До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Новий світ: Веня Брикалін про випускне шоу Королівської академії в Гаазі

Fashion-відділення при Королівської академії мистецтв в Гаазі (KABK) існує давно, але пильно стежити за ним почали п'ять років тому. Тоді керувати департаментом моди і текстилю призначили бельгійця Юргі Персунса. Сам він з покоління бельгійських дизайнерів, яке оформилося слідами Мартіна Марджела, Анн Демельмейстер і Вальтера ван Бейрендонка. 2003 року, через наслідки терактів 11 вересня, Персунс був змушений закрити свій лейбл. Тепер повернувся на модну сцену в ролі викладача і ментора молодих талантів, і намагається прищепити Академії традиції бельгійської модної школи.

Joanna Schneider

Гідність випускного шоу в Гаазі – проекти "текстильників", які представляють поруч з роботами студентів fashion-відділення. Ними заповнили другий ярус порожнього блоку діючої електростанції – щороку покази академії відбуваються в цьому грандіозному приміщенні. У складних, інколи відразливих інсталяціях студенти досліджують сюжети "на злобу дня". Тут розповідають історії на тему обживання тіла і простору, побутової приреченості і захисту навколишнього середовища.

Реклама
Yani Chuang

Яні Чуанг з Тайваню представила чудову роботу про таємне життя речей домашнього вжитку. Її стільці, обтягнуті жіночими капроновими колготами, нагадують твори британської художниці Сари Лукас. З ними добре римується інсталяція магістра fashion-відділення Ясмін Бумсмі. Обриси напівпрозорих розтягнутих трико тілесного кольору схожі на тліючі тушки на бойні. Німкеня Джоанна Шнайдер представила роботу на тему забруднення океану. Проект, зібраний з волохатих деталей риболовецьких снастей, приніс автору спеціальну премію в 10 000 євро. З текстильними інсталяціями – як на архітектурних бієнале: зазвичай, перемагають великі і мальовничі проекти.

Yasmin A. Boomsma

Гуманітарна спрямованість робіт студентів KABK зрозуміла. Юргі Персунс переносить на голландську землю традиції бельгійської школи – вони припускають роботу з культурним і соціальним контекстом. Директор в інтерв'ю так і каже: якщо у вас немає меседжу, ви не дизайнер, а декоратор. Тому учнів тут привчають мислити глобально. Курс партії на показі студентів fashion-відділення зчитується в роботах перших трьох курсів. Студенти розповідають про мультикультуралізм, подолання гендерних і соціальних бар'єрів, про утилізацію і свідоме споживання (або виробництво?).

Joanna Schneider

Випуск відділення моди і текстилю в KABK – мініатюрний: всього по 4 студенти на кожен напрямок. І тут треба віддати належне команді Персунса – навчальний склад зумів зберегти і виховати в своїх випускників вражаючу автономність.

Laura Snijders

Випускниця 4-го курсу Лаура Снійдерс береться за амбітний проект. Дизайнер намагається придумати нову модну систему, в якій час в розрізі "минуле-майбутнє" поступається місцем географії. Складний концепт про те, як одяг людини змінює вигляд в процесі його фізичних переміщень, Снійдерс втілює за допомогою промислового маркування і числових комбінацій – вони нагадують географічні координати.

Yasmin A. Boomsma

Ясмін Бумсма присвятила дипломну колекцію балету Вацлава Ніжинського "Весна священна", протестуючи проти його лібрето. Давньоруський ритуальний танець-жертвопринесення здається дизайнеру проявом жінконенависництва – за сюжетом у фіналі балету обраниця затанцьовує себе до смерті. Бумсма грає з метафорами тілесності, поранень і каліцтв – використовує нюдові і криваво-червоні обмотки з синтетичних матеріалів, шматки світлого волосся і металеві кільця, які вставляє моделям в рот. Колекція має зловісний вигляд (на це, треба думати, і розраховувала її автор), але нагадує сценічні костюми Бейонсе або Ніккі Мінаж.

Tim Scholte

Історію про подолання тілесності блискуче розповів Тімоті Шольте – в роботі з промовистою назвою "Змінюй своє тіло в ім'я бажання". В її основі – сюжет про двох чоловіків, які у вікторіанські часи за допомогою корсетів і кринолінів видавали себе за жінок; їм складає концептуальний гардероб. У Шольте замість венеціанського мережива і оксамиту їх тіла прикрашають трансформери з деталей автопрому і клаптів вінілу і джерсі. Все це дизайнер приладжує до металевих каркасів і складає складні тривимірні конструкції. Вони малюють нову доповнену реальність, в якій людина живе і діє за новими, не до кінця зрозумілим і вивченим законам.

Tim Scholte

Колекція Шольте – відмінна ілюстрація до спроб об'єднати високі технології і людський організм у один надпотужний механізм. Хто знав, що новий Франкенштейн буде схожим на Марію-Антуанетту з автомобільним крилом на місці корсажа? Специфіка таких шкіл, як Гаазька KABK, – тут дизайнерів навчають відчувати дух часу і висловлювати його в одязі. Цьогорічний випуск показав, що вчать ефективно.

Фото: Marc Medina, Catwalkpictures.com

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.