності; воно хоче справжнього. Бренд, який визнає свій процес, свою еволюцію, навіть свої суперечності, буде набагато людянішим, ніж той, що ховається за полірованим фасадом.
Майбутнє моди буде побудовано на близькості, прозорості та намірах. Найкращий бренд розкоші 2030-х років існуватиме не для того, щоб вражати, а для того, щоб виражати.

КУПИТИ КВИТКИ

Партнери конференції:

Фешн-партнер: UGG, бренд-легенда з Каліфорнії, який перетворив зручність на стиль. UGG дарує неповторне відчуття комфорту й надихає мільйони людей бути собою.

Алкогольний партнер: Don Julio, бренд текіли з багаторічною історією. Винятковий смак і справжній мексиканський дух у кожній пляшці.

Бʼюті-партнер: Vichy Laboratoires — французький дермокосметичний бренд, який використовує надсучасні розробки і пропонує новітні рішення для здорового вигляду шкіри й волосся.

Фінансовий партнер: Sense Bank — державний банк, що посідає провідні позиції в усіх сегментах банківського ринку України. Sense Bank активно ініціює та підтримує проєкти в галузі візуального, перформативного, музичного та кіномистецтва.

Інноваційний партнер: Mriya Production, українська технологічна компанія, яка спеціалізується на створенні віртуальних світів для відео, ігор і заходів по всьому світу.

Локація: UNIT.City, перший в Україні інноваційний парк, створений для підтримки технологічного підприємництва та стартапів, що поєднує офісні простори, лабораторії, навчальні заклади, житлові зони та коворкінги.

Популярне на VOGUE