Нікола Формікетті: "Свобода – це не озиратися на інших"
Нікола Формікетті – один з найбільш відомих модних інсайдерів нині. Всесвітню популярність стиліст здобув у часи співробітництва зі співачкою Леді Гагою, для якої він створював яскраві та часто провокаційні образи. Останні чотири роки Формікетті обіймав посаду креативного директора Diesel і може годинами розмовляти про денім та свої плани щодо розвитку бренду. На початку червня дизайнер прибув до Києва. З ним зустрілась старша редакторка Vogue.ua Федорова Віолетта, якій він розповів про нову колекцію, Сергія Полуніна та свободу.
До Києва я приїхав через роботу – тут ми знімали рекламну кампанію наступного осінньо-зимового сезону для Diesel, яку представлять публіці наприкінці літа. Цікаво, що ми обирали поміж Лос-Анджелесом та Києвом. В Україні я досі ніколи не був і продюсери зйомки легко переконали мене приїхати сюди. Виявилося, що Київ не так далеко, як мені видавалося, і це місце просто вразило мене. Тут всі такі красиві, що я просто не встигаю крутити головою на всі боки. З одного боку, дівчата з класичними рисами обличчя, з іншого – абсолютно різнопланові типажі, в яких є місце і європейській красі, і азійській. Я сам народився в італо-японській сім’ї і дуже тонко відчуваю це. Коли ми прийшли на зйомки і я побачив команду – мені одразу ж захотілося усіх їх зняти. Вони виглядали настільки свіжо й круто, що я планую ще повернутися сюди і зняти все, що вигадав за ці дні. Також я в захваті від вашої архітектури – монумент Батьківщини-Матері справив на мене незабутнє враження. Я чув, що він великий, однак не думав, що настільки.
Сергій Полунін – головний герой весняно-літньої рекламної кампанії Diesel, яку ми присвятили свободі й тому, як важливо руйнувати обмеження, котрих усе більше в нашому світі. Я тоді хотів зняти незвичний і яскравий кампейн, який буде не продавати джинси, сумку, чи ще щось, а нести ідею. Саме в цей час у США (Нікола Формікетті живе у Нью-Йорку – ред.) активно проходили передвиборчі президентські перегони і було зрозуміло, що якщо виграє Трапм – світ не буде таким, як раніше. Так сталося, що в цей час я зустрівся з Девідом Лашапелем і розповів йому, що хочу зняти рекламну кампанію про межі, які все більше впливають на наш світ, а він мені в свою чергу розповів про Сергія Полуніна – дивовижного танцівника, який руйнує межі у своїй справі. Він назвав його справжнім панком балетного світу, і я зрозумів, що така філософія дуже близька й мені. Я дуже задоволений співпрацею з Сергієм і вже зараз розумію, що знайомство з ним було знаком, аби відправитися до України.
Свобода для мене – це не озиратися на інших, а робити те, в що віриш. Про це наш весняний кампейн, про це кожна колекція Diesel – ми робимо одяг для вільних людей, без штампів та упереджень. У мене в компанії повна свобода. Так, я раджуся з тим же маркетинговим відділом, але тільки для того, щоби краще зрозуміти, чим живуть і чого хочуть наші клієнти. Все ж таки Diesel – це глобальний бренд і треба пам’ятати про фанів бренду і в Токіо, і в Мехіко, і в Києві.
Денім завжди був бунтарським матеріалом і це є дуже близьким до естетики Diesel. Нині денім – це не тільки спосіб самовираження, а й справжнісінька уніформа міського мешканця. У ньому дійсно зручно жити і ми робимо все для цього, постійно експериментуючи з властивостями деніму і, звичайно, його зовнішнім виглядом. Сьогодні, коли вдягаєш круті джинси, одразу почуваєш себе впевнено й знаєш, що матимеш доречний вигляд, куди би не пішов. Впевнений, що в майбутньому деніму в нашому житті стане ще більше.
З Diesel я вже чотири роки і в 2013-му це був справжній виклик для мене. Але сьогодні я не можу сказати, що працюю в Diesel – я отримую тут задоволення від усього, що роблю. Мені подобається подорожувати по всьому світу, створювати колекції, які я потім бачу на реальних людях. До того ж, я захоплююся Ренцо Россо (засновник Diesel – ред.), він надихає мене постійно рухатися вперед, насолоджуватися життям, я багато чому навчаюся в нього. Коли Ренцо запропонував мені роботу, то поставив переді мною просте й складне завдання водночас – змінити бренд, зробити його ще більш упізнаваним, попри те, що марка була дуже популярною в 1990-2000х. Сьогодні люди не хочуть просто носити джинси, для них є важливою історія та ідея, що стоять за ними. У перші роки в Diesel я багато працював над нашою внутрішньою структурою, також ми зробили фокус на діджитал-складову і не прогадали. Сьогодні Diesel як бренд виглядає потужно й монолітно як ніколи, і я радий, що причетний до цього.
Ми працювали з Леді Гагою протягом п'яти років і до сих пір лишаємося близькими друзями. Спілкувалися кілька днів тому телефоном – готуємо один цікавий проект, але це поки секрет. Вона мене дуже підтримала, коли я вирішив працювати з Diesel, і я вдячний їй за це. Нині вона працює з Брендоном Максвеллом і її образ став більш рафінованим та жіночним – в цьому ключі змінилася і її музика. Я ж люблю Леді Гагу за її феноменальне вміння постійно змінюватися, вона – як хамелеон, і ми ніколи не знаємо, якою вона буде завтра.
Я люблю сильних жінок. Найяскравіші приклади – Леді Гага і, звичайно, моя мама. Мене захоплюють і надихають жінки, які йдуть уперед і ніколи не опускають руки. Я сьогодні ранком відвідав монумент Батьківщини-Матері і він став для мене справжнім втіленням усіх сильних жінок.
Мені складно говорити про свої хобі, адже робота в Diesel – моя велика пристрасть. Та кілька років тому я почав практикувати медитацію і мені дійсно сподобалося. Я роблю це щоранку, кожні декілька місяців змінюю техніку, багато уваги приділяю техніці дихання – це заспокоює мене, допомагає перезавантажитися і з новими силами братися за те, що я люблю.
Адреси магазинів Diesel в Україні:
Київ
вул. Хрещатик, 46, (044) 288-29-25, (067) 502-12-82
ТРЦ Ocean Plaza, вул. Антоновича, 176, (067) 502-06-02
ТРЦ Sky Mall, просп. Генерала Ватутіна, 2, (067) 503-43-29
Одеса
вул. Катерининська, 19, (067) 502-17-95