КУПИТИ КВИТКИ

Міланський синдром: як одягаються streetstyle-модниці старшого покоління

Піджаки з чужого плеча, сумки-авоськи і барвисті сукні під сандалії – дорослі італійські модниці задають тон далеко за межами Мілана.

Ана Гімено Бругада і Беттіна Ольденбург після показу Marni під час Тижня моди в Мілані, весна-літо 2019. Фото: Мелоді Дженг

Збір публіки на покази Алессандро Мікеле для Gucci кожного сезону нагадує сцени відправлення Ноєвого ковчега. Гості стягуються до перебудованої території колишнього авіаційного заводу на околиці Мілана у повному параді: райські птахи з плюмажами, тотемними сумками під екзотичну шкіру і чудовими брошками в алмазній крихті. У барвистій какофонії виділяється одна дама. Чечілія Матеуччі Лаваріні – вдова сталеливарного магната і завзятий колекціонер речей от-кутюр. З укладкою "холодна хвиля", підкріпленою шпильками-невидимками, і густо підведеними губами вона схожа на героїню Ізабель Юппер у "Моїй маленькій принцесі" Єви Іонеско в декорації фільмів Веса Андерсона.

Реклама.

Спостерігати за модницями старшого покоління в Мілані – особлива пристрасть і задоволення. У streetstyle-звітах і в житті ці жінки в квітчастих сукнях-балахонах під сандалі з трикотажними шкарпетками і в трофейних пальтах з геометричним малюнком дадуть фору будь-якій довгоногій Instagram-сенсації з мільйонами читачів, причому зроблять це з незворушним спокоєм і гідністю.

Сесілія Матьєчі Лаваріні в Gucci. Фото: Філ О

Зрозуміло, чому. Стиль, який вони пропагують, – це еклектика, зведена в ранг мистецтва. Здається, що для поєднання ретросилуетів з 1960-х і 1970-х вони надихаються полотнами де Кіріко, фільмами Вісконті і Пазоліні, а психоделічні принти на просторих блузах і піжамних штанах беруть прямо з інтер'єрів Джо Понті.

На папері це здається занадто концептуальним, але у справі – мальовничий коктейль неузгоджених деталей. Повторити такі сарторіальні трюки – неважко. За натхненням варто вирушати в архіви головних нонконформістів міланської модної сцени – Консуело Кастільйоні для Marni і Міуччі Пради. У 90-х і нульових вони, кожна по-своєму, шукали ідеї для своїх колекцій в найнесподіваніших місцях, так привчали публіку до того, що межа між розкішшю і злиднями, красою і потворністю, серйозним і смішним – досить умовна.

Дженні Волтон у Prada. Фото: Філ О

Цих принципів дотримуються головні poster girls еклектичної італійської моди з парадних світлин Томмі Тона – наприклад, fashion-консультант Ана Гімено Бругада і її партнер, стиліст Беттіна Ольденбург. Бругада поєднує барвисті брючні комплекти з лоферами Gucci або Prada – поруч з ними тьмяніють чоловічі фотозвіти з Pitti Uomo. Беттіна експериментує з сукнями прямого крою, шортами-бермудами і етнічними кафтанами. Іронія в тому, що ці героїні міланської модної сцени – взагалі не італійки: Ольденбург родом з Німеччини, Бругада – іспанка. Але в наш час глобалізації це навряд чи має значення. У стрічці Instagram їх вбрання ідеально вписуються в тосканські краєвиди і лабіринти вузьких вуличок старої частини Мілана. Навмисно такого ефекту не досягнеш: це має бути у крові.

Старше покоління італійських модниць не заграє з трендами – замість цього шукає ідеальну формулу гардероба, перетворює допотопні речі в екстравагантну уніформу. У хід йдуть піджаки з чоловічого плеча, спідниці міді і манірні черевики на товстій підошві. Щоб бачити в цьому красу, треба народитися в одній країні з Пазоліні. Решті доведеться вчитися.

Текст: Веня Брикалін

<b>миланский синдром</b>

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.