До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Трендсетери української моди – про становлення індустрії у спецпроєкті Vogue UA та SOVA

30-річчя Незалежності України — гарний привід поговорити про успіхи, поділитися результатами, а також мріями та планами на майбутнє. Напередодні Дня Незалежності vogue.ua спільно з ювелірним домом SOVA запускає спецпроєкт, у межах якого ми розмовляємо з трендсетерами модної індустрії про розвиток українського модного бізнесу. Героїні проєкту — співзасновниця ювелірного дому SOVA Людмила Сова, дизайнерка і засновниця бренда LITKOVSKAYA Лілія Літковська, маркетинг-директорка ЦУМу Маруся Коваль.

Людмила Сова
На Людмилі — прикраси SOVA: кольє, браслет і каблучки з колекції Muse, сережки з колекції "Мегаполіс"

Про українську модну індустрію

Реклама

Сьогодні в Україні є багато брендів, відомих усьому світові. Всім їм властиве дещо спільне: креатив, копітка робота та ідеально вибудувана комунікація з клієнтом. Щоб бути найкращими у своєму сегменті, варто не боятися змін та ризиків, вчитися новому й постійно вдосконалювати свій продукт. Я порівняла б українську модну індустрію з молодою дівчиною, яка точно знає чого хоче, палко прагне цього, постійно навчається нового, динамічно розвивається та має успішне майбутнє. За останні вісім років відбулося справжнє відродження ідентичності в моді: українці почали носити українське. Вітчизняні дизайнери на повну силу стали виходити з подіумів на вулиці, український продукт почали впізнавати.

Про успіхи бренда SOVA

Протягом 21 року існування бренда SOVA ми змінювалися разом із нашими клієнтами. Ми прагнемо не лише йти за світовими тенденціями, а й створювати їх. Бренд SOVA справді один з перших в Україні почав випускати прикраси колекціями, об’єднуючи вироби спільною історією. Найупізнаваніша ознака SOVA — мінімалізм, властивий більшості колекцій бренда. Наші ювеліри та дизайнери дотримуються лаконічності, але експериментують з формою, внаслідок чого ми отримуємо незвичайні рішення — наприклад, геометричні квадратні каблучки.

Ювеліри SOVA переосмислюють дизайн прикрас із різними вставками, даючи нове життя давно знайомим матеріалам: так з’явилися колаборація SOVA x LITKOVSKAYA з малахітом, колекція Sophie з бароковими перлами, Breeze з перламутром, Smart & Beautiful з керамікою. Наші майстри експериментують з різними видами оброблення металу — як результат постала колаборація For Love з FROLOV, виконана в техніці алмазної грані: здається, що прикраси вкриті крихітними діамантами, але колекція створена без вставок.

Цього року SOVA вперше презентували колаборацію з артистом — SOVA x The HARDKISS. Фронтвумен гурту Юлія Саніна не лише стала обличчям колекції, а й узяла участь у розробленні прикрас. Таких колаборацій поки що на українському ринку обмаль, оскільки вони потребують чималих ресурсів і з боку бренда, і з боку зірки. Здебільшого артисти просто стають обличчям колекції. Для бренда SOVA було важливо, щоб колаборація була не номінальною, а фактичною.

Ювелірний бізнес в Україні, безперечно, неймовірно виріс. Серед головних досягнень — збільшення технологічних можливостей виробництва та інвестиції у навчання спеціалістів, що сприяє розширенню асортименту прикрас. Змінилося й те, як ювелірні вироби сприймає клієнт, — наразі йдеться про стильний аксесуар, що доповнює образ, а не про сімейну реліквію. Тепер золоті прикраси — не розкіш, а обов’язковий атрибут стильної жінки. У ланці досягнень також відкриття фірмових бутиків замість no name вітрин, вибудовування комунікаційної стратегії, позиціювання бренда.

Про майбутнє України

Я вірю в Україну, у якій хочеться жити. В заможну, розвинену державу з потужною економікою й мудрими та небайдужими людьми, які пам’ятають свою історію, поважають і розвивають культуру, об’єднуються заради спільних цілей. У державу, де кожен може рухатися вперед. У країну, яка відома у світі яскравими досягненнями та перемогами.

Лілія Літковська
На Лілії — моносережка (нова стилізація від дизайнерки) та браслет з колекції SOVA x LITKOVSKAYA, каблучки з колекції Muse; моносережка з жовтого золота з колекції SOVA x LITKOVSKAYA (нова стилізація від дизайнерки)

Про українську модну індустрію

Якби мені було потрібно розказати про українську модну індустрію іноземцю, я б сказала, що це перспективний творчий кластер у процесі формування. Україна — місце, де зустрічаються Схід та Захід, і це відбивається як у традиціях, у культурі, так, звісно, й у моді. Найцікавіше для мене — творити та створювати, йти часом навпомацки із заплющеними очима, адже второваних шляхів просто немає через молодість нашого ринку, порівнюючи із західними. Тож ми з командою (а створення команди — це також шлях) повсякчас ставимо собі цілі, отримуємо результати та насолоджуємося процесом.

