До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Як створювали костюми до фільму "Білявка" про Мерилін Монро

28 вересня Netflix покажуть довгоочікуваний фільм "Білявка" — про складну долю однієї з найвідоміших жінок XX століття Мерилін Монро. Художниця костюмів Дженніфер Джонсон розповідає, що мала на меті продемонструвати справжню Мерилін. Розповідаємо, як створювали костюми.

"Білявка" Ендрю Домініка — це не стільки байопік, скільки "вікно, яке дає змогу зазирнути в життя Мерилін Монро; яке висвітлює історію голлівудської секс-бомби та вільно поєднує факти й вигадку", говорять автори стрічки. Фільм, створений за мотивами роману-бестселера 2000 року Джойс Керол Оутс, розповідає не тільки про блискучу кар’єру акторки, а й звертає увагу на непросте дитинство та юність героїні, коли Норма Джин пережила насилля й почувалася неймовірно самотньою. Фактично "Білявка" — це "історія наляканої молодої жