До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Дзиґармайстер: інтерв’ю з Жульєном Торнаре, генеральним директором годинникового Дому Zenith

Генеральний директор швейцарського годинникового Дому Zenith Жульєн Торнаре цього року відзначає п’ять років роботи в компанії – і свій п’ятдесятирічний ювілей. Прекрасна подвійна дата, щоб підбити підсумки — і визначити нові цілі. З ним поспілкувався Пилип Власов, головний редактор Vogue UA.

Жульєн Торнаре

П.В.: Минуло п’ять років, як ви в Zenith. Якими були ваша місія та цілі на початку роботи? Чи змінилися вони за цей період?
Ж.Т.: Все почалося з того, що мені зателефонував президент годинникового підрозділу LVMH Жан-Клод Бівер і прямо та чесно, як завжди, сказав: "Слухай, у нас є Zenith, це гарний бренд, але він погано працює і ми не знаємо, що з цим робити. Можеш допомогти? Буде непросто, знадобиться багато часу, але нам треба повернути компанію до життя". На той час Zenith розвивався одночасно в різних напрямах, і це було схоже на американські гірки: люди не розуміли позиціювання бренду. Тож, коли я прийшов, перше, що зробив, це кілька місяців слухав покупців. Я подорожував світом і дізнавався, що люди думають про Zenith. А коли повернувся, прописав своє бачення відродження бренду.

Реклама
Процес створення годинників Zenith сьогодні

Коли я прийшов на посаду, компанія сприймалася як класична, але дещо старомодна. Наприклад, ставши до роботи, я збагнув, що 100% годинників Zenith мають механізм Zenith. Я подумав, що це наш скарб: у наших руках фантастична спадщина і автентичний бренд. Проте обидва складники — автентичність та спадщина — наче припинали бренд до минулого.

Який вигляд мала мануфактура Zenith у минулому

Але ми живемо у XXI столітті, і можемо бути модерними, можемо бути актуальними. Тож почали створювати набагато сучасніші годинники, як-от DEFY 21, DEFY Extreme тощо — з огляду на наші минулі досягнення й нашу спадщину. За ці п’ять років ми змінились. У 2017, 2018 та 2019 роках ми працювали над комунікаціями, маркетингом, продуктом, розвивали виробництво та вебсайт. Наприкінці 2019-го почали відчувати, що досягаємо перелому, справа зрушила з місця. 2020 року в Дубаї на LVMH Watch week ми вже тішилися, приймаючи величезні замовлення.

Годинник Zenith DEFY Chroma

А за кілька тижнів стикнулися з COVID, і навіть для такого сильного бренду, як наш, це було потужним ударом. Тож ми використали 2020 рік, щоб впоратися з кризою, та водночас завойовували частку ринку. Це сталося, бо ми розвивали соціальні мережі, влаштовували тренінги, спілкувалися з клієнтами, роздрібними продавцями. А потім, коли у 2021 році запустили кілька успішних продуктів, робота, проведена раніше, "вистрелила". І тепер я можу вам сказати, що 2021-й став рекордно прибутковим для Zenith з часу придбання LVMH. А цього року наше зростання перевищило 50%, порівнюючи з 2021-м, тож він став для нас другим рекордним роком. Навіть, зважаючи на складну ситуацію у світі, — коли точиться війна в Європі, а в Азії й далі вирує COVID.


П.В.: Як вплинуло на бренд те, що його придбали LVMH?
Ж.Т.: Коли інвестором стає така група, як-от LVMH, ви отримуєте допомогу могутньої компанії, що здатна забезпечити ваші потреби в розвитку й поділитися багатим досвідом у різноманітних галузях, але тоді годинниковий напрям був не таким розвиненим і добре організованим, як тепер. Нам знадобилося трохи часу. І моя робота полягала в тому, щоб врахувати досвід попередників, запозичити від них найкраще, спробувати знайти баланс і вибудувати сучасний бренд.

