Середньовічна мода — головний тренд сезону осінь-зима 2025/2026

Здавалося б, епоха лицарів, замків і гобеленів залишилася далеко в минулому, огорнута пилом історичних міфів. Але сьогодні Середньовіччя знову захоплює уяву — як символ вишуканості, сили й драматизму. Мода, завжди чутлива до настроїв епохи, відгукується на цю естетику з новою пристрастю. Колекції сезону осінь-зима 2025/2026 перетворили подіуми на справжні театральні сцени, де оживають парча, дамаск, блискучі металеві сітки, важкі оксамити й монументальні головні убори. Fendi, Versace, Etro, Moschino, Dior, Louis Vuitton, Schiaparelli та Dries Van Noten по-своєму інтерпретували коди епохи, в якій краса завжди йшла поруч із боротьбою.

Fendi
Fendi

Реклама.

Філіппіно Ліппі, Портрет юнака, близько 1485 року.
Філіппіно Ліппі, Портрет юнака, близько 1485 року.

Etro
Etro

Беноццо Ґоццолі, фрагмент фрески
Беноццо Ґоццолі, фрагмент фрески "Хода Волхвів", близько 1459 року

Варто одразу уточнити: йдеться не про неоготичну фентезі-естетику, якою живе тікток. Популярний онлайн-тренд під назвою Wierdieval, що поєднує середньовічні силуети з дивакуватими деталями, значною мірою виріс на хвилі успіху серіалів на кшталт "Гри престолів" чи "Дому дракона" — далеких від академічної історії, але сповнених візуальних алюзій на минуле.

Ulla Johnson
Ulla Johnson

Niccolò Pasqualetti
Niccolò Pasqualetti

Фрагмент Байєського гобелена, XI століття
Фрагмент Байєського гобелена, XI століття

Christopher Esber
Christopher Esber

Versace
Versace

Колекції сезону осінь-зима 2025/2026 мають зовсім іншу природу. Їхні джерела — у серйозній дослідницькій роботі, що заснована на іконографічному матеріалі: гобеленах, середньовічних мініатюрах, вітражах, диптихах, триптихах і фресках, що охоплюють період з XI до XV століття. Цей багатий візуальний архів був переосмислений крізь фільтр сучасної чутливості та смаку. Це глибока культурна розмова з реальним історичним стилем. У деяких образах легко впізнати цитати з бургундської моди Північної Європи XIV–XV століть або витончену італійську естетику перехідної доби між Середньовіччям і Відродженням — як у фресках Каплиці Волхвів у флорентійському палаці Медічі-Ріккарді.

Marni
Marni

Беноццо Ґоццолі, Бенкет Ірода та усікновення голови Івана Хрестителя, 1461–1462
Беноццо Ґоццолі, Бенкет Ірода та усікновення голови Івана Хрестителя, 1461–1462

Louis Vuitton
Louis Vuitton

"Алегорія синагоги" — одна з скульптур, що прикрашають портал святої Анни собору Нотр-Дам у Парижі

Dries Van Noten
Dries Van Noten

Ніклас Райзер, Портрет Марії Бургундської, близько 1500 року
Ніклас Райзер, Портрет Марії Бургундської, близько 1500 року

Усе це призвело до нового інтересу до Середньовіччя — тенденції, яку умовно можна назвати Medievalcore. Утім, у політичному контексті 2025 року здається, що ця ностальгія за Середньовіччям — не просто втеча від реальності. "Опір" — слово, яке дизайнери повторюють усе частіше. І не лише в моді.

Jil Sander
Jil Sander

Стефан Лохнер, Святий Герон і солдати Фіванського легіону, Кельнський собор, 1460 рік.
Стефан Лохнер, Святий Герон і солдати Фіванського легіону, Кельнський собор, 1460 рік.

Alberta Ferretti
Alberta Ferretti

За матеріалами Vogue.it.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.