Що потрібно знати про сучасний світ High Jewellery
Цієї весни в Лондоні відкрилася перша крамниця роздрібної торгівлі діамантовими виробами Sotheby's Diamonds. Про нові тенденції High Jewellery і про те, навіщо знаменитому аукціону роздріб, з директором з продажів ювелірного відділу Sotheby's і засновником Julia Castelli Lifestyle Management Юлією Кастеллі поспілкувалась Анастасія Яворська.
У Лондоні відкрилась перша крамниця Sotheby’s, що спричинило її відкриття?
Це був цілком природний наступний крок. Відділ Sotheby's Diamonds існує вже декілька років і ця ідея народилась у першу чергу через запит на зовсім нову сучасну колекцію ювелірних шедеврів. А ще тому що відчувалась стійка потреба клієнтів, які хотіли нових прикрас, але при цьому не бажали чекати наступного аукціону, не хотіли робити ставок і ризикувати. Адже на аукціонах завжди є ризик, що хтось тебе випередить з покупкою.
Sotheby's Diamonds – це партнерство між Sotheby's (історія, довіра, досвід) і Diacore (у них є шахти з видобутку алмазів і цехи для обробки). Фактор, який не варто ігнорувати полягає у тому, що в нас немає посередників. Між шахтами й салоном Sotheby's Diamonds немає нікого і тому наші ціни конкурентоздатні. Відкриття першого магазину відбулось у березні 2017 року в приміщенні дому Sotheby's на 34-35 New Bond Street. Натхненником і творцем Sotheby's Diamonds є Патті Вонг.
Як зараз справи у High Jewellery? Аналітики стабільно передбачають високий ріст цього сегменту ринку, що показує ваш власний досвід?
Справи у High Jewellery йдуть дуже добре! Я бачу стабільне збільшення продажів цього сегменту і, на мою думку, ця тенденція буде продовжуватись. Такі вироби виготовляються в дуже обмеженій кількості, а часто це і геть одиничні екземпляри. І бажання мати шматочок такого престижу буде завжди. Це факт, що заможні люди стають ще заможнішими, але також з’являються нові мільйонери й мільярдери.
В Англії, наприклад, цього року найбільша кількість мільярдерів (за даними Sunday Times Rich list). Рейтинг 2017 року показує, що в Лондоні більше мільярдерів аніж у будь-якому іншому місті світу, їх 86. За даними Rich List, загальна кількість заможних людей у списку збільшилась на 14% у порівнянні з минулим роком. Впливає це і на ріст в сегменті High Jewellery.
Що зараз найкраще купують? Чи є певні тенденції або мода у прикрасах High Jewellery?
Головна тенденція полягає у тому, що прикраси High Jewellery стали значно частіше носити. Ми бачимо, як збільшилась кількість колекціонерів і приватних осіб, які купують ці предмети для особистого користування, а також для інвестицій. Ви можете побачити намисто в 13,50 або 74 карати в нашому салоні Sotheby's Diamonds з дуже сучасним дизайном. У нас є клієнти, які здійснюють покупки одразу у двох відділах – відділі ювелірного аукціону і Sotheby's Diamonds (retail arm).
На наших аукціонах є чимало поціновувачів ювелірних виробів, колекціонерів, дилерів, а також ми бачимо новий вид покупців. Це молоді люди, які експериментують у різних стилях. Аукціонний ринок розвивається і суттєві зміни в купівельній активності за останній рік вже відчутні. Наприклад, брендові ювелірні прикраси (Van Cleef & Arpels, Bulgari, Graff, Harry Winston) і дорогоцінності благородного походження користуються величезним попитом, особливо в Азії (більше на просунутих ринках – Сінгапуру і Тайваню і менше на території материкового Китаю). Не відстають і Європа з США. Також ми розглядаємо Японію як ключовий ринок з величезним потенціалом.
За останні півтора роки цікава статистика – зростання купівлі брендових ювелірних виробів у порівнянні з купівлею дорогоцінних каменів. Можна виділити певні тренди: смарагди продаються добре, як серед приватних осіб, так і серед представників бізнесу, дуже популярні сапфіри, але тут попит в камінні певного походження і можна сказати, що спад продажів білих діамантів вже закінчився.
На аукціоні часто можна купити рідкісні прикраси кращих ювелірних брендів за доступними цінами. З іншого боку, є ювелірні вироби певного часового періоду (period jewellery). Ми спеціалізуємось на продажі ювелірних виробів з 18 століття до наших днів. Багато покупців "купують" частину історії, придбавши деякі зі "старих" ювелірних виробів і в цьому для них уся радість і цінність придбаного.
У які коштовності варто вкладати гроші і на що варто звертати увагу?
Sotheby's – це аукціонний дім, і його спеціалісти не дають порад як вкладати гроші. Я особисто, як гравець і знавець ювелірного ринку з 16-річним досвідом і власниця Julia Castelli Lifestyle Management можу поділитися своїми спостереженнями. Я бачу, що на аукціонах купують або те, що дуже сподобалось людині особисто або кольорові діаманти ,або деякі особливі дорогоцінні камені, такі як смарагди, рубіни, сапфіри, якщо у них рідкісний колір і благородне походження. Також підвищеним попитом користуються брендові ювелірні вироби, особливо з провенансом. В Sotheby's Diamonds та інших брендів High Jewellery спостерігаю, що клієнти купують діаманти якості D / Flawless або D / Internally Flawless, особливо вище 3 карат.
Чи купують прикраси мілленіали і як узагалі поводить себе нове покоління у ставленні до High Jewellery?
Ми дуже раді бачити мілленіалів серед наших нових клієнтів. Вони починають вивчати ринок аукціонів, а також виявляють інтерес до нашого салону роздрібної торгівлі Sotheby's Diamonds. Поки що зарано для статистики, але ми спостерігаємо і ця тенденція дуже цікава. Нове тенденція, що стрімко зростає – це онлайн-продажі на наших аукціонах. В Sotheby's також зробили серію онлайн-аукціонів з продажу ювелірних виробів, які є популярними. Перший із них відбувся в Лондоні, у грудні 2016 року. Ці аукціони пропонують вражаючі ювелірні вироби за дуже доступними цінами. Ми сподіваємось, що подібні пропозиції спокусять і нових, і досвідчених колекціонерів.
Читайте також: