Попкультура роками зображує чоловіків, які у стосунках поводяться незріло, егоїстично й навіть принизливо стосовно своїх партнерок. Саме ці персонажі часто викликають не симпатію, а сором — за їхні вчинки, слова та ставлення до жінки поруч. Йдеться не про дрібні дивацтва, а саме про поведінку, з якою важко миритися в реальному житті.
Про це пише і Шанте Джозеф у своїй колонці для Vogue. Вона звертає увагу на те, що ставлення до романтичних стосунків змінилося. Сьогодні вони більше не є доказом успішності чи жіночої реалізованості. Бути в парі перестало бути обов’язковою умовою для соціального схвалення. Самотність більше не виглядає як поразка або проблема, яку потрібно терміново вирішити. Образ "старої діви з котами", яким раніше лякали жінок, вже не актуальний. Замість цього дедалі більше людей ставлять під сумнів стару гетеросексуальну модель, де жінка має терпіти принизливе ставлення до себе і нещасливі стосунки заради самого факту їх наявності. У цьому контексті відмова від сумнівного партнера виглядає значно здоровішим вибором, ніж стосунки з чоловіком, який кидає жінку запискою або поводиться як карикатурний герой фантастичної саги.
Кіно та серіали добре зафіксували таких персонажів. Це чоловіки, які не здатні бути рівними партнерами, не вміють підтримувати й часто переносять власні комплекси на жінок поруч. Саме їх найчастіше згадують, коли говорять про найбільш ганебних бойфрендів у попкультурі. Далі — конкретні приклади.
Джек Бергер, "Секс і місто"
Джек Бергер — один із найпоказовіших прикладів невдалого бойфренда в попкультурі. Його часто згадують через розрив із Керрі за допомогою записки-стікера, але сама записка — лише наслідок. Основна проблема Бергера в іншому. Він болісно реагує на успіхи партнерки, не витримує її професійного зростання і постійно порівнює себе з нею не на свою користь. Замість підтримки він демонструє образу й пасивну агресію, знецінюючи її роботу. Саме така поведінка — а не форма розставання — і робить Бергера ганебним прикладом партнера.
Нейт Купер, "Диявол носить Prada"
Нейт Купер — приклад партнера, який не підтримує жінку поруч із собою. Його дратує не сама робота Андреа, а те, скільки часу й уваги вона їй приділяє. Він не намагається зрозуміти її амбіції й реагує на її успіх докорами та образами. Замість підтримки він ставить її перед вибором між карʼєрою і стосунками. Саме така позиція — вимога зменшити себе заради комфорту партнера — і робить Нейта одним з показових прикладів невдалого бойфренда.
Едвард Каллен, "Сутінки"
Едвард Каллен — один із тих відомих кінобойфрендів, чия поведінка сьогодні скидається щонайменше дивною. Він блищить на сонці, постійно драматизує і фактично стежить за кожним кроком Белли без її згоди та відома. Він ухвалює рішення за неї й намагається контролювати її життя, прикриваючи це турботою. Це не романтична поведінка, а незріла й відверто тривожна.
Росс Геллер, "Друзі"
Росса Геллера часто наводять як приклад токсичного бойфренда, хоча, на перший погляд, він таким не здається. У стосунках він поводиться зверхньо: постійно виправляє інших, знецінює кар’єру Рейчел і болісно реагує на будь-яку загрозу своїй позиції. Його ревнощі та невміння говорити про власні емоції призводять до конфліктів і контролю. Реакція на чоловіка-няню, образливі жарти про "нечоловічі" професії та роман зі студенткою чітко показують, що Росс не готовий до рівноправних стосунків. Саме це і робить його незрілим партнером.
Ден Гамфрі, "Пліткарка"
Ден Гамфрі — символ подвійних стандартів. Він постійно критикує привілеї людей довкола, але водночас прагне бути частиною цього середовища. Він зустрічається з жінками, до яких не відчуває поваги, і паралельно таємно фіксує подробиці їхнього життя у власному блозі. Ден подає себе як стороннього спостерігача, але насправді використовує близькі стосунки для особистої вигоди. Саме ця невідповідність між словами та вчинками й робить його показовим прикладом безчесного бойфренда.
Арон Семюелс, "Круті дівчата"
Арон Семюелс у нульових сприймався як ідеальний хлопець, але сьогодні його поведінка виглядає інфантильною. Він без проблем зустрічається з найпопулярнішою дівчиною у школі, але водночас критикує Кейді за спробу бути частиною її оточення. У стосунках він поводиться зверхньо, повчає її під виглядом допомоги й болісно реагує на будь-які дрібні зміни в її поведінці. Таке поєднання лицемірства й емоційної незрілості й робить Арона прикладом бойфренда, який сьогодні радше викликає роздратування, ніж симпатію.
Майкл Скотт, "Офіс"
Майкл Скотт довго хоче стосунків із Джен, але коли вони починаються, швидко стає зрозуміло, що він до них не готовий. Він не відчуває меж і постійно плутає особисте й робоче, через що ставить партнерку в незручне становище. Ця проблема повторюється і в інших його стосунках. Майкл так само нав’язливий з Керол, а пізніше поводиться інфантильно й невпевнено з Голлі, навіть коли вона намагається будувати здорові рівноправні стосунки. У всіх цих випадках він більше зосереджений на власних потребах, ніж на людині поруч.