До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Що чекає на стрітстайл у майбутньому?

З огляду на те, що в цьому сезоні більшість показів пройшли в онлайн-форматі, streetstyle-індустрія помітно постраждала, і ключові гравці не змогли відвідати Тижні моди. Так що ж чекає попереду на цей популярний окремий світ моди?

За останні кілька тижнів, коли карусель місяця моди знову почала кружляти, поєднуючи в собі цифрові презентації, відео та соціально дистанційовані покази, в звичному потоці світлин, які завжди супроводжують її, була очевидна прогалина — streetstyle-хроніки. За нормальних обставин фотографи, блогери, інфлюєнсери і справжні шанувальники моди, які підтримують цю паралельну індустрію, вирушають у свій стандартний маршрут по чотирьох містах. Але через обмеження, пов’язані з поїздками, і змінений розклад шоу звіти виходів streetstyle-зірок, які зазвичай генерують мільйони кліків, дуже виснажилися.

Реклама
Можливість виправити курс

Проте питання, яке турбує багатьох, полягає в тому, чи давно назрівали такі зміни, і куди вони рухатимуться далі. "Тут багато невизначеності, — каже Таму Макферсон, міланський фотограф, редакторка, streetstyle-зірка і авторка модного блогу All the Pretty Birds. — Але якщо повернутися в часи, коли я починала, до того, як це перетворилося на щось набагато більше, ми дійсно збудували стосунки між фотографами та it-персонами. Тепер ми живемо в такий час, коли streetsyle має знову розвиватися. Так що, може бути, це можливість виправити курс і почати документувати вуличний стиль більш автентичним способом".

Зрештою, ідея документувати, як одягаються звичайні люди, лежить в основі streetstyle-світлин. Хоча його історія, можливо, сягає корінням Парижа Fin de siècle, справжнім модним феноменом він став у 60-х роках, коли мініспідниці Мері Куант і легкі сукні стали впливововішими, ніж те, що показували на подіумах. Водночас, з кінця 70-х років щирі знімки стильних жителів Манхеттена, зроблені фотографом Біллом Каннінгемом для The New York Times, закріпили естетику вуличної фотографії та перетворили ці світлини на окремий жанр.

Самодостатні ікони моди

Підйом stretstyle-хронік в середині нульових — на чолі зі Скоттом Шуманом з The Sartorialist, Томмі Тоном і Філом О — прискорився завдяки запуску Instagram в 2010 році. Набираючи мільйони лайків щосезону, відображаючи і диктуючи тенденції подіумів і навіть створюючи свій власний всесвіт прото-впливових знаменитостей, найуспішніші streetstyle-зірки тепер є самодостатніми іконами моди, збираючи захоплені реакції від аудиторії, яку вони створили упродовж цих років буму.

Проте, незважаючи на все це блискуче видовище, Макферсон зазначає, що деякі з найяскравіших образів, створених вуличними фотографами просто зараз, творяться далеко від звичайних майданчиків на Тижнях моди. Замість цього вони націлювали свої об'єктиви на безпосереднє оточення під час локдауну і тим самим поверталися до своїх витоків. "Нинішній рух вуличного стилю почався з того, що такі люди, як Скотт Шуман, фотографують щодня, і зараз саме час задокументувати те, що ми дійсно бачимо на вулицях, і, звісно ж, те, що люди носять, — каже Макферсон. — Що стосується дослідження поведінки, зараз дуже цікавий час, щоб увічнити її з точки зору стилю".

Streetstyle усе ще має рентабельність

"Мода потребує руху, — каже дизайнерка і фаворитка багатьох стрітстайл-фотографів Мішель Елі, чия нескінченна колекція образів, включно з Comme des Garçons, є родзинкою для фанатиків Тижня моди. — Я не думаю, що вся культура шоу і презентацій зникне повністю".

Проте, саме впливові особи, які заробляють гроші, продовжують просувати рентабельність вуличного стилю як маркетинговий прояв для брендів — і ті, хто сьогодні створює власний контент, натхненний вуличним стилем, врешті решт відповідальні за розвиток своєї спільноти. Фотографу Джонатану Даніелю Прайсу нинішні зміни здаються такими, що вже назрівали упродовж певного часу. "Я дійсно бачу, що streetstyle-хроніки скорочуються, і це пов’язано з розмовами, які вже точилася довкола стійкості і впливу Тижнів моди на навколишнє середовище, — каже Прайс. — Covid-19 був лише каталізатором, який запалив вогонь".

Адаптація до ситуації

"Близько п'яти років тому було багато дискусій, коли стало здаватися, що вуличний стиль дійсно досяг свого піку, а інтерес до нього знизився, — продовжує Прайс. — Навколо нього була втома, і люди запитували, коли він помре. Але для мене це все одно, що сказати, коли помруть світлини з подіуму? Вуличний стиль не так давно став новою формою, яка обертається навколо Тижнів моди. Був період, коли це було дійсно захоплююче, зараз же це все ще має популярність, і я не думаю, що це мине".

З цим погоджується Макферсон. "Пандемія створила проблеми для вуличних фотографів, і їм доведеться творчо підходити до того, як адаптуватися до цієї дикої ситуації, але найближчим часом streetstyle не вмре". Тоді як невизначеність, як і раніше нависає над його майбутнім, найкращий шлях — це те, що без сумніву зробило вуличний стиль привабливим: документування того, як люди одягаються, а потім — як вони взаємодіють і спілкуються через одяг, під час Тижнів моди чи ні.

"Існує неправильне уявлення про те, що Тиждень моди — це показ одягу, — каже Прайс. — Але мода — це індустрія, пов'язана з людьми, і ваша взаємодія під час Тижня моди не може бути відтворена за допомогою синтетичного середовища, як Zoom, просто немає тієї ж енергії. Йдеться про всіх цих дивовижних людей з усього світу, які збираються разом, і про обмін ідеями". Яким цей модний елемент буде через рік, все ще залишається неясним, але його дух живої взаємодії точно нікуди не подінеться, навіть якщо він набуде стриманішої і відповідальної форми. Зрештою, в чому сенс вуличного стилю, якщо не у відображенні часу, в якому ми живемо?

Текст: Liam Hess

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.