За лаштунками шоу завжди працює велика команда людей, яка створює ту саму емоцію. Засновник івент-агентства S*EVENT, Сергій Неклева в межах серії лекцій On The Sixth Floor розповість про найкращих творців fashion-показів в історії івент-бізнесу. Vogue.ua поговорив з ним напередодні виступу.
Мені завжди здавалося, що команди, які створюють покази, заслуговують значно більшої уваги. За модною індустрією я стежу вже більше 20 років і стільки ж займаюся організацією заходів, тому впевнений, що нам буде про що поговорити на лекції.
Для мене організація показу – це такий же інструмент у роботі дизайнера, як тканина, вміння працювати з формою чи кольором. Ідеальний варіант – через 15 хвилин показу зрозуміти, що ти подивився колекцію, хоча часто трапляється, що ти можеш обговорити яскравий епізод, декорацію, ймовірно моделей, а шоу з'їдає сенс твого перебування в першому ряду.
Одяг завжди був частиною шоу. Розгляньте, наприклад, показ Space Age ANDRE COURREGES у 60-х – відчуття, що він продає зовсім не одяг, при всій повазі до його творчості. Для мене те, що зараз робить на показах Balenciaga, – це просто шоу над одягом. Але всі ми розуміємо, що фінальну оцінку ставлять споживачі і бухгалтери. Має рацію той, хто рахує нулі в квартальних звітах.
Спроби максимізувати шоу часто призводять до перекосів, я за рівноправність всіх доступних дизайнеру інструментів. Ми живемо у світі, де ви можете максимізувати вплив шоу, наприклад, через повну відмову від них.
Якщо простежити за витратами на шоу, то найбільше інвестують у покази Chanel і Dior. Чи означає це, що їхні речі купують виключно через те, що люди з першого ряду замерзли на показі або могли намочити ноги водою з цього айсберга? Упевнений, що ні. Чи менше футболістів і реперів купуватимуть Philipp Plein, якщо з його показів зникне Шейк і повітряні тарілки? Гадаю, покази можуть лише доповнювати, підкреслювати або підтримувати вже створений образ. Але, безумовно, це сильний інструмент.
З важких чи смішних моментів у пам'яті залишився тільки епізод, коли ми пообіцяли Володимиру Нечипоруку, що повністю замінимо подіум і задню частину UFW за 20 хвилин, зробимо показ і за такий же час повернемо все назад. Наша команда з 100 осіб впоралася з цим завданням за 18, але я все одно пам'ятаю, як він стояв з годинником біля мене, схвильований, аби ми не зірвали графік показів.