Як необроблене каміння змінює ювелірний світ
Необроблене дорогоцінне й напівдорогоцінне каміння змінює не тільки ювелірний гардероб, але й картину світу.
Сережки Lagon, позолочена мідь, чорний онікс і блакитний агат і онікс, Sylvia Toledano
Мінерал пірит, або "золото дурнів", вартував життя не одному індіанцю. Сплутавши металічні золотисті кристали зі справжнім золотом, іспанські конкістадори у непереборній жазі збагатитися, збирали тубільські прикраси з піриту. Подібні конфузи були й у вмільців за часів золотої лихоманки на Алясці чотири століття пізніше. Поклади піриту супроводжуються копалинами золота, тож розум, засліплений прагненням розбагатіти, здатний прийняти бажане за дійсне. Така репутація не заважає сучасним ювелірам використовувати у виготовленні прикрас цей золотистий камінь у вигляді кристалів.
Каблучка Ovale і браслет Ajourée II, позолочена мідь, пірит Sylvia Toledano
Гігантські каблучки й браслети з гранулами фальшивого золота Сільвії Толедано виглядають ефектно. Мінерал обрамлений у золочену оправу з нерівного металу – таке поєднання могло б виявитись кітчевим, але виграє завдяки розмірам і незвичній структурі. Сільвія розповідає, що її захоплення подібними речами почалося з придбання вінтажної біжутерії Chanel та Yves Saint Laurent на паризькому аукціоні Drouot.
Прикраси з необробленим камінням, які ніби дістали з пильних полиць антикварної крамниці, ввели в ужиток хіппі. Натхненні юністю і свободою дизайнери канонізували їх в модній біжутерії. Краще за інших це вдалося в Ів Сен-Лорана: його нескромні броші і браслети-манжети з самоцвітами з золотого металу в комбінації з жакетами сафарі балансують на межі буржуазного шику і зумисної простоти. Цього літа мінерали повернулись – вони є не тільки в гігантських медальйонах Stella McCartney й Givenchy, сережках Marni та Maison Margiela, але і в кроксах Christopher Kane.
Необроблені агати, аметисти, хрізопрази, турмаліни природньої кристалічної форми заворожують ювелірів. Зрозуміло, що причиною є всезагальне прагнення бути ближчим до природи й натуральності: використовувати не тільки косметику без консервантів, але й каміння без обробки. Деякі дизайнери йдуть далі у пошуках незвичних матеріалів на кшталт бивнів мамонта, як Бібі ван дер Вальден (заради нього вона довго вела переговори з продавцями, які здалися їй "сибірською мафією") або кликів моржа, як Монік Пін.
"Талановиті майстри розширюють ювелірний діапазон: крім дорогоцінних металів працюють з рештками метеоритів, закам’янілими кістками мамонтів; панцирями скарабеїв. Результат – предмети природознавства, які приємно носити", – каже Монік.
В Інтернеті у шанувальників необроблених мінералів життя таке ж цікаве. Їх акаунти в соціальних мережах або галереї на сайтах здаються чимось середнім між тревел-блогом, крамничкою геммолога і ювелірним корнером. Дизайнери демонструють прикраси, саме каміння, а також екзотичні території їх добування. Наприклад, лондонський дизайнер однойменного бренду Брук Грегсон ділиться не тільки світлинами бус і австралійського чорного опалу "болдер", але й фотографіями з поїздок у пошуках каміння.
На сайті французького бренду Mathilde Danglade потрапляєш в галерею, де можна намилуватися кольє з кварцовим камінням замість підвісок. За тегом #geoporn є фотографії місць, де добувають каміння. Щось на кшталт каньйонів, від яких перехоплює подих, і високогірних озер, а також макрозйомка мінералів. І усе це виявляється доволі захоплюючою подорожжю.
Текст: ТЕТЯНА СОЛОВЕЙ
Фото: STEPHANIE VOLPATO
Стиль: ETIENNE JEANSON
Читайте також:
Драгоценный резонанс: коллекция высокого ювелирного искусства Résonances Cartier