До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Dupe — тренд з тіктоку, який заохочує носити підробки?

Тікток вже не вперше формує тренди, під легковажністю яких нерідко ховається зміна соціальних норм від покоління до покоління. До них точно можна зарахувати тенденцію під назвою Dupe, скороченою від англійського слова duplicate ("дублікат"). Фундамент цього тренду дуже простий і зрозумілий — користувачі соціальної мережі підписують цим гештегом свої підробки. Однак безневинний підпис #dupe викликав активну дискусію між користувачами, розколовши їх на два табори: тих, хто проти подібної демонстрації підроблених речей, і тих, хто не бачить у цьому чогось поганого. Приналежність до того чи іншого табору майже зі 100% точністю підкаже і вік людини.

Реклама

Якщо ми озирнемося років на 20 назад, то згадаємо, як у середній школі володіння несправжніми UGG's чи фейковою сумкою було майже крахом репутації, а в цьому віці школа дорівнює масштабам всесвіту. Але часи змінюються, і сучасна молодь не тільки не соромиться купувати і носити підробки, але і з гордістю повідомляє про це всьому світу, використовуючи саме гештег #dupe. До речі, ще раніше його почали використовувати б'юті-блогери в ютубі, які у себе в оглядах шукали аналоги засобів люксових марок. Проте масове продовження історія отримала саме зараз.

Хочете знайти підробку дорогої речі, яка вам подобається, — тоді ласкаво просимо в dupe-світ. Драйверами зростання тут стали фінансово усвідомлені представники покоління джензерів, які не готові платити дорого за трендові речі, що втратять актуальність вже за кілька місяців. У результаті їхній вибір розподіляється між вінтажем та тими самими репліками. Соціологи розповідають, що джензерам важливий цікавий дизайн, а бренд значення не має, тому якщо їм подобається вигляд, то питання, підроблена ця річ чи ні, вже не викликає у них внутрішнього резонансу.

Термін став настільки популярним, що користувачі тепер називають дублікатом усе, що бачать, — від одягу для відпочинку до навіть терапії. #dupe став водночас і великим трендом, і мемом. На мем #dupe якраз і перетворили користувачі, які не розуміють, навіщо хвалитися підробками, якщо на ринку сьогодні є товари абсолютно на будь-який бюджет. Вони почали знімати іронічні ролики, доводячи #dupe до абсурду, — у супермаркетах фільмують звичайні чашки для чаю та кави, підписуючи їх #starbucksdupe, чи називають роман Саллі Руні "Звичайні люди" підробленою терапією. Існують навіть повноцінні розслідування про підробки на платформах на кшталт AliExpress чи Amazon, автори яких ставлять абсолютно резонні запитання: "А чи замислюються шанувальники #dupe про справжню вартість їхніх підробок: який вплив вони мають на екологію і в яких умовах змушені працювати люди на фабриках фейків?"

Експерти індустрії зі свого боку закликають люксові бренди відреагувати на цей рух, адже тільки у тіктоці гештег #dupe має понад 3,7 мільярда переглядів, і дослухатися до голосу молодого покоління, яке не хоче платити забагато. Серед головних "жертв" фейкових виробників виявляються такі лідери індустрії, як Gucci, Fendi, Prada та Dior, а також виробники взуття — найчастіше копіюють вироби Nike, Adidas, Christian Louboutin та UGG. Одним із виходів вони бачать колаборації з масмаркет-брендами, щоб джензери отримували той самий бажаний дизайн за комфортною ціною, не провокуючи ще більше ринок підробок, який і так почувається впевнено.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.