Дизайнерка Аліна Френдій – про бізнес під час війни й модні вподобання українців

Аліна Френдій з мільйоном підписників в Instagram створює не лише персональний бренд як інфлюенсерка, а й два бренди одягу — преміальний TOTE та кежуал COOSH. З останнім за час війни, попри всі труднощі, відбулося багато трансформацій. В інтерв’ю ми розпитали дизайнерку, як вона наважилася на відкриття нових крамниць COOSH у такий період, про вподобання українців в одязі та плани на майбутнє.

Аліна Френдій

Про бізнес під час війни

Бути власницею модного бренду під час війни непросто. Але є один важливий нюанс: бути засновницею українського продукту — це велика гордість. Ще ніколи так не хотілось інвестувати в українське та просувати його, як зараз. Я отримала інше бачення, відчуття та розуміння місії бренду, змінила підхід до створення колекцій, організації команди та позиціювання самого продукту. Війна стала рушійною силою в певних моментах, у яких до 24 лютого ми стояли на місці.

Аліна Френдій

Змінилося все, починаючи з трансформації від мультибрендової крамниці до бренду з власним виробництвом і закінчуючи позиціюванням, кількістю людей у команді та планами, які раніше здавалися мріями. Цей рік, хоч і найважчий, але рік суттєвих змін і росту. Нині ми шиємо одяг у п’яти містах України, створили новий головний офіс, де нам нарешті не тісно. Штат команди під час війни збільшився на 50%. Це моя персональна гордість, адже багато людей після 24 лютого залишилися взагалі без доходу, а ми розширюємо команду й даємо робочі місця.

Про складнощі

Першого місяця війни найскладніше було оговтатися, опанувати себе й повністю змінити стратегію ведення бізнесу. А далі, як і у всіх українських брендів: пристосуватися до роботи під час повітряних тривог, шаленого підвищення цін на тканини й фурнітуру, проблем з логістикою. Потім з’явився новий складний виклик: вимкнення світла на виробництвах. Усьому даємо раду по черзі, хоч як важко в процесі.

Про вподобання українців

Українці почали щораз більше вірити в українське та підтримувати! Оскільки COOSH — кежуал-бренд, який створює базовий одяг, уподобання клієнтів кардинально не змінилися. Денім, трикотаж, верхній одяг чи взуття — те, за чим до нас повертаються завжди. Єдине, що точно можу зазначити, ми збільшили в асортименті кількість гендерно-нейтральних речей. Хлопців серед клієнтів дедалі більше, також приходять на шопінг пари, купують образи на двох. А ще, звісно, патріотичні дропи мають великий попит.

Патріотичний дроп COOSH

Наші светри "Міста України" нині можна побачити всюди, вони дуже сподобались аудиторії. Також серед ключових: светри зі змійкою, в’язані костюми у візерунок "косичка", денім та стьобані куртки. Важко виокремити ключові позиції, бо повертаються до нас за можливістю скласти гардероб в одному місці, а ще — випити смачної кави.

Про відкриття нових крамниць

Кожен дизайн наших крамниць — унікальний, бо я із самого початку знала, що це не буде концепція звичайної крамниці одягу в ТЦ. І хоч всюди переплітається наша айдентика, жодна крамниця не схожа на іншу. У Львові в нас приміщення XVI ст. зі збереженими фресками на стелі, у Києві — урбаністичний дизайн зі стильними м’якими кріслами в центрі зали, у Тернополі — двоповерхова флагманська крамниця з австрійським паркетом.

Крамниця COOSH у Львові

Всередині крамниць є COOSH CAFE, де завжди можна взяти смачну каву чи матчу. Є диван, м’які крісла, де можна посидіти чи попрацювати в класній атмосфері. Мені хочеться подарувати клієнтові приємний шопінг-досвід, після отримання якого вона чи він вийде не лише з покупкою, а й класними емоціями.

Про улюблені речі COOSH

Асортимент у COOSH — це 30% гарячих тенденцій та 70% базових речей. Саме за такою концепцією ми формуємо наші дропи, які виходять щомісяця, а інколи й частіше. Для створення колекцій я надихаюсь актуальними тенденціями й адаптую їх. На Тижнях моди завжди із захватом дивлюся на стритстайл, інфлюенсерів з різних куточків світу, переглядаю Vogue Runaway, збираю референси для мудборду.

Мої фаворити нині — спідниці максі з екошкіри та кроп-светр грубого в’язання.

Про благодійність

Ми відновили роботу ще в березні, спершу онлайн, а потім відкрили крамницю в Тернополі. Тепер усі крамниці не просто працюють, ми ще й будуємо нові. Вирішили, що не можна чогось чекати, бізнес має приносити користь, треба платити працівникам зарплату й допомагати військовим.

Аліна Френдій

10% з прибутку ми віддаємо на потреби ЗСУ. За плечима вже п’ять придбаних пікапів, неодноразово закупали спальники й тепловізори для наших захисників.

Про секрет успіху

Мій секрет дуже простий — я люблю свою справу й зібрала навколо однодумців, людей, які підтримують навіть найбожевільніші ідеї, як-от відкрити крамницю в історичній будівлі чи перейти повністю на власне виробництво під час війни. Ми постійно підлаштовуємося під нові реалії й виклики, але головні плани — і далі створювати українське, відкривати нові бізнеси, підтримувати своїх, щодня жити на повну.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.