У Chanel представили аромат Bleu de Chanel Parfum, обличчям якого знову став актор Гаспар Ульєль. З Гаспаром зустрілася в Парижі Наталія Гузенко.
Не варто очікувати від Гаспара Ульєля простих відповідей на запитання. Ми зустрічаємося в штаб-квартирі Chanel, щоб поговорити про новий парфум марки. З опущеними очима, актор неспішно вивуджує в своєму внутрішньому океані відповідні слова для точних і ємних фраз. Ще в юності Ульєль зауважив, що відрізняється від своїх однолітків: його "стара душа", як жартували друзі, вимагала джазу, класичної музики та хорошого вина.
Сьогодні Гаспару 33, і схоже, що біблійний вік приніс йому не тільки світову славу, але також посилив його і без того філософське сприйняття світу. "Я вважаю, що в моєму житті менше метань і немає безцільної втечі. До того ж батьківство принесло інші пріоритети", – зізнається він.
Цікаво, що простежити зміни в світовідчутті актора можна завдяки фільмам Bleu de Chanel, чиїм обличчям Ульєль став уже давно. В цьому році Будинок запропонував чоловікам концентровану версію – парфум Bleu de Chanel. Головному "носу" марки Олів'є Польжу вдалося додати аромату насиченості і чуттєвості, але залишити, при цьому, відчуття легкості і свіжості.
Як ви пам'ятаєте, в туалетній воді (2010) головні ролі дісталися енергійним, бадьорим грейпфруту і ветіверу, а в парфюмованній воді (2014) на перший план вийшли деревні кедрові, анімалістичні мускусні і амброві ноти. Сандаловий акорд, який ми могли відчути в ароматах Bleu de Chanel і раніше, в парфумі (2018) посилюється, пульсує, справляє глибоке і одночасно делікатне ольфакторне враження.
Гаспар зізнається, що здивований бажанням Chanel адаптувати образ героя до змін, що відбуваються з роками з ним самим. "Ми працюємо разом протягом майже десяти років, – розповідає Ульєль. – В персонажа першого епізоду було більше неприборканого, тілесного, а в третьому він, як і я, стає більш цілісним. У фільмах Chanel взагалі не намагаються розповідати про "технічні" стороні аромату, все більш абстрактно".
Розбиратися в символізмі Мартіна Скорсезе, Джеймса Грея і Стіва Макквіна – режисерів, яким Будинок Chanel доручив роботу над фільмами з 2010 до 2018 року, – захопливе заняття. В останньому епізоді Макквін занурює Ульєля в глибокий басейн: метафора занадто багатозначна, щоб не запитати у актора про його особисте трактування сцени.
"Мій герой прагне возз'єднатися зі своєю суттю, – пояснює Гаспар. – Басейн – безодня, якою є світ. Кожен з нас опиняється віч-на-віч зі своєю особистою загадкою, і нам всім потрібно навчитися жити зі своєю неоднозначністю, складністю і сумнівами".
Десятиліття з 20 до 30 років, на думку Ульєля, – час, коли множинні зміни дозволяють чоловікові викристалізувати свої цінності. Толерантність і скоромність – одні з найважливіших для Гаспара, а захоплення власною гординею і пихою – найгірше, що може трапитися з кожним з нас.
Про те, що Ульєль – зірка французького кінематографу, забуваєш відразу після рукопотискання, його чесність і самоіронія зачаровують так само, як і зовнішня привабливість. "Мені часто кажуть, що я красивий, – зізнається він, приховуючи роздратування, коли я задаю йому питання про чоловічу красу. – Але це не моя заслуга, це те, що в мені бачать інші, те, що при погляді на мене, народжується в них самих".
І все ж Гаспар не проти поміркувати про психологічну сторону краси, яку визначає як "нескінченну кількість деталей, які органічно поєднуються між собою". Коли ми заглиблюємося в закони тяжіння, актор пояснює: "Потяг до іншого – це захоплення нашою власною проекцією, яку ми направляємо на людину. Виходить, що це щось зовсім егоїстичне".
Сьогодні Ульєля не бентежать ні перша сивина, ні втома, що часом з'являється. "33 роки – ще не кінець, – жартує він. – Я у відмінній фізичній формі. Втім, у мене ніколи не було страху старості. Я дуже спокійно приймаю фізичні зміни".
Коли актор вільний від зйомок, то неодмінно вирушає в спортзал, щоб звільнити голову і зарядитися ендорфінами. А ще Ульєль – пристрасний лижник.
Напевно, припускаю я, у амбасадора Bleu de Chanel багатий арсенал засобів догляду за собою. "Обожнюю Hydra Beauty, цей зволожуючий крем так добре пахне! Однак буду чесним, я мало чим користуюся", – зізнається Гаспар.
Світ парфумів займає в житті Ульєля окреме місце. "Що може бути сильніше ольфакторних спогадів? Відносини з ароматом інтимні, хімічна реакція між шкірою і парфумом – таїнство", – переконаний актор.
Переінакшуючи Пруста, я питаю у Гаспара про його ольфакивне тістечко "Мадлен". Актор усміхається: "Мій дід курив люльку. Як тільки відчуваю запах трубкового тютюну, тут же опиняюся в вітальні дідуся і бабусі, а в моїй пам'яті спливають спогади про час, проведений разом з ними".
Ми прощаємося так само, як і зустрілися, – міцно пожимаємо один одному руки. Хоча мені, зізнаюся, хотілося б, як заведено у французів, поцілувати його в обидві щоки і вгамувати мою цікавість – відчути таїнство реакції його шкіри і парфуму Bleu de Chanel.