Важко давати оцінки індустрії загалом. Варто розуміти, що на ринку є бренди, які створюють справжнє мистецтво, здатне надихнути й увійти в історію. З іншого боку, є певна кількість надуспішних комерційних брендів, продукти яких не є мистецькими виробами, проте відомі та бажані. Втім, одне одному не суперечить. Мода — завжди вибір, тому важливо створювати те, у що ти сам віриш.

Про українські традиції

Немає нічого нового під сонцем — і це сказано задовго до нас. Минуле — це наше коріння, любов роду, код нації, знання предків та вихори стихій. Це той міцний фундамент, на якому можна й треба будувати нове. Мене дуже надихає початок минулого сторіччя, що збігся з початком самоідентифікації українців як нації й епохою свободи слова та виявлення. Йдеться, зокрема, про діяльність Української академії мистецтв із Грушевським, Мурашком, Бойчуком, Нарбутом та всіма іншими, хто був біля джерел українського мистецтва.

Про успіхи бренда LITKOVSKAYA

З 2017 року бренд LITKOVSKAYA внесений до офіційного розкладу Паризького тижня моди, тож для мене та моєї команди це велика честь — представляти країну та говорити від її імені з усім світом. Також хочеться відзначити ARTISANAL — демікутюрну лінійку бренда. Вона — наш зв’язок із корінням, адже тканини для речей ARTISANAL тчуть на сторічних верстатах у карпатських селах за оригінальною технологією "доріжок", відомих, мабуть, кожному українцю з дитинства. А сировиною для них стали архівні речі бренда та залишки тканин з нашого виробництва. Я бачу в цьому відгомін колеса сансари та прямий зв’язок минулого з теперішнім.

Про майбутнє України

Я мрію, що прийде час розбудови бренда країни через творчі та креативні індустрії.

Маруся Коваль
На Марусі — прикраси SOVA: сережки та браслет з колекції Breeze, кольє з колекції "Мегаполіс", каблучки Easy

Про українську модну індустрію

Ми живемо в дивовижний і напрочуд вдячливий період для розвитку всіх сфер життя. Звісно, мода як одна з індустрій, найчутливіших до змін, динамічно розвивається в Україні. І мені подобається за цим спостерігати. Перед очима формується повноцінний ринок у fashion-сегменті, з’являються нові імена, а ритейл і споживачі активно їх підтримують. Якщо мене попросили б розповісти про українську модну індустрію іноземцю, я б сказала, що вона смілива, вільна, креативна, унікальна, незалежна.

Про успіхи бренда ЦУМу

За час існування ЦУМ став головним бізнес-партнером для українських дизайнерів. Ми дуже віримо в розвиток цього напряму та щодня переконуємося в його безмежному потенціалі — з огляду як на зростання цікавості наших клієнтів до 3-го поверху універмагу (де нині представлені колекції українських брендів), так і на фінансові показники. Щосезону бренд-портфель ЦУМу поповнюють нові імена українських дизайнерів — й уже відомих, й абсолютних новачків.

Про портрет клієнта ЦУМу

Український клієнт став сміливіший у своїх вподобаннях. Він точно знає, чого хоче, але готовий експериментувати й відкритий до знайомства з новими брендами. Відповідно до цього принципу наш відділ закупівлі й формує замовлення. Сьогодні в нас представлені такі відомі міжнародні бренди, як Victoria Beckham, Proenza Schouler, Marni, JW Anderson, Bally, Isabel Marant, N21, а крім них — угорський бренд Nanushka, скандинавські марки Gestuz, Organic Basics, грузинські дизайнери Mach&Mach, Lako, Anouki. Рада також зазначити інтерес наших клієнтів до sustainable-брендів і товарів категорії Home&Gifts. Тобто шопінг поступово став набагато усвідомленішим процесом для українців.

Про мрії та майбутнє України

Мрію, щоб ми всі забули, що таке коронавірус, і не згадували слова "локдаун".

Довідка vogue.ua

Ювелірний дім SOVA існує вже понад 20 років і за цей час став синонімом якісної ювелірної моди. Це один з перших ювелірних брендів у країні, який розпочав випускати ювелірні вироби, об’єднуючи їх у колекції за стилем та концепцією. "Ми не дотримуємося моди, ми самі створюємо тенденції у світі українських ювелірних виробів і ведемо перед" — такою є філософія SOVA. Найупізнаваніша ознака SOVA — мінімалізм, притаманний більшості колекцій бренда.

Одна з головних особливостей бренда — колаборації. Останні шість років бренд постійно співпрацює з локальними дизайнерами, представляючи спільні колекції прикрас. Вперше SOVA об’єднали творчі зусилля з українськими дизайнерами у 2014 році, коли інтерес до всього локального неухильно зростав. Разом з брендом LAKE Studio ритейлер запропонував покупцям відразу дві колекції — одну з перлами, нестандартних форм, а другу в мінімалістичному стилі, з прикрасами, що імітують швацьку голку. Після цього SOVA реалізували колаборації з брендами Marsala, Frolov, LITKOVSKAYA, що дало змогу українцям більше дізнатися про власну моду та стати її патріотами.

Сайт: https://sovajewels.com/

Фото: Danil Kaistro

Стиль: Anastasiia Yatsenko

Макіяж і зачіски: Vitalia

Асистент стиліста: Lisa Melestina

Сет-дизайн: Liza Gamsheeva

Продюсер: Ediye Derbysheva

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.