До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Нова колекція високого ювелірного мистецтва Chanel

Chanel у своїй новій колекції високого ювелірного мистецтва згадує імперську екзотику a la russe початку ХХ століття.

Габріель Шанель і князь Димитрій Романов, 1920

"Від моди і фольклору – до символів" – такий маршрут подорожі колекцією високого ювелірного мистецтва Le Paris Russe de Chanel. Мій провідник – директор ювелірної студії Дому Патріс Легеро. Ми розглядаємо незвичну для Chanel напівпарюру Folklore. У ній багато кольору: крім рожевої шпінелі, блакитних і рожевих сапфірів, помаранчевих гранатів і зелених цаворитів використана насичена бордова емаль. Крізь неї проглядає рифлена поверхня з білого золота, зверху об'ємним кантом з діамантовим паве виведений силует камелії. Folklore навіяна орієнтальною яскравістю "Російських сезонів" Дягілєва, яким Габріель Шанель надавала всебічну підтримку як меценат – і навіть створювала костюми для вистави 1924 року "Блакитний експрес". Є браслет-каф, який здається універсальною прикрасою як для парадного виходу, так і для необтяжених турботами буднів, а ще сережки-блюдця і перстень. Була ідея доповнити набір кольє-пектораллю, але Патріс відмовився від задуму: це було занадто. "Я хотів відтворити фантастичний світ, який придумала Шанель. Не реальної Росії – вона там ніколи не була. Радше країни, побаченої з Парижа – крізь дзеркало в апартаментах Габріель".

Реклама
Руки Габріель Шанель, 1920-і

Формально колекція Le Paris Russe de Chanel присвячена роману Габріель Шанель з князем Димитрієм Романовим. Деталі його уніформи читаються в лінії Medaille Solaire. Сотуари нагадують парадні аксельбанти – їх слід носити, заколовши на плечі. Кольє – це трансформер з каскадом брошок у вигляді нагородних медалей, які просяться сузір'ям на лацкан жакета. У колекції знайшлося місце і для символів з арсеналу самої Габріель, які ідеально вписалися в фантазійний світ a la russe. Колосся – не лише алегорія безкраїх полів: у квартирі на рю Камбон у Шанель завжди стояв сніп, який вона вважала своїм талісманом. У напівпарюрі Ble Gabrielle ефект сколиханої на вітрі пшениці ювеліри передали за допомогою мікроланцюжків. Вони тремтять у такт руху, одночасно нагадують про рухому бахрому суконь, які Габріель шила за модою джазових 1920-х. Мереживо ручного плетіння, яке вона так любила, втілене в наборах Broderie Byzantine і Sarafane. Барокові орнаменти з білого золота і діамантів з вкрапленнями жовтих солітерів (у кольє Sarafane вага центрального каменю – 102 карати) нагадують ручне шиття – таке ж Габріель замовляла в паризькій студії вишивки Kitmir княгині Марії Павлівни Романової.

"Російські сезони" в Парижі, 1913

У колекції безпомилково впізнається почерк Патріса Легеро. У центрі кольє і браслетів Aigle Cambon на жовтому кварці-волосатику розміщений діамант – прикраса, здається, створює оптичний ефект збільшення каменів. "Це у стилі Шанель. В її квартирі багато кристалів. Вони лежать на камінній полиці, прикрашають люстру і канделябри", – розповідає Патріс. У Габріель він навчається вміння поєднувати прості "робочі" матеріали з буржуазними – комбінувати чорні (вважаються менш цінними) і білі діаманти, а також ювелірний кварц з камінням першої ювелірної четвірки. Професійний гемолог, Легеро прийшов у Chanel після шести років роботи в Cartier і одинадцяти в Van Cleef & Arpels. Патріс працює над втіленням культових мотивів Chanel у дорогоцінних матеріалах: "Сила Габріель була в тому, що вона створювала прикраси та одяг для різних жінок. Серед наших сучасниць є як ті, хто хоче продемонструвати свою силу і владу, так і ті, хто воліє більш жіночні прикраси. Ми думаємо про всіх".

<b>кристаллы</b>

Текст: Тетяна Соловей

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.