Листи до Клер: Веня Брикалін – про кадрові зміни в Домі Givenchy
10 квітня креативна директорка Givenchy Клер Вейт Келлер оголосила, що залишає компанію. Про це говорили кілька місяців, але симптомів можливого розставання помітно не було.
Клер Вейт Келлер
Березневий показ жіночої колекції став одним з кращих на Тижні моди в Парижі. Будинок зняв іскрометну рекламну кампанію, в якій Шарлотта Ремплінг нагородила Марка Джейкобса дзвінким ляпасом. У Givenchy чудовий візуальний контент і майстерні кастинги. Завдяки їм Каролін Вольтер, Гідрі Дукаускайте і Вероніка Кунц стали неофіційними особами нової хвилі зрілих моделей.
Критики нарікали, що в колекціях Вейт Келлер не було магістрального бачення. Але зараз зрозуміло, що робила дизайнерка: вона не створювала моду на речі, а моделювала образ. Завдяки їй сьогодні героїня Givenchy – такий саме чіткий і окремий модний архетип, як "жінка Saint Laurent" або "жінка #oldceline".
Рекламна кампанія Givenchy, 2018
Епічні сюжети не були сильним місцем Вейт Келлер. Здається, вони й не цікавили її зовсім. Клер не намагається робити заяви з подіуму – ні про права жінок, ні про політику тіла, ні про становище світу, в якому ми живемо. Але дивним чином вона вміла передати відчуття сучасності у цілком зрозумілих речах: ідеальному брючному костюмі за мотивами моди 1940-х, сукні з плісированого поліаміду в дигітальний квітковий принт, волохатій шубі зі штучного хутра. Її колекції були і про жіночу владу, і про контроль. Вони визначили курс на рафіновану буржуазну моду минулого і втілили смутні настрої часу. Працюючи з архівами Дому, Клер виважено створювала свою модель сьогодення – використовуючи пір'я, різнокольорову бахрому й латекс.
Givenchy осінь-зима 2020/2021
На тлі блокбастерів попередника Ріккардо Тиші покази Вейт Келлер проходили стримано, з помітно зниженою температурою. Зазвичай так діють люди, які точно знають, що роблять. Її жіночі колекції стали емблемою нового фемінізму без згадки про фемінізм. Показовий приклад: після кожного шоу мої колеги з Vogue, любительки аскетичних колекцій Gabriela Hearst, The Row і творчості Мартіна Марджела в Hermès, зітхали й зберігали фото короткострижених моделей з лукбука Givenchy на телефони – у якості мудборда.
Givenchy Menswear осень-зима 2020/21
Чоловічі колекції, які останнім часом стилиізував Мел Оттенберг (це він одягнув Ріанну в сукню- "омлет" Guo Pei на Met Gala в 2015 році), були завданням іншого сорту: тонкі кутюрні техніки Клер замішувала на міцній суміші з техно і панку. На камерних презентаціях у салонах штаб-квартири Дому на авеню Георга V точені костюми з вишивкою і в розсипах паєток показували журналістам на манекенах, розставлених серед острівків живого моху.
Галь Гадот, Руні Мара і Шарліз Терон в кутюрних нарядах Givenchy
Головним полігоном для творчих пошуків Клер Вейт Келлер був кутюр – дизайнер створила одні з найгарніших образів для червоних килимових доріжок останніх років. Я згадую Шарліз Терон на лондонському показі фільму "Та ще парочка" з її участю в минулому році, Галь Гадот на оскарівській церемонії та Руні Мару на Венеціанському кінофестивалі – цього року. Про головне плаття десятиліття, весільне вбрання Меган Маркл, мабуть, годі й говорити. Наступного ранку після церемонії Вейт Келлер прокинулася рок-зіркою. Відтоді про неї пишуть не інакше як "та саме дизайнерка, яка створила сукню Маркл". Так, на щастя чи ні, вона увійшла в модну історію – і залишиться там назавжди.
Вейт Келлер зберігає приватність – вона сторониться камер і за час роботи в Givenchy дала рівно стільки інтерв'ю, скільки наказують правила великого бізнесу. Напевно, більш інформативним і щирим був і є її особистий Інстаграм, в якому вона досі публікує знімки з бекстейджа показів і зазначає на фото українських моделей Марфу Чернець і Юлю Єременко – улюблениць ательє Givenchy, на яких шилися майже всі колекції Вейт Келлер. На цих знімках і відео можна розглянути процес перетворення робочих туалей і капелюшних макетів у живі речі й твори мистецтва. Вони розкажуть більше, ніж будь-які інтерв'ю дизайнера.
Givenchy весна-літо 2020
В останній весняно-літній колекції Givenchy Вейт Келлер намагалася провести паралелі між своїми спогадами про Нью-Йорк у період роботи в студії Calvin Klein (початок 1990-х) і великим стилем ввіреного їй Дому. Так поруч з мальовничими блузонами й шкіряними сукнями-жилетами на подіумі Givenchy з'явився потертий денім – трохи незграбний, трохи bad taste. У Клер Вейт Келлер є цікава здатність і сміливість братися за тривіальні речі й перетворювати їх на об'єкти підвищеної чуттєвості та спірної, але все ж краси. Цікаво, де і як вона проявить свої вміння в майбутньому.