До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Діти індиго: хіт сезону — денім у стилі нульових

У цьому сезоні денім кроять по лекалах початку нульових. Саме час дістати з антресолей підліткові комплекси і джинси з низькою посадкою.

Patou

Маховик ностальгії рухає моду. 20-річні цикли повертають найчисленнішу вікову групу споживачів туди, де вони були щасливими і безтурботними. Для мілленіалів і представників покоління Z надійшов час відчути радість впізнавання. Вони впевнено виводять архівний серіал "Друзі" в топ-3 переглядів на Netflix, а кліпи Крістіни Агілери і Destiny's Child — в тренди YouTube. І чекають на ремейк "розкладачки" Motorola Razr, щоб вкласти її в задню кишеню подертих джинсів Givenchy, яких від акуратистки Клер Уайт Келлер не очікували навіть під приводом апсайклінгу і повернення моди на денім межі століть.

Реклама

Настання міленіуму далося світу важко: замість апокаліпсису були теракти 11 вересня, і в ескапістській лихоманці суспільство включилося в гонку надспоживання. Медійний бум створив нову валюту — впізнаваність. Багаторазово бачене отримувало префікс It: від сумок, туфель, джинсів до королев таблоїдів — сестер Хілтон, Ніколь Річі та Ксенії Собчак. Феномен It вимагав не тільки героїнь у кадрі, а й публіки, яка жадає бути схожою на кумирів. Для неї бренди недорогого одягу оперативно відшивали копії подіумних образів і вбрання знаменитостей: сегмент fast fashion — такий, яким ми знаємо його сьогодні, — теж виник на початку нульових.

Celine

"Швидка мода" зробила денім універсальним матеріалом. Завдяки новим технологіям він став легшим і м'якшим, механізація постобробки забезпечила різноманітність distressed-ефектів, а додавання еластану відкрило світові нові облягаючі силуети. Навмисна фемінізація джинсів, які доти зберігали гендерний нейтралітет, втілилася в брюках з низькою посадкою. Моделі, що радикально оголюють живіт, в 1993-му представив Олександр Маккуїн, а потім Джулієн Макдональд і Меттью Вільямсон щедро розшили їх стразами і паєтками. Спірний тренд несподівано легко увійшов у маси.

Денім запросто проковтнув постмодерністську насмішку над своїм революційним минулим. Колись атрибут бунтарів і анархістів, джинси стали уніформою підліткових кумирів з числа випускників "Клубу Міккі Мауса". Поп-ікони не зраджували її навіть на червоній доріжці: в 2001-му на церемонії American Music Awards Брітні Спірс і Джастін Тімберлейк з'явилися, одягнені в денім з голови до ніг.

Givenchy

Як казав упливовий політичний діяч тих років, "ніколи такого не було, і ось знову": після животіння на задвірках історії джинсовий печворк, надітий під фальшиві діаманти, знову з нами — на подіумі і в житті. Однією з перших до цієї ризикованої гри долучилася Селін Діон, яка не дає світу забути про те, що денім + денім — це вічно молодий "канадський смокінг". Досить згадати її ударний ансамбль в рекламній кампанії L'Oreal і появу на шоу Енді Коена в плісированих джинсах і витонченому жакеті з блакитного деніму. Це вбрання додало автору, голландському дизайнерові Рональду ван дер Кемпу, покупців його зухвалого кутюра, самій Діон — призових очок в боротьбі за статус ікони стилю, а нам подарувало оригінальне прочитання колись забороненої теми. Наслідувати цей приклад можна в джинсових "двійках", яких у новому сезоні чимало, а найвдаліші — у Деніела Лі в Bottega Veneta, Еді Слімана в Celine, а також у Victoria Beckham і Sies Marjan.

Chanel

Весняно-літні колекції повертають нас в той час, коли мода відкрила для себе нескінченну варіативність деніму. Джинсовим знову може бути все — одяг, взуття, аксесуари. Сукні на запах, в яких поєднання синього і блакитного деніму створює ефект "доміно", у Givenchy, дівочі сарафани в Гійома Анрі в його дебютній колекції для Patou, спідниці силуету "тюльпан" у Marques 'Almeida і фантазійні жакети Matthew Adams Dolan — на них сьогодні листи очікування. Алессандро Мікеле в Gucci і Марк Джейкобс ставлять на печворк, Віржіні Віар в Chanel — на акуратну бахрому і шорти-бермуди, Марія Грація Кьюрі в Dior — на денім з ефектом tie-dye. Молода лондонська дизайнерка Моллі Годдард вибрала характерне для нульових чорно-синє полотно, а Олів'є Рустам в Balmain і Ізабель Маран вдалися до експериментів з кольором.

Початок нульових — наші власні Fin de siècle і Belle Époque, їм присвячені тематичні Instagram-акаунти на кшталт @ paris2000s і тег # y2kstyle в Pinterest. У потворній красі тієї гламурної п'ятирічки є принадність і автентичність, які оспівує сучасна мода і ідеалізує людський розум, схильний бачити минуле в рожевому світлі. Повернення сумбурного стилю тієї епохи триватиме не один сезон і дасть змогу, полюючи на вінтажні Levi's, закрити деякі гештальти. Це неминуче: Белла та Джіджі вже наділи low-rise — і зібрали належні "лайки".

Текст: Маша Халізева

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.