Рольові ігри: інтерв'ю з креативним директором Jimmy Choo
Креативний директор Jimmy Choo, Сандра Чой, змінює уявлення про модне і сексуальне взуття.
"Туфлі на високій шпильці надають жінці впевненості, чоботи актуальні в будь-який час року, а плетені сандалі дарують відчуття, ніби ви піднялися на вершину світу", – перераховує неписані правила взуттєвого етикету Сандра Чой. Вона знає, про що говорить: з 2013 року Сандра очолює міжнародний бізнес, який 22 роки тому заснував чоловік її тітки. За час існування британського бренду Jimmy Choo це ім'я майже стало прозивним: обтягнуті сатиновим шовком босоніжки і гостроносі туфлі на 11-сантиметрових підборах прославилися на весь світ завдяки принцесі Діані і сцені з втраченою туфелькою Попелюшки з серіалу "Секс і місто" – анекдот з романтичної телесаги зробив взуття Jimmy Choo символом жіночої емансипації.
Сьогодні фетишизація жіночого тіла і того, у що воно одягнене, відходить на другий план – в моді прагматизм розслаблених брючних костюмів і лофери на плоскій підошві. Сандра Чой це добре розуміє: "Я залишаюся вірною гламурній спадщині Jimmy Choo, але намагаюся додати колекціям бренду свіжості. Важливо дотримуватися балансу форми і декору – тільки так можна досягти правильного поєднання елегантності і сексуальності".
Щодо сексуального Чой використовує найвищий ступінь – super sexy. Кращого і більш точного опису взуття, що прикрашає найефектніші ноги планети (в числі зіркових клієнток бренду: Дженніфер Лопес, Розі Гантінгтон-Вайтлі, Джоан Смоллс та Ізабель Гулар), мабуть, не придумаєш. Але сьогодні всесвіт Jimmy Choo ширший і вищий, ніж шпилька гострих, як холодна зброя, стилетів. У сімействі Jimmy Choo під керівництвом Сандри Чой до золотих босоніжок, мюлей з пряжкою з великими кристалами і трофейних човників – додали кросівки в алмазну крихту на дутій гелевій підошві і гладіаторські сандалі з металевими пряжками – бестселери останніх років.
"Мода все більше підпорядковується вимогам реального життя, і я намагаюся реагувати на ці зміни, – пояснює Сандра Чой. – Сьогодні жінки приміряють різні ролі – ми успішні бізнес-вумен і одночасно турботливі матері. Наш гардероб і манера одягатися повинні це транслювати. Протягом дня я опиняюся в абсолютно різних місцях і ситуаціях, і хочу, щоб мої вбрання, включно з взуттям, повністю їм відповідали".
Перед тим, як очолити Jimmy Choo, Сандра Чой пройшла серйозну школу. Дизайнер почала кар'єру 1989 року – допомагала дядькові в його лондонському бутік-ательє. Під час навчання в коледжі Central Saint Martins переймала секрети ручного виробництва і майстерність управління, а заодно спостерігала за тим, як Джиммі Чу перетворював невелику справу в імперію. Ключову роль в цьому зіграла його бізнес-партнер, колишній редактор британського Vogue, Тамара Меллон: з підтримкою батька вона допомогла дизайнеру запустити Jimmy Choo на велику орбіту. "Я була в компанії з самого початку, тому беззастережно приймаю цей бренд, – розповідає Сандра Чой. – Але моє завдання – розвивати його словник і привносити туди нові елементи, які здатні дивувати клієнтів та індустрію в цілому".
Після Чу і Меллон, Сандра сьогодні стоїть на чолі великого бізнесу – у компанії більше 200 магазинів по всьому світу. Лейбл представлений в найкращих ритейл-просторах – лондонському Selfrifges, нью-йоркському Saks Fifth Avenue і київському ЦУМі. У ролі креативного директора Чой керує розробкою колекцій взуття (жіночого і чоловічого), сумок, сонцезахисних окулярів і ароматів. Паралельно веде не менш важливий проект свого життя – разом з чоловіком, дизайнером Тамберленом Горстом, Сандра виховує двох дітей. "Я намагаюся розділяти роботу й особисте життя, – розповідає Чой. – У студії я дизайнер, а вдома – перш за все, дружина і мати. Щоб переключитися, на вихідних завжди ховаю телефон. Я працюю, щоб жити, але не навпаки".
Одна з головних тем публічного обговорення сьогодні – роль і становище жінки в сучасному суспільстві. Прямо чи опосередковано весь модний дискурс останніх років – про це ж. У Jimmy Choo Сандра відповідає щодо цієї теми без всяких маніфестів, дуже просто: за її версією, успіх – в сумі всіх частин, а не в протиставленні одного амплуа іншому. На прикладі творчих пошуків прагматичний дизайнер пояснює: "Коли я працюю над новою колекцією, неодмінно уявляю впевнену в собі, природну і авантюрну жінку. Якою же ще вона може бути?"
Текст: Веня Брикалін