Що слід знати про колекцію прикрас, присвячену сторіччю Chanel №5
Тома дю Пре де Сен-Мор, креативний директор парфюмерно-косметичного і ювелірно-годинникового напрямків CHANEL, — про колекцію прикрас, приурочену до столітнього ювілею CHANEL №5.
На естетичному рівні зв'язки очевидні. І парфум, і діаманти роботи Габріель Шанель витончені й далекі від мінімалізму. Як і прикраси, аромат № 5 носять на шкірі, і подібна тактильність викликає емоції та глибоко особисті переживання. Замість "кількох крапель CHANEL № 5", Мерилін Монро могла б з тим же успіхом сказати, що надягає на ніч лише діаманти. Пляшечка парфумів № 5 огранена і виблискує, наче дорогоцінний камінь. А в шлейфі аромату відчувається сяяння й багатство, як і в творах високого ювелірного мистецтва.
Аромат теж вічний. З незапам'ятних часів пахощі використовували для бальзамування, вони оповідають про вічність і священні обряди. Вони, як і дорогоцінні камені в прикрасах, — посередники між земним і божественним. І навпаки, що може бути ефемернішим, ніж мерехтіння ограненного каменю, більш минуще, ніж його відблиск на шкірі?
Цей аромат має безмежну владу, він здатен надихнути на що завгодно. Створюючи Collection № 5, Патріс Легер не просто відтворив форму пляшечки — він, залишаючись на чималій відстані від аромату, зберіг свободу у своєму до нього ставленні, щоб вловити його дух. CHANEL № 5 — і концепція, і натхнення. Цей парфум вчить літати, дає крила для уяви.
Час. Хто б міг подумати на початку ХХ століття, що лабораторна колба стане предметом розкоші й культом усіх парфумерів? Для подібного тріумфу потрібне рідкісне поєднання удачі, простирадл Мерилін Монро і робіт Енді Ворхола. Але, перш за все, об'єкт має говорити мовою того часу, в якому існує, бути знаком своєї епохи, не побоюючись бути зламаним нею.
Саму ідею колекції, якої раніше просто не існувало у світі ювелірних прикрас. У 1932-му Габріель Шанель першою представила серію коштовностей, пов'язаних однією темою, — Bijoux de diamants. CHANEL перетворили прикраси, які досі виконувалися на замовлення, на нову категорію розкоші — з колекціями, глобальною стратегією, метою і задумом, покладеними в основу дизайну. Створення колекції, де враховується, як лягає прикраса, які викликає відчуття, яке почуття ексклюзивності дарує жінці, яка його вибрала, — свого часу це стало воістину революційним проривом.
Сукня може бути скроєною з найкращих тканин у світі, але якщо вона висить лантухом, якщо власниці в ній незатишно — це не предмет розкоші. Те ж саме і з прикрасами.
Крім того, як на мене, CHANEL привнесли у високе ювелірне мистецтво особливу елегантність. Це ім'я, яке гарантуватиме виняткову якість. Тут головний, радше, стиль, ніж об'єкт. І доки ми залишаємося вірними стилю CHANEL, можливо все.
У ньому є легкість, але немає крихкості. Прикраси небагатослівні, вони не поетичні й не ефемерні. Вони цілісні. Крім того, їм властива яскраво виражена графічність — у лініях, колірних рішеннях, виборі монохромної палітри. Ювелірні вироби CHANEL безкомпромісні.
Ми давно хотіли попрацювати з Маріон. Як актриса, вона передає той самий французький дух — ледь уловиме поєднання правил і важко завойованих свобод. Кольє якнайкраще втілює дух CHANEL № 5 — звісно, Маріон Котійяр, обличчя аромату, мала його надягти.