До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Завойовуючи світ: велике повернення маскулінного стилю

Озброївшись великими пальтами, потертими байкерськими куртками й чоловічими піджаками, жінки зі сталевим характером завойовують світ.

Цей кадр Жана-Поля Гуда назавжди залишиться в історії: Грейс Джонс у чорному жакеті з підкреслено широкими плечима, армійською стрижкою-майданчиком і з цигаркою в зубах хижо дивиться з постера музичного фільму A One Man Show. Суцільнометалевий образ співачки, як сказали б сьогодні, випромінює big dick energy — харизму та незвичайну внутрішню силу, яку має багато хто із сучасних жінок. Маскулінна за своєю природою жорсткість і безкомпромісність прописалася в гардеробах емансипованих дівчат.

Реклама
Грейс Джонс

Дизайнери щосили грають у гранж і мінімалізм 1990-х і роблять недвозначні відсилання до естетики БДСМ та атрибутів квір-культури. У колекціях цього сезону можна знайти великі шкіряні пальта й чоловічі піджаки в дусі одержимої питанням статусу моди 1980-х, потерті байкерські куртки, явні сексуальні омажі архівним колекціям Гельмута Ланга й Gucci часів Тома Форда, агресивного вигляду взуття з тупими або, навпаки, заточеними до стану холодної зброї носками. З цим виразним набором домінатрикс однаково вправно орудує хуліган і провокатор Демна Гвасалія в Balenciaga і тонкий інтелектуал Дріс ван Нотен.

Balenciaga осінь-зима 2021/22

Стиль ефектної вольової жінки, одягненої в чорне, народився не на подіумі у світлі софітів — ще в 1980-х його природною сферою функціонування були паризькі PR-офіси. Сірі кардинали модної індустрії зробили безрозмірні чорні обладунки своєю робочою уніформою. Візажистка Інге Гроньярд, авторка іконічних макіяжів на показах Мартіна Марджели й загалом усіх бельгійців, носить чорні водолазки й піджаки із широкими вилогами, одягаючи поверх ще об’ємніший тренч. Фотографиня Кольє Шорр зробила своєю візитною карткою маскулінний гардероб з бомберів, гостроплечих обтислих жакетів і робочих джинсів прямого крою, які вона носить з ковбойськими чоботами та стоптаними тинейджерськими Converse. Засновниця онлайн-платформи з пошуку рідкісного вінтажу Byronesque Джилл Лінтон фланує Парижем у смоляно-чорному пальті Montana з розмахом крил, який дасть фору навіть жакетам владної Грейс Джонс. Ветерани піару Робін Мейсон, що запалила незгасиму зірку Демни Гвасалії, і Мішель Монтань завжди одягнені в чорні шкірянки з вузькими джинсами. На спині косухи Undercover у Монтань красується портрет Сінді Шерман, що не зводить очей з того, що відбувається за спиною власниці.

Клара Дешає

За мужнім стилем суворих жінок закріпилася негласна назва "лесбійський шик". Елементи суворої фемінності, які апропріювала модна індустрія, стали її невіддільною частиною якраз завдяки гомосексуальним жінкам. У 1993 році New York Magazine спробував пояснити щораз більшу цікавість до цього явища: на обкладинці одного з номерів красувався напис Lesbian Chic, а в титульному матеріалі серед іншого досліджувався вплив ЛГБТ-культури на стиль Мадонни.

Мадонна

Минуло багато років, і термін нібито забувся. Навіть вихід культового серіалу The L Word одинадцять років по тому не дав поштовху до "гламуризації" одностатевого кохання в жінок. Однак 2012 року розгорівся скандал: головний онлайн-оракул модних медіа тих років, сайт style.com, опублікував сумнозвісну статтю Аманди Сінгер, де журналістка висловила кілька необдуманих міркувань про те, що гомосексуальність стала новим модним трендом. Видання захлеснуло цунамі критики. HuffPost, Refinery29 і New York Magazine висміяли статтю, констатувавши: не всі, хто носить Dr. Martens, — лесбіянки (ось так сюрприз!). Висновок простий: одні й ті самі речі можуть виявляти як сексуальні переваги, так і просто смакові.

Еліза Дуглас
Агат Русселль

Вся ця чудова суворість не терпить фальші. В арсеналі господині власного життя знайдеться не тільки вбрання з радикальних колекцій Rick Owens і Bottega Veneta з присмаком похмурого декадансу, техно та сексу, а й речі, що уособлюють сміливість, почуття впевненості й безкомпромісність. Як носити їх з апломбом, варто повчитися в представниць нового модного істеблішменту й зірок тусівки: паризької диджейки Клари Дешає (вона ж Clara 3000), німецької художниці Анне Імгоф, що взяла головну нагороду на останній артбієнале у Венеції, її музи й дівчини, художниці Елізи Дуглас, а також французької актриси Агат Руссель, зірки гучного боді-горору "Титан". Услід за Грейс Джонс вони засвідчують просту істину: черевики черевиками, але головна запорука сарторіального успіху — надзвичайний талант і внутрішня глибина.

Текст: Алла Анацька

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.