Блог Вені Брикаліна: правда і вигадка на Тижні моди в Мілані
За відсутності фантасмагоричного показу Алессандро Мікеле для Gucci, який цього сезону перенесли до Парижа, на Тижні моди в Мілані відбулася цікава зміна фокусу. Чим ближче дизайнери підбиралися до тем повсякденних, якщо не сказати тривіальних, тим переконливіший вигляд мав результат їх роботи. Але і тут були винятки.
Свою третю за рахунком колекцію для лейбла Jil Sander дизайнери Люк і Люсі Мейєр представили в покинутому приміщенні пекарні. Сонячне світло, що пробивалося через скляні склепіння даху, підкреслювало тактильность їх колекції. Перед дизайнерами треба зняти капелюха – робота з матеріалами в Jil Sander заворожує: складні трикотажі і струмливий шовк володіють якоюсь особливою аеродинамікою. Подружжя Мейєрів взялося за створення робочого гардеробу. Це не були уніформи в звичному сенсі, але глухо застебнуті планки на комбінезонах, обриси приталених жакетів і просторих сорочок без рукавів, одягнутих під широкі штани, запозичені звідти. Меєри продовжують спроби надати холодному Тевтонському мінімалізму нове людське обличчя – додають ремісничі елементи у вигляді бахроми і переінакшують класичні японські сандалі окобо. Як ідея сувора і вивірена, робота Мейєрів мала вигляд абстрактний, але вражаючий.
Розмова про реальних жінок з реальним життям – головна тема міланських колекцій. Тут сарторіальні традиції італійської моди і ноу-хау кравецького мистецтва дизайнерам на допомогу. Британець Пол Ендрю в другій колекції для Salvatore Ferragamo створює для такої жінки практичний гардероб. Об'єднавши зусилля з директором чоловічого підрозділу Будинку, Гійомом Мельє, вони на двох розіграли історію в аристократичній гамі тосканських пейзажів: прямі бежеві тренчі, пісочні сукні, скроєні наче з хусток, і спідниці з найтоншої шкіри і льону оливкового відтінку. Після шоу Ендрю поділився: за словами преси та байєрів, популярність спортивної моди йде на спад, а ось елегантний одяг знову підвищує свою значимість. До такого повороту, судячи з останньої колекції Salvatore Ferragamo, в Будинку більш ніж готові.
На подіумі Max Mara креативний директор марки Ян Гріффітс зібрав легіон сучасних амазонок в широкоплечих жакетах і тренчах. Кастинг зробили до пари – в шоу брали участь спекотна Ірина Шейк і індійська топ-модель Лакшмі Менон, яка колись блищала на подіумі Givenchy у Ріккардо Тіші. Супровідні записи до показу говорили про стародавні міфи і про роль жінки в сучасному світі. В очі кидалися маленькі маньєризми – моделі в глянцевих сукнях на одне плече виходили на подіум, з владно розставленими руками в сторони, що робило акцент на і без того осиних таліях. Жінки Max Mara, обрамлені в широкі плечі жакетів і пальта всіх відтінків пустелі, більше були схожі на героїнь сексуально заряджених знімків Гельмута Ньютона, ніж на сучасних трудівниць з Wall Street. Можливо, такий був задум.
Міучча Прада ніколи не грає за загальними правилами, тому вирушаючи на шоу Prada, розмови про реальність варто залишити за бортом. Показ колекції, як і чоловіче шоу три місяці раніше, організували в новому павільйоні Fondazione Prada. З нагоди цього тут звели колосники і масивну трибуну – здавалося, публіку чекає бій гладіаторів, не менше. Замість цього Міучча Прада влаштувала парад моделей, який міг зійти за шкільний виступ. У новому сезоні дизайнер захоплена питаннями політики і консерватизму, але розмірковує про них алегорично. Поки весь Мілан аплодує зрілим жінкам на подіумі, у Prada – майже школярки в глухо застебнутих пальтах, коротких нейлонових сукнях з бантами і в сатинових брючних шортах.
