Чому креативний директор Balmain приховував, що ледве не загинув під час пожежі
Олів’є Рустен, креативний директор Balmain, виклав допис в інстаграмі, де зізнався, що рік тому в його будинку вибухнув камін, він дивом вижив і весь рік приховував опіки під одягом.
Олів’є Рустен, 36-річний дизайнер, опублікував допис в інстаграмі, де розповів, що рівно рік тому в його будинку стався вибух, і він ледве вижив. "Нарешті я відчуваю, що готовий поділитися. Я занадто довго це приховував, але час настав". Олів’є вважається одним з найпопулярніших і найвпливовіших у соцмережах дизайнерів. Його інстаграм має понад 7 млн підписників.
Уранці після вибуху дизайнер опинився в паризькому госпіталі Сен-Луї. "Талановитий персонал цієї знаменитої лікарні, який одночасно лікував величезну кількість хворих на COVID, прекрасно подбав і про мене. Бракує слів, щоб висловити мою подяку". Весь минулий рік Олів’є Рустен лікував опіки, ховаючись за одягом з довгими рукавами, масками, рукавичками тощо.
Олів’є зробив усе можливе, щоб ця історія не вийшла за межі кола його близьких друзів і команди. "Чесно кажучи, я не зовсім розумію, чому мені було так соромно. Можливо, причиною цього є одержимість досконалістю, якою славиться мода, і моя власна вразливість". Рустен визнає, що, одужуючи, працював денно й нічно, щоб забутися. "Я створював щоразу нові колекції, намагаючись змусити світ мріяти, і водночас приховував шрами за масками, водолазками, довгими рукавами й навіть каблучками, якими обнизував пальці для інтерв’ю й фотосесій".
Але головним одкровенням стало ось що: "Я усвідомив, — пише Рустен, — що соцмережі потужні в тому, щоб відкривати лише ті речі, які хочеться показувати. Вони дають змогу створювати свій наратив, уникаючи в ньому того, чого ми не хочемо бачити або демонструвати. Такий наш новий світ".
Сьогодні, за рік після пожежі, Рустен каже, що зцілений, здоровий і щасливий. Він безмежно вдячний лікарям — і за лікування, і за те, що зберегли його таємницю. "Ніколи не впадайте у відчай, — написав він наприкінці, — після бурі завжди виходить сонце".
Нагадаємо, це не перший випадок, коли інфлюенсери з багатомільйонною аудиторією приховують від підписників важливі події зі свого життя. Наприклад, Кайлі Дженнер вдало приховувала вагітність від армії своїх шанувальників, і створила інфопривід, виклавши фото з коляскою.
Так звана curated reality, ретельно відредагована реальність може створювати ілюзію ідеального життя. Але як комусь ведеться насправді та що за відретушованою картинкою — знає тільки сама людина, яка ховається за дописами в інстаграмі, як за кам’яною стіною.
"Все це — ігри, у які грають люди, — каже психоневролог, лікар-психіатр вищої категорії Макар Шейко. — Ми намагаємося відповідати тим вимогам і стандартам, які нав’язуються в масмедіа, у популярних соціальних мережах і навіть під час безпосереднього спілкування. Ми „маємо" бути успішними, сильними, гарними, незалежними. І будь-яка невідповідність скидає людину на саме дно соціальної ієрархії. „Маємо" і крапка. І в цій грі, у яку люди грають тисячоліттями, забувають про головне: людина слабка і не завжди повністю контролює ситуацію. Зізнатися у своїй слабкості — перший крок у багатьох психотерапевтичних методиках. Перший і найголовніший крок назустріч із гармонією, із самим собою і з усесвітом. Визнати свою слабкість — це та сила, на яку мало хто здатен". Макар каже, що подібні історії — звісно, не діагноз, але сигнал: людині добре б пройти терапію або сходити до психолога.
Судячи з усього, своєрідною терапією для Рустена стала його робота над колекцією. Вона красномовніше за будь-які слова описує подію. І те, як випробування можна перевести у творчість.
Balmain ss 2022
У листопаді американський Vogue виходить з матеріалом про Олів’є Рустена. Портрет дизайнера зняла Енні Лейбовіц.
Нагадаємо, Олів’є провів перший рік життя в притулку для сиріт, глибоко вивчав точні науки. У 2003 році дизайнер закінчив вищу школу мистецтв, і став креативним директором Roberto Cavalli. Йому було 25, коли він посів пост креативного директора Balmain. Олів’є вдалося відродити кутюрну лінійку Дому, а у 2017-му він створив костюми для танцюристів паризької Опери.