Триб’ют Одрі Гепберн: кадри, які змусять усміхнутися
4 травня – день народження Одрі Гепберн. У пам’яті мільйонів людей вона назавжди залишиться грайливою, юною, сповненою життя актрисою і музою Юбера де Живанші.
Прекрасна актриса, видатна жінка, філантропка, ікона стилю, Одрі Гепберн надихає і досі, а її образ — один з найцитованіших у попкультурі. Це знімання — чергове тому підтвердження.
Одрі все життя була худенькою і витонченою — не тільки через дитяче захоплення балетом, а й через пережитий голод у роки Другої світової. У мемуарах "Одрі Гепберн. Життя, розказане нею" актриса згадувала: "Голод зими 1944 року в Голландії ввійшов у всі підручники з історії, але нам довелося вивчати цей жах на власному досвіді. Моя худина звідти — з голодного 1944-го. Їсти один раз на день юшку, зварену з цибулин тюльпанів, а щоб затамувати почуття голоду, краще побільше спати... Але я знайшла ще один спосіб: привчила себе до думки, що їжа — це щось не надто приємне, тому її треба зовсім трохи, буквально трохи, тільки щоб не померти. У мене вийшло, мені й донині їжі потрібно трохи... тільки щоб не померти..." А проте, трагічні спогади дитинства не зробили характер Одрі похмурим. Вона все життя була милою та осяйною.
"Ця сцена мені здавалася досить безглуздою, — згадує Одрі Гепберн у своїх мемуарах. — Рано вранці на пустельній вулиці в центрі Нью-Йорка з таксі виходить дівчина в чорній вечірній сукні з помітною зачіскою, дефілює до вітрини ювелірної крамниці "Тіффані", дістає з пакета пластиковий стаканчик з кавою й ту саму булочку і починає снідати, роздивляючись діаманти у вітрині. Все в ній було неправдоподібне: вечірня сукня на світанку, бездоганна зачіска після бурхливої ночі, якийсь студентський сніданок у пишно вбраної красуні й діаманти у вітрині, залишені на ніч. Але життя показало, що розрахунок режисера Блейка Едвардса був точний, цей прохід став ледве не візитною карткою фільму і моєю теж".
"Те, як я їла булочку на зніманні перших кадрів фільму, стало притчею во язицех, до того ж залежно від ставлення до мене сам випадок переказували в різних тонах — від співчуття, мовляв, змушувати Одрі їсти булочку просто нелюдяно, до відвертого засудження: чи ба, зірка знайшлася, булочки з’їсти не може! Я справді не могла, з дитинства заборонивши собі їсти булочки, тому що тато їх не схвалював, навіть взяти до рота шматочок маслянистої листкуватої булки була нездатна".
Останні три місяці життя Одрі присвятила тому, щоб сказати "Спасибі" всім людям, які зустрілися їй у житті, і самому життю. У ньому було місце не тільки видатним ролям і вбранням, а й родині, дітям, яких вона обожнювала, і роботі в ЮНІСЕФ — організації, що допомагає дітям усього світу.
"Я не вважала і не вважаю себе справжньою актрисою, — писала про себе Одрі Гепберн. — Божественні партнери навчили мене бути прийнятною на майданчику, унікальні режисери — робити те, що треба, всі мої чудові кадри — результат роботи геніальних операторів, гримерів, перукарів, освітлювачів... Прекрасні світлини — талант геніальних фотографів і знов-таки гримерів і перукарів. Дивовижне вбрання — здебільшого робота божественного Юбера Живанші, хоча зі мною працювало багато талановитих костюмерів. Мій гарний настрій — результат турботи багатьох людей на майданчику і довкола нього. Мій екранний образ створювали всі, хто оточував мене на зніманні, я тільки намагалася не зіпсувати їхньої роботи й виправдати їхні сподівання. Без таких помічників я зовсім не зірка".
Визнана красуня, Одрі була надмірно сувора до себе. "Я не надто довіряю випадковим знімкам, а тому не люблю їх. Навіть найвидатнішу красуню можна сфотографувати невдало — не той ракурс, не те світло, не той настрій у людини...".
Фото: Roma Lansky @rl35mm
Стиль: RL Jewel @rljewel
Макіяж і зачіски: Soraya Moujejad @sosomuartist
Модель: Kris Manu @kristenmanu_
Продакшн: RL Jewel @rljewel