Як створювалися костюми для другого сезону "Венздей"
На екрани повернулася Венздей Аддамс. У другому сезоні на нас чекають небезпечні пригоди, а також ефектні образи героїв — від готичного гламуру до несподіваних історичних посилань. Як дизайнерка Колін Етвуд працювала над всесвітом "Венздей", читайте нижче.

Якщо ви бачили проєкти Тіма Бертона, то, ймовірно, знаєте роботи Коллін Етвуд. Чотириразова лауреатка премії "Оскар", художниця костюмів Колін Етвуд довгий час була постійною творю партнеркою Бертона на його численних проєктів — "Аліса в Країні чудес", "Едвард Руки-ножиці", "Суїні Тодд" тощо. Тож, коли розпочалася розробка серіалу "Венздей", саме Етвуд, безсумнівно, була ідеальним кандидатом на роль художниці з костюмів.
Після надзвичайно успішного першого сезону, який зрештою став найпопулярнішим англомовним шоу Нетфлікс, "Венздей" та її дивна компанія повертаються. Другий сезон, друга половина якого вийшла 3 вересня, знову запросив глядачів у світ Аддамс та її моторошних розслідувань. Нова частина занурює у витівки Венздей в Академії Невермор та розкриває таємниці її власних екстрасенсорних здібностей та її однокласників. Образ Венздей закарбувався в колективній свідомості та став вічним атрибутом Хелловіну — чорна сукня, білий комірець, подвійні коси, тож цікаво, як художниці з костюмів вдається додати свіжості, не втрачаючи миттєвої впізнаваності?

Для Етвуд дотримання її фірмової монохромної палітри стало творчим викликом. "Я люблю чорно-біле, — розповідає вона американському Vogue. — Насправді монохром полягає в поєднанні тонів і текстур — з цього можна отримати не менше різноманітності, ніж із повнокольоровою палітрою".
Цього разу художниця більше працювала з текстурою тканин. У вигаданому світі, зануреному в темряву, текстура стає мовою моторошності Nevermore. Однак це також мало практичну мету. "Ми використовували набагато більше блискучих текстур, інакше вночі ви нікого не побачите. Блиск відбиває трохи світла, тому допомагає освітленню", — пояснює Етвуд. Вона також застосувала старий голлівудський трюк: "малювала на краях чорної тканини — лише крихітною білою лінією — щоб розділити деталі на екрані".
Другий сезон також розширює нюанси стосунків між Венздей та її сусідкою по кімнаті Енід Сінклер — яскравою дівчиною-перевертнем, яка ідеально контрастує з готичним стоїцизмом Венздей. Їхня дружба є центральною лінією сезону, і вибір костюмів Етвуд уособлює їхній зв'язок. "Світ Енід — яскравий, живий і сповнений текстур, її костюми контрастують зі світом Венздей, — каже Етвуд. — Їхні гардероби розповідають історію протилежностей, які доповнюють одна одну, і ця дружба справила величезний вплив на дизайн".

Творча співпраця між Етвуд та Дженною Ортегою, яка грає Венздей, була дуже активною. Так, костюми мали втілювати мінливу ідентичність Венздей. "Дженна дуже хотіла, щоб гардероб Венздей був продовженням її історії, — згадує Етвуд. — Йшлося не лише про те, щоб залишатися вірним культовому образу, а й дозволити йому зростати разом із нею — демонструвати її сили, її труднощі та її впевненість". Ортега додав шарів особистого нюансу до костюмів Венздей, поєднавши традиційні елементи із сучасними варіантами, які були б доречними і для сучасного підлітка. Результатом став гардероб, який вшановує спадщину родини Аддамс, водночас дозволяючи Венздей проявити себе як самостійну силу.

Ще один яскравий момент сезону — поява попзірки Леді Гаги в ролі міфічної професорки академії Невермор Розалін Ротвуд. Спершу цю ідею відклали, але після того як виконання Ортегою пісні Гаги Bloody Mary стало вірусним у TikTok, все змінилося. Невдовзі Гага перевидала трек як сингл, і це познайомило ціле нове покоління з її старими хітами та зрештою призвело до епізодичної появи співачки в серіалі. Відома своїм авангардним стилем, Гага дала Етвуд можливість наповнити готику диким, театральним шармом. "Працювати з Гагою було справжнім задоволенням, — каже Етвуд. — Вона дала мені свободу експериментувати й розширювати костюми за межі того, що я робила раніше в цьому світі".
Ця сміливість урівноважила моторошну стриманість гардеробу Венздей, створивши динамічну взаємодію між персонажами. Драматичні костюми Гаги, багаті на текстури, стали моментами яскравого видовища, які нагадують глядачам: Nevermore такий же примхливий, як і темний.

Натхненням для художниці стала вікторіанська та едвардіанська готична мода, старі чорно-білі фільми жахів і символіка, закладена в жалобному одязі. Саме ці референси сформували світ, що водночас виглядає позачасовим і поєднує класику жахів із сучасним сюжетом. "Сімейка Аддамсів завжди була про темну елегантність, — каже вона. — Моєю метою було зберегти цей дух живим, але й додати щось нове, що звернеться до сучасної аудиторії".
Не секрет, що історична мода суттєво вплинула й на візуальний образ Венздей. "Мені подобається, як корсети, мереживо та високі комірці натякають на приховані таємниці. Це ідеально відповідає тону серіалу".

На питання, що глядачі мають винести з другого сезону, Етвуд зазначила: "Я хочу, щоб вони бачили костюми не просто як одяг, а як оповідачів. Кожен елемент несе частину шляху персонажа — його таємниці, його силу, його страхи".