<b>Годинник Zenith Defy Extreme E Island X Prix Special Edition</b>

Один з найважливіших для мене моментів у Zenith (мені так пощастило, що я був причетним до цього) — святкування п’ятдесятої річниці DEFY El Primero. Тоді я думав: "П’ятдесят років – це так багато". Цього року мені виповнюється п’ятдесят, і тепер я думаю, як же це мало:) Я задумав зустрітися з людьми, які виготовляли DEFY El Primero наприкінці 1960-х та у 1970-х. Ми зв’язалися, і восьмеро колишніх працівників завітали до нас на святкування. Ці джентльмени ділилися фантастичними моментами та історіями, про які не прочитаєш у жодній книзі. Вони й сказали мені одну річ, яку я пам’ятатиму завжди: "Знаєш, Жульєне, це чудово, що ти продовжуєш нашу справу, але не забувай: коли ми робили El Primero, ми були стартаперами, ми були суперінноваційними. Цей дух ви мусите зберегти. Шануйте минуле, але будуйте майбутнє". Це стало сюрпризом для мене, адже зазвичай ми очікуємо, що люди поважного віку ностальгійно думають, що вчора було краще, ніж сьогодні. Вони виявилися інакшими. Вони залишилися молодими за своїм мисленням. Отак я був навчений і раптом осягнув: "овва, п’ятдесят років — це ще молодість".

<b>Годинник Zenith Calibre 135 O</b>

П.В.: Чи є зараз годинникарі такого рівня, як раніше? Чи важко шукати майстрів, навчати їх?
Ж.Т.: Так, складно. Знайти молодь, яка б бажала навчатися годинникарства, непросто, тому що це тяжка робота, яку треба любити по-справжньому. Якраз вчора ми говорили про це з одним з найповажніших майстрів Карі Вутілайненом, чия донька також працює годинникаркою й обожнює свою справу. Ви не можете працювати в галузі годинникарства тільки заради грошей або слави. Ви маєте кохатися на цьому. Це скажена робота. Тому нам варто насамперед переконати молодь вибрати цей фах, а потім, звісно, відбирати найталановитіших.

У нас дуже жорстка конкуренція. У Ле-Локлі, де розміщується вся наша компанія, чимало різних брендів, які або вже працюють, або збираються збудувати власне виробництво. І кожен з них прагне знайти найкращих годинникарів.

<b>Zenith_Manufacture_NOW</b>

П.В.: Хіба не дивно досі виробляти механічні годинники? Маю на увазі, що ми живемо в цифрову еру, а ви, як і колись, зосереджені на механіці. Чи не думали ви створити смартгодинник, як інші компанії?
Ж.Т.: Це хороше запитання, справді. Я міркував над цим упродовж кількох років. Найбільший виклик для брендів механічних годинників полягає в тому, що нове покоління або взагалі не носить годинників, або носить те, що я називаю мобільним телефоном на зап’ястку — він підказує, скільки разів вам треба випити води тощо, тобто це зовсім інший прилад. І мені здається, якщо ми хочемо бути певні, що молоде покоління цікавитиметься нашими годинниками, нам треба спілкуватися по-новому. Ми маємо використовувати правильні шляхи, щоб додати нашим годинникам привабливості в очах молоді. І це якраз те, що ми зробили в Zenith, – змішування традиційного й сучасного чинників.

<b>Годинник Zenith DEFY Chroma</b>

Деякі бренди зосереджуються лише на "крутих" елементах просування: знаменитостях, гучних вечірках тощо. Інші переходять на консервативний, традиційний бік, дотримуючись курсу на раритетність бренду. У Zenith ми працюємо на обидва фронти, і це дає чудовий результат. І, я вважаю, це найважливіше. Бо смартгодинники, як на мене, постійно застарівають. Це як з мобільними телефонами: щойно ви купуєте один, як дізнаєтеся, що покоління +3 вже у виробництві. Та коли ви купуєте механічний годинник, все навпаки. Якісний годинник працюватиме, наприклад, п’ятдесят років, сімдесят років, чотириста років — якщо у вас є хороший годинникар, який вчасно додасть оливи або відрегулює його.

Чи багато навколо нас речей, які існуватимуть через чотириста років, окрім годинників? Всі вони зникнуть. На жаль, і нас не буде. Так що це справжня магія. Час — щось ірраціональне, іноді він плине швидко, іноді йде повільніше й завжди має неабиякий вплив на людей. Коли я бачу своїх дітей, як і всі батьки, я борюся, щоб вони не проводили багато часу перед екранами. Але коли я показую їм годинник, коли пояснюю, як він працює, відбувається щось особливе. Тож я цілком упевнений у збереженні цікавості до механічних годинників серед молоді.

<b>Zenith_ChronomasterSPORT</b>

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.