До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Спортсмени — головні інфлюенсери сучасності?

Інфлюенсери за останні кілька років буквально перевернули світ моди — вони займають найкращі місця на показах, отримують запрошення на закриті презентації, стають амбасадорами марок і першими мають змогу ознайомитися з новинками, щоб розповісти про них своїм підписникам. З кожним днем їх стає дедалі більше, а підписники вже не завжди можуть відрізнити одну скандинавську білявку в яскраво-зелених туфлях від іншої. Тому брендам доводиться й далі шукати героїв, які приваблюватимуть їхню аудиторію, — і щораз частіше вони знаходять їх серед професійних спортсменів.

Тенісистка Наомі Осака в рекламній кампанії Louis Vuitton

Показовими в цьому плані стали Зимові Олімпійські ігри в Пекіні, що завершилися 20 лютого. Однією з головних зірок цієї Олімпіади стала американська спортсменка Ейлін Гу, яка виступала за Китай. Піднебесній вона принесла відразу кілька медалей — два золота й одне срібло в трьох видах фристайлу. Крім занять спортом, дівчина активно працює моделлю, а в її портфоліо контракти з Louis Vuitton, Victoria's Secret і Tiffany & Co. Саме в прикрасах цього бренду вона отримувала одну зі своїх медалей — перед церемонією нагородження Гу зняла рукавички, а глядачі побачили відразу чотири каблучки Tiffany & Co. на її руках. На церемонії підняття прапора вже можна було роздивитися браслет з колекції Tiffany Knot на її зап’ястку. За даними WWD, всі ці речі тепер неймовірно популярні на китайському ринку.

Реклама
Ейлін Гу

Ще один приклад, як модний бренд може інтегруватися в життя разом зі спортсменом — співпраця Prada та сноубордистки Джулії Маріно, яка здобула в Пекіні срібну медаль. Дівчина виступала на брендованому сноуборді з червоно-білим логотипом Prada з колекції Linea Rossa, що вигідно вирізнявся на тлі стандартних спортивних лого. Італійська марка активно розвивається в категорії зимового одягу останні кілька років, а перед Олімпійськими іграми Маріно навіть знялася в рекламній кампанії Linea Rossa Ski осінь-зима 2021/22.

Джулія Маріно

Ще один вид спорту, до якого постійно прикута увага модного світу — теніс. Лідери турніру постійно співпрацюють з різними брендами — від спортивних до годинникових, а на рекламних інтеграціях заробляють набагато більше, ніж за гру на корті. Тут боротьба триває не тільки за вже визнаних зірок, а й за перспективних новачків. Цю ситуацію добре висвітлено у фільмі "Король Річард", присвяченому сходженню на Олімп сестер Вільямс. Пропозиції про рекламні контракти вони почали отримувати саме перед першими вирішальними матчами, адже хто б не хотів одягати майбутнього чемпіона?

Сьогодні в цьому виді спорту вся увага привернута до юної Емми Радукану, яка минулої осені сенсаційно виграла Відкритий чемпіонат США або US Open. Дівчина стала першою британкою, якій це вдалося зробити за останні 28 років. Додому вона повернулася зіркою, а бренди буквально засипали її пропозиціями про співпрацю.

Емма Радукану на балі Met Gala 2021

Нині спортсменка є обличчям Dior Beauty, співпрацює з Nike, Evian і Tiffany & Co. Після сенсаційної перемоги над Лейлою Фернандес на її акаунт в Instagram підписалося понад два мільйони людей, лондонський акваріум назвав на її честь пінгвіна, а герцогиня Кембриджська зіграла з нею партію в теніс. Також Радукану стала наймолодшим кавалером ордена Британської імперії. Однак така підвищена увага зіграла і злий жарт зі спортсменкою — вона зазнала переслідувань з боку одного з фанатів.

Тенісистка Емма Радукану в рекламній кампанії Dior Beauty

Насправді спортсмени були справжніми інфлюенсерами задовго до того, як світ дізнався, що таке Instagram та інфлюенс-маркетинг. Один з найочевидніших прикладів — баскетболіст Майкл Джордан, який 1984 року уклав контракт зі спортивним гігантом Nike на створення іменних кросівок. Рік по тому світ побачили перші баскетбольні кросівки Air Jordan або "джордани", які за 37 років дістали незліченну кількість інтерпретацій і оновлень.

Майкл Джордан у кросівках Air Jordan, 1985

Багато які експерти вважають, що люди довіряють спортсменам, адже успішними їх зробили не соціальні мережі, а реальні досягнення. За кожною перемогою тут стоять багатогодинні тренування, а не просто гарний контент. Це все збільшує прихильність і до продуктів, якими користуються ті чи інші спортсмени.

Ще один яскравий приклад, що підтверджує вплив спортсменів, — португальський футболіст Кріштіану Роналду, який 21 лютого встановив новий рекорд. Він став першою людиною на планеті, яка досягла позначки в 400 мільйонів підписників в Instagram. "Всім привіт. Нас 400 мільйонів — яке ж велике число. Це фантастика. Без вас це було б неможливо. Вдячний кожному з вас від щирого серця. Продовжуйте в тому ж дусі", — записав сторіз спортсмен. До речі, вартість реклами на його сторінці приблизно оцінюється в півтора мільйона доларів за один допис. Такими цифрами торік улітку поділилася маркетингова агенція Hopper HQ.

Водночас Роналду не тільки рекламує інші бренди, а й активно розвиває власні. У 2013 році він запустив бренд CR7, який спершу фокусувався на спідній білизні. Потім він розширився на такі категорії, як чоловічі шкарпетки, денім і футболки. За два роки футболіст випустив ще й парфуми — Cristiano Ronaldo Legacy.

Кріштіану Роналду в рекламній кампанії білизни CR7

Своїми брендами також можуть похвалитися сестри Вільямс, Неймар, Девід Бекхем і Роджер Федерер, який випустив колекції разом з масмаркет-брендом Uniqlo.

З-поміж українських спортсменів чи не найбільший інтерес у рекламодавців викликає тенісистка Еліна Світоліна, яка була третьою ракеткою світу й переможницею підсумкового чемпіонату з тенісу. В одному з інтерв’ю восени 2021 року вона розповіла, що сума її найбільшого рекламного контракту становила 1,7 мільйона доларів. У різні періоди Світоліна співпрацювала з такими брендами, як Nike, Wilson, Hublot, Damilano Barolo й EAFit.

Еліна Світоліна на корті виступає у формі Nike


Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.