У світі "Барбі": як створювалися костюми для головного фільму літа

Жаклін Дюрран, художниця костюмів фільму "Барбі", розповідає про вінтаж Chanel, штани Кена та стиль головного фільму літа.

З режисеркою стрічки Гретою Гервіг вони вже працювали раніше — зокрема, над драмою "Маленькі жінки", за яку Гервіг отримала "Оскара" в 2019 році. Згодом вона попросила Дюрран повернутися до її нового проєкту — і створити цілий світ Барбі.

Дюрран зізнається, що "Барбі" геть несхожа на жоден її проєкт, а ключовою характеристикою головної героїні називає "практичність". "Визначальною рисою її одягу є те, куди вона йде і що робить, — пояснює Дюрран. — Треба бути повністю одягненою для своєї роботи чи завдання". Як ми пам'ятаємо з дитинства, кожна лялька продається разом із модним комплектом, тож для того щоб піти на пляж, Барбі потрібні сукня, комбінезон, сумка, капелюх, відповідне взуття та аксесуари. Ці комплекти одягу змінюються та трансформуються залежно від того, що відбувається в Країні Барбі.

Барбі починає свій ідеальний день у рожевому сарафані. Фото: Jaap Buitendijk

Ескіз. Фото: надано Warner Bros. Pictures

Пляж є одним з основних місць дії для фільму Гервіг, тому пляжний образ Барбі є ключовим. Але замість того щоб прямо копіювати ляльку Барбі Малібу, Дюрран відтворила ретростиль 1950-х і 1960-х років, натхнений Бріжіт Бардо як ідеалом пляжної красуні. Усі пляжні костюми в Barbie Land вписуються в одну з приблизно п’ятнадцяти комбінацій кольорів, "що відбивали ідею Французької Рив’єри на початку 1960-х років". Коли художниця розповідає про пошук одягу, вона каже: "Мої баєри щодня шукали одяг певних кольорів у кожному магазині Лондона".

Ковбойський образ Кена, якого грає Райан Гослінг, натхненний лялькою Western Stampin’ Ken. Фото: Jaap Buitendijk

За сюжетом, у фільмі багато Барбі та Кенів. Є Барбі лікарка, гімнастка, юристка, суддя, журналістка тощо. Тобто у команди костюмерів були десятки персонажів, які потрібно було одягнути, тому вони буквально гасали по магазинах у пошуках ідеального рожевого комбінезона чи комплекту спортивного інвентаря для Барбі-гімнастки. Для одного костюма — Кена-лікаря — команда зібрала як натхнення фотографії кожного Кена-лікаря, створеного Mattel, за останні 60 років.

Оригінальні ляльки Western Stampin’ Barbie

Маючи на все лише одинадцять тижнів, команда продовжувала створювати костюми навіть під час знімань. У цього була одна перевага: можливість постійно додавати нові ідеї. Наприклад, під час однієї примірки вже на зніманнях фільму актор Раян Гослінг придумав спідню білизну під брендом Ken для свого персонажа.

Райан Гослінг у ролі Кена

Щодо Кена, то він проводить більшість часу на пляжі. Дюрран розповідає, що барвистий спортивний одяг 1980-х — це ключовий образ Кена, разом із кількома костюмами в стилі диско та деякими ковбойськими речами. "Ми купували багато спортивного ретро для Кена, — каже вона. — Він дуже спортивний. Це головне в його образі".

Ескіз образу Кена з деніму. Фото надано: Courtesy of Warner Bros. Pictures

Жаклін Дюрран каже дуже важливу річ: Кен — другорядний персонаж у світі Барбі. Ніхто не дбає про Кена, усі просто хочуть погратися з Барбі. Він пасує Барбі — і все, це його функція — бути поруч із нею. Це, на думку Жаклін, пов’язано з раніше мало дослідженою стороною ляльок Барбі — тією, до якої Гервіг схиляється у своєму фільмі.

"Я ніколи не думала, що Барбі має феміністський аспект — через жіночні форми тіла ви схильні думати, що вона антифеміністка, — каже Дюрран. — До того як я почала працювати над фільмом, я не розуміла Гретиної думки, що Барбі була революційною — а й справді, вперше дівчатка почали гратися не з лялькою-дитиною, а з кимось, хто мав свободу волі та щось робив".

Працюючи над фільмом, команда зверталася до історії ляльки з її найбільш раннього втілення: Барбі 1959 року, яка носила чорно-білий цільний купальник, червону помаду, сині тіні і туфлі на підборах. Її майже ідентичне відтворення можна побачити у першому трейлері фільму. Пізніше ми побачили перші світлини папараці зі знімань, які показали Роббі та Гослінга в неонових образах для катання на роликах — вони натхнені версією ляльки Hot Skatin’ Barbie 1994 року.

Марго Роббі та Райан Гослінг у своїх вбраннях, натхненних Барбі Hot Skatin. Фото: Jaap Buitendijk

Hot Skatin’ Barbie 1994 року. Фото: Jaap Buitendijk

Переглядаючи численні випуски ляльок, Дюрран зазначає, що "Барбі — це дуже корисний спосіб дослідити різні ідеї жіночності". Ретельно підбираючи слова, щоб уникнути спойлерів, вона дражниться: "Одним із аспектів фільму є самопізнання: усім Барбі, але особливо Барбі, яку втілила Марго, притаманний шлях, який вони повинні пройти. Тому ми вибираємо образи, в яких буде яскраво відображена ця внутрішня подорож". Яскравий приклад — в якийсь момент у фільмі Барбі, ступні якої, як ми знаємо, запрограмовані носити взуття на підборах, взуває... біркенштоки!

Для кожного виду діяльності Барбі має повний набір аксесуарів. Фото: Jaap Buitendijk

Більшість одягу в Barbie Land було придбано і створено командою Дюран, але "якщо Марго носить щось, що зробили не ми, то це завжди Chanel", чиєю амбасадоркою Роббі є з 2018 року. "Вони були дуже зацікавлені підтримати фільм і допомогти нам знайти образи, які будуть працювати в цій історії, — каже Дюрран. — Нам надсилали все що завгодно. З ними було просто чудово працювати".

Ескіз блискучого вечірнього комбінезона Барбі. Фото: надано Warner Bros. Pictures

Ескіз круїзного образу Кена. Фото: надано Warner Bros. Pictures

З архівів модного Дому Chanel взяли костюми, пляжний та спортивний одяг і аксесуари — переважно речі 1980-х років. "Все, що підходило, але було "неправильного" розміру чи кольору, переробили для нас", — каже Дюрран. Її фаворитом є сучасна рожева сукня Coco Beach з аксесуарами Chanel — ювелірними виробами з лого, сумкою, взуттям — проте багато образів мали настрій саме 1980-х. Чому?

"Греті дуже подобалося, коли вони перегукувалися з образом Барбі, з якою гралася вона сама, — каже Дюрран. — Вона була великою прихильницею Барбі в дитинстві".

За матеріалами vogue.co.uk

Популярне на VOGUE