До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Ліга чемпіонів: знакові сумки останніх 60 років

Жоден модний аксесуар не здатний так "видати" десятиліття, до якого належить, як сумка. Особливо це стосується знакових екземплярів, саме вони відповідають за модний посил і відмінно продаються через багато років після піку своєї популярності.

1950-і

Післявоєнний економічний бум п'ятдесятих викликав революцію в моді, а головним її ідеологом став Крістіан Діор і його New Look. Тонкі талії та спідниці-квіти вимагали невеликих і акуратних аксесуарів. Естетика 1950-х років була дуже трепетною щодо до всіх деталей жіночого гардеробу. Сумка мала ідеально личити до взуття, як і хустинка, прикраси і капелюх. Після закінчення війни до того ж стало можливим використовувати нові матеріали і технології. Саме в цей час Гуччіо Гуччі створив ручки для сумок з бамбука. З "бамбуковими" сумками Gucci так часто можна було побачити Джекі Онассіс, що незабаром довелося перейменувати аксесуар в її честь.

Реклама
Грейс Келлі з сумкою Hermès

1956 року Грейс Келлі назавжди прикріпила своє ім'я до іншої статусної сумки. У момент, коли її сфотографували, вона притискала велику сумку Hermès до грудей. Пізніше з'ясувалося, що таким чином принцеса Монако намагалася приховати свою вагітність. Також в п'ятдесяті народилася ще одна культова сумка. Габріель Шанель створила найреволюційнішу сумку десятиліття. 1955-го вона представила сумку з утепленої шкіри, ручкою для якої став довгий тонкий ланцюжок. Модель 2.55 стала сумкою, яка відкрила епоху вільних рук.

1960-і

1960-і роки ознаменувалися часом без сумок. Молоде покоління жінок повністю відмовилося від них, замість цього вибирало сукні, зшиті з практичними кишенями. Знаковий аксесуар більше не був гострою необхідністю, але, при цьому, залишався привабливою формою протесту. Користуючись цим експериментальним духом, Пако Рабанн випустив колекцію знаменитих зараз гаманців, немов створених з кольчуги, які більше призначалися для веселих годин на танцполі. У той же час Biba і Мері Куант пропонували дизайни сумок для дівчат в стилі Твіггі і Еді Седжвік.

Одрі Хепберн з сумкою Louis Vuitton

В кінці 60-х Bottega Veneta винайшла своє легендарне плетіння intrecciato, в Louis Vuitton створили зменшену, більш практичну версію Speedy на прохання відданої шанувальниці Одрі Хепберн, а Еміліо Пуччі почав наносити психоделічні принти на свої блискучі шовкові клатчі.

1970-і

Відповідно до хіпі-одягу 1970-х років дизайнерські сумки також робили в богемній стилістиці. Багато з них були виготовлені з м'якої шкіри або замші і призначені для того, щоб їх можна було прив'язати до будь-якого місця на тілі за допомогою довгого тонкого ремінця у циганській манері.

1971 року Mulberry почали створювати м'які замшеві сумки, прикрашені вишивкою і кантом у своїй майстерні в Сомерсеті (яка, до речі, збереглася досі). У той же час Карл Лагерфельд культивував богемну естетику Chloé, що стала тепер фірмовою. Іспанський бренд Loewe запустив у виробництво модель Amazona без підкладки, яку роблять тепер уже з впізнаваної жовтої шкіри. В іншій частині стилістичного спектра – сумки, які були створені для дівчат з Studio 54 (відкриття клубу відбулося 1977 року) – сумки Whiting and Davis Mesh стали невід'ємною частиною вечірніх виходів і їх часто прикріплювали прямо на комбінезон Halston з ламе.

1980-і

В стрімкі 1980-і сумочка була найшвидшим способом показати стиль і статус – особливо це, звичайно, стосується брендованих аксесуарів. У цей час Карл Лагерфельд трохи переробив знамениту класичну сумочку з відкидною кришкою Габріель Шанель: замінив традиційний поворотний замок на замок з лого CC. А в цей же час квадратна стьогана сумка Dior набула чарівний логотип і незабаром була перейменована в Lady Dior в честь принцеси Діани, яка була великою прихильницею та зібрала значну колекцію.

Принцеса Діана з сумкою Lady Dior

Логотип Fendi FF, спочатку створений Лагерфельдом під час роботи на Будинок в 1960-х роках, у 1980-і отримує нову популярність, як і сумка Hermés Birkin, яку створили в честь Джейн Біркін. У вісімдесяті була створена перша нейлонова сумка Prada – це було одкровенням, а в якості лого Прада прикріпила тепер уже знаковий металевий трикутник. Цей нейлоновий виріб, який коштував більше, ніж багато шкіряних сумок, змусив людей переосмислити своє розуміння розкоші, а також відкрив нову еру утилітарної моди.

1990-і

У 1990-ті роки було багато важливих аксесуарних моментів, але лише деякі змогли стати частиною поп-культури, настільки ж монументальної, як Fendi Baguette. Ці мініатюрні сумочки представили 1997 року, в той самий час, коли найпопулярнішими були практичні нейлонові рюкзаки Prada. Розроблені так, щоб акуратно висіти під рукою, так само як і однойменний французький хліб, багет Fendi зі збільшеною застібкою FF, незважаючи на розмір, став найбільш знаковим аксесуаром десятиліття.

У той час як настільки ж культовий рюкзак Prada був функціональним, головним козирем Fendi Baguette стали модні персони, які його любили: Керрі Бредшоу, Наомі Кемпбелл і Мадонна. Можливо, "багет" став першою сумкою, на яку те покоління жінок було готове витратити більше, ніж місячна рента. Попит швидко перевищив пропозицію, що призвело до появи довгих списків очікування, і з 1997 року було створено понад 1000 різних інтерпретацій Fendi Baguette – розкішне свідоцтво стійкості цієї революційної моделі.

Керрі Бредшоу з сумкою Fendi
2000-і

До 2000 року розквітло буйним цвітом справжнє царство It-bag, і для найбільш очікуваних моделей сумок стало звичним складати довгі майже багаторічні списки очікування. Але для тих, кому пощастило отримати так звану It-bag, покупка не обов'язково була практичною. Наприклад, Paddington Chloé важила більше 1 кг в порожньому стані, зокрема, завдяки важкому декоративному замку, який був розташований спереду. Проте всі 8000 штук були розпродані перш, ніж з'явились у магазинах 2005 року. Те ж саме можна було сказати і про Rocco Alexander Wang, з якою ходили багато моделей незважаючи на її неймовірно важку прикрашену шипами основу.

Кейт Мосс з сумкою Balenciaga

Але, можливо, одним з найбільш знакових аксесуарів, що з'явилися в 2000-х роках, була сумка Dior Saddle. Революційне творіння Джона Гальяно з'явилося в нескінченних інтерпретаціях. До культових сумок 00-х можна також віднести аксесуари, які з'явилися в результаті співпраці Louis Vuitton з Такасі Муракамі і знаменита Balenciaga Motorcycle Bag, яка мало не була знята з виробництва. Balenciaga Motorcycle Bag була відхилена через занадто м'яку форму, але вчасно попалася на очі Кейт Мосс, яка відразу ж перетворила її в справжній об'єкт бажання.

За матеріалами: www.vogue.co.uk

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.