До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Дорогу молодим: інтерв'ю з Ольгою Курищук

Українка Оля Курищук запустила мультиплатформу 1 Granary, яка допомагає молодим дизайнерам будувати кар'єру і розвивати бізнес. 24 жовтня 2018 року вона виступить на Vogue UA Conference: Fashion & Business. Квитки можна придбати на сайті.

Ольга Курищук

"Як і багато студентів Central Saint Martins, я з дитинства мріяла бути дизайнером – Джон Гальяно був для мене прикладом", – розповідає про старт кар'єри Оля Курищук. У гонитві за мрією вона проміняла юридичний факультет в столичному університеті ім. Шевченка на курс fashion-дизайну в одній з найпрестижніших шкіл світу. "Зараз я розумію, що горіла навіть не дизайном, а журналами, – пояснює Курищук, – просто розуміння того, що в індустрії є ще хтось, крім дизайнерів, спочатку не було".

Реклама

Проект, з яким пов'язують ім'я Олі Курищук, – мультиплатформа 1 Granary, складна структура, яка об'єднує онлайн- і офлайн-видання, піар та рекрутингову агенцію. Все почалося з блогу, де студенти і випускники Saint Martins публікували свої тексти і зйомки. Під керівництвом Курищук 2013 року вперше вийшов однойменний друкований журнал. З тих пір важкий том випускають один раз на рік і, як вважають fashion-інсайдери, це об'єкт колекціонування.

Оля впевнена, що за такими рідкісними виданнями – майбутнє: "Друкована продукція – це єдине, що сьогодні, крім італійських фабрик з їх немислимим робочим графіком і релігійним ставленням до канікул, стримує модну індустрію. Онлайн безмежний, але друковані видання повинні робити жорсткий відбір, публікуючи роботи найкращих дизайнерів, фотографів і стилістів. Так підтримується здорова конкуренція, і завдяки цьому народжуються нові думки".

1 Granary давно переріс формат студентського самвидаву і отримує безпрецендентну підтримку у титанів індустрії. Серед шанувальників – легендарна fashion-редактор Джо-Анн Ферніс, арт-директор Сара Гелен, яка багато років працювала креативним директором рекламних кампаній Prada (Оля називає її ментором), і власник видавничого дому Dazed, Джефферсон Гек. Випустити у світ перший тираж журналу допоміг президент компанії Comme des Garçons, Едріан Йоффе.

Сьогодні в команді 1 Granary шість людей, але над створенням друкованого видання та онлайн-ресурсу працює мережа авторів – всього близько 80. Основний кістяк – студенти і випускники курсів дизайну і журналістики Central Saint Martins. За п'ять років роботи 1 Granary перетворився в професійну кузню кадрів: колишні співробітники редакції успішно будують кар'єру в Vogue, The New York Times і The Business of Fashion.

"Ми набираємо собі в команду "ботаніків" – напевно, тому, що сама я в душі "ботан", – жартує Курищук. – Приходять люди з великими амбіціями, і я намагаюся всіляко їх підтримувати". Новини ринку редакція 1 Granary отримує одна з перших. "У нас унікальний доступ до інформації – ми дізнаємося про те, хто і коли запускає новий бренд, задовго до того, як інша преса побачить їх дебютну колекцію", – розповідає Курищук. Така інформація – на вагу золота. За експертною думкою до 1 Granary звертаються AnOther Magazine і i-D, а з недавнього часу команда Курищук консультує редакцію журналу Love.

У різний час журнал 1 Granary публікував проекти фотографа Ніка Найта, інтерв'ю з співзасновницею Maison Martin Margiela, Дженні Меренс, і фотографом-загадкою Віллі Вандерперре. Але в центрі уваги – студенти і випускники школи Central Saint Martins. "Колись ми бігли за гучними іменами, а зараз розуміємо, що цікавіше працювати з новим поколінням, 28-35-річними, – розповідає Оля. – У них вже є досвід, але, при цьому, вони горять своєю справою".

Крім видавничого бізнесу, 1 Granary активно допомагає молодим дизайнерам з піаром, працевлаштуванням і дає можливість на безкоштовній основі співпрацювати з професіоналами першої величини. Виступаючи посередником між ними і зовнішнім світом, 1 Granary відстоює їх інтереси в суворій бізнес-грі. "Ми функціонуємо як профспілка, де всі стоять за всіх, – пояснює Курищук.

Перший досвід колектив 1 Granary реалізував минулої осені, під час Тижня моди у Лондоні. На території Somerset House, де відбуваються основні покази програми, представили сім фотопроектів молодих дизайнерів – команда Курищук зв'язала їх зі всесвітньо відомими fashion-фотографами (Кріс Родс) і стилістами (Камілла Бідо-Уоддінгтон, Зандра Роудс). Проект викликав великий резонанс не тільки в пресі, але і серед ритейлерів: до 1 Granary тут же звернулися байєри Net-a-Porter, SSENSE і Matchesfashion.com, щоб повторити ініціативу в своїх інтересах.

За словами Олі Курищук, кожен проект відкриває перед командою 1 Granary нові горизонти. При цьому, вона не втрачає з уваги і Україну. "Тут мене дуже цікавить освіта, причому не тільки fashion, але і всі творчі напрямки. Їх розвиток може дати поштовх розвитку економіки країни. Мене мало цікавить доросле покоління місцевих дизайнерів. Але навчаючи дизайну і бізнесу тих, кому зараз 15-17 років, ми зможемо зробити з них чемпіонів – скажімо, десять дизайнерів, які порвуть світ, – каже Курищук і з усмішкою додає: Мабуть, для початку вистачить і трьох".

Текст: Веня Брикалін

Фото: Nikolay Biryukov

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.