Ці славні інженю не позбавлені небезпеки – на рівні грудей на класичних кашемірових джемперах і бавовняних сорочках зяють розрізи. Обтягуючі топи дизайнер нагороджує глибоким декольте, яке в цілях безпеки доводиться переплітати еластичною стрічкою, а обручі для волосся прикрашає металевими заклепками. В тісному колі журналістів Прада після показу зізналася, що її улюблений образ – простора біла футболка, одягнена з сатиновою спідницею. Можна зрозуміти чому: сьогодні на подіумі такі прості речі здаються найбільш радикальними.
Цікаве видовище споглядала публіка на показі Roberto Cavalli. Така велика кількість чобіт-ботфортів, пишних форм, втягнутих у футляри анімалістичних забарвлень, як і пекуче бажання одягнути все це в 30-градусну міланську спеку, вражає уяву. У керівництва лейбла непросте завдання – один з найбільш бонвіванських лейблів нульових намагаються перезапустити, дистанціюючи від його барвистого минулого. Цю місію довірили британцеві Полу Сарріджу – він, треба визнати, робить це з відвагою. У новій колекції Roberto Cavalli наряди спокусниць поступилися місцем сукням-максі з щедро розшитим верхом, асиметричним комплектам з грецькими драпіруваннями і фігурним жакетам під велосипедки. Без підступних міні не обійшлося, але короткі сукні тут мали вигляд реверансу у бік Instagram-атлетизму, а не інструментом зваблювання. Проблемний бренд ще не там, де йому потрібно бути, але виконана дизайнером і його командою робота вражає. Цікаво, що буде далі.
Показ Versace відбувся за кілька днів до оголошення про двохмільярдну угоду з Michael Kors, але про те, що у Будинку справи йдуть добре, здогадатися було легко. Велетенський подіум збудували в формі квадрата, в першому ряду – К'яра Феррані і репер Ніккі Мінаж, яку команда асистентів тут же на подіумі старанно заправляла в тугий шкіряний корсет. На своє шоу Донателла Версаче зібрала зірок світового моделінгу різних поколінь. Асиметричні сукні з неонового і глянцевого чорного шовку, складні вбрання з кольорового петчворку з тривимірною вишивкою і комплекти в стилі 60-х, несподівано суворі для Versace, показували Маріякарла Босконо, Кайя Гербер, сестри Хадід, Кендалл Дженнер і Шелом Герлоу.
Яскраву крапку на Тижні моди в Мілані поставили Доменіко Дольче і Стефано Габбана. Дизайнери продовжують влаштовувати епічні свята – цього разу на подіумі Dolce&Gabbana одночасно з'явилися супермоделі Гелена Крістенсен, Карла Бруні і Єва Герцигова, актриси Моніка Беллуччі і Ізабелла Росселліні з дітьми та онуком. Далі за списком: фігуриста топ-модель Ешлі Грем в хижому леопардовому принты, Instagram-зірка Емілі Ратажковскі в небесно-блакитному платті на корсетній шнурівці, ангел Victoria's Secret Стелла Максвелл в наряді для недільної меси і Карен Ельсон у сукны казкової феї. Саундтрек із знаменитих арій Лучано Паваротті розкотисто лився над подіумом, ультракороткі міні, різьблення на золотих підборах, квіти у волоссі і грона прикрас у вухах і на шиях моделей крутили голову. Якщо задуматися, для кого все це свято (в сенсі, хто носить всі ці химерні речі), то варто було озирнутися навколо – в цей урочистий день публіка в переповненому залі колишнього кінотеатру "Метрополь", де проходять шоу Dolce&Gabbana, мала приблизно такий самий вигляд. Кілька годин по тому одну з них, дівчину в мальовничій сукні і з високою кольоровою діадемою у волоссі, я зустрів за обідом в модному ресторані неподалік від віа Монте Наполеоні. Якщо хтось скаже, що таких жінок не буває, знайте: вони реальніші за всіх.
Текст: Веня Брикалін