Zeitgeist: головні кольори десятиліття
З 2000 року Інститут кольору Pantone проводить дослідження, в результаті яких презентує палітру найактуальніших відтінків, а також головний колір майбутнього року. Компанія організовує таємну зустріч представників груп стандартів кольору різних країн в одній з європейських столиць. Рішення експертів ґрунтується на соціальних і культурних змінах в суспільстві, а також тенденції використання того чи іншого відтінку в різних видах мистецтва. Відтінок року – це орієнтир для дизайнерів, флористів, архітекторів і, звичайно ж, для всіх, хто стежить за модою.

Головним кольором наступного року фахівці інституту Pantone назвали Living Coral – благородний кораловий з додаванням золотого сяйва. Багато дизайнерів вже включили його в свої нові весняно-літні колекції для 2019 року.Тотал-луки на шоу Valentino і Agnona, спідниці у A.W.A.K.E. і Delpozo і атласні блузки Burberry – вірні орієнтири для майбутнього сезону. Які кольори домінували протягом минулого десятиліття, згадуємо в матеріалі Vogue UA.

Головним кольором 2018 року був ультрафіолет. Виконавчий директор Pantone. Леатріс Ейсман, розповідає: "Ультрафіолет – це змішання спокійного синього і бурхливого червоного відтінків, що ідеально відображає події, що відбуваються зараз в світі. До того ж, він стане символом змін на краще". Модний світ активно використовував насичений ультрафіолетовий відтінок в колекціях кожного сезону, а найчастіше його можна було побачити на подіумах гігантів індустрії, таких, як Fendi, Elie Saab, Chanel і Gucci.

Головним кольором 2017 року експерти інституту Pantone назвали жовто-зелений відтінок, який отримав назву greenery ("свіжа зелень"). Greenery символізував нові починання і передавав стан світової культури – прагнення людей до змін і єднання з природою і один одним. Освіжаюча зелень – життєствердний відтінок і тому несе в собі ще один сенс – боротьбу за права, підйом духу і оновлення: цей колір прийнято вважати одним з кольорів емансипованих жінок початку XX століття і кольором протестів 60-х і 70-х років.


2016 року головними кольорами стали відразу два відтінки – рожевий кварц і блідо-лавандовий. У парі вони нагадують кольори неба на світанку, коли сонце тільки починає підніматися. У fashion-світі ці кольори вже давно користуються популярністю. Особливо ефектний в подібних пастельних відтінках – верхній одяг. У колекціях того сезону ніжні відтінки рожевого та блакитного активно використовували в колекціях Prada, Delpozo, Dolce & Gabbana.


Королем 2015 року був тон марсала, названий на честь однойменного сицилійського вина. На думку фахівців Pantone, саме марсала ідеально поєднувався з захопленням модних дизайнерів – епохою 70-х, а в більш широкому контексті його землянистий відтінок уособлював популярність сільського стилю життя, його способу проведення часу й основних предметів побуту. 2015-го особливо часто цей відтінок використовували дизайнери чоловічого одягу, особливо Крістофер Бейлі з Burberry і Раф Сімонс.


Наймоднішим кольором 2014 року був Radiant Orchid (Осяйна Орхідея). Цей колір хвилював очі кожного, спонукав до інновацій, сприяв творчості та оригінальності, які, як ніколи, цінували в світі 4 роки тому. Цей відтінок однаково добре пасував і чоловікам, і жінкам. "Осяйна Орхідея" була у всіх весняно-літніх колекціях знаменитих модельєрів. Вважалося, що рожеві відтінки Radiant Orchid надавали здорового сяйва будь-якому кольору шкіри, а в дизайні додавали образу природної магії і блиску. "Осяйна орхідея" відзначилася в показах весняних колекцій 2014 року у Giorgio Armani, Max Mara і Temperley London.


У 2013 році вибір інституту впав на розкішний смарагдовий відтінок – колір краси, що дає відчуття гармонії, благополуччя і душевної рівноваги. Елегантність смарагду підходить на будь-який випадок: і коли йдеться про одяг для прогулянки, і коли про вечірню сукню для урочистого заходу. У сезоні весна-літо 2013 він представлений в колекціях брендів Gucci, Oscar de la Renta, Carlos Miele, Burberry Prorsum та ін. В колекціях осінь-зима 2013-2014 його запропонували Carolina Herrera, Monique Lhuillier, Alena Akhmadullina, Vionnet, Ruban та ін.


Цього року вибір компанії впав на відтінок Tangerine Tango – глибокий апельсиновий колір, оранжевий з червоним відтінком. "Танжерин" – назва сорту мандарина з червоною м'якоттю. Цей колір являє собою дуже насичений відтінок оранжевого. Нагадуючи сонячний захід, він поєднує в собі життєствердну силу червоного кольору з дружелюбністю і теплотою жовтого. Моделі в відтінках Танжерин Танго були представлені в колекціях весна-літо 2012 брендів Blumarine, Badgley Mischka, Alexander McQueen, Tommy Hilfiger, Dolce & Gabbana, Chloe, Christian Louboutin та ін. В колекціях осінь-зима 2012/2013 Танжерин Танго використаний марками Just Cavalli, Lorenzo Riva, Victoria Beckham, Byblos тощо.


У 2011 році найбільш актуальним був колір козолисту – насичений рожевий, соковитий, тонізуючий, ефектний, інтригуючий колір. Він має потужний антистресовий ефект завдяки можливості збільшувати рівень адреналіну в крові. Кипучий червонувато-рожевий колір жимолості пробуджує і надихає. Цей яскравий, привабливий відтінок має відмінний вигляд в будь-якому амплуа: жіночому одязі, аксесуарах, косметиці, а також в чоловічих краватках, сорочках і спортивному одязі.


Лідером 2010-го року був бірюзовий колір. Цей відтінок поєднує в собі якості заспокійливого синього і підбадьорливого зеленого, нагадує про заспокійливі води тропічних пляжів. У світі моди його можна знайти абсолютно в усьому: в одязі – шовку, бавовні чи іншій тканині, аксесуарах – хустках, сумочках, намисті з бірюзи, коштовному камінні, взутті, лаку, тінях. Йому є місце в будь-якому стилі від суворої класики до простого спортивного стилю.

Читайте також:
Блискучі перспективи: ялинкові прикраси, які варто внести до списку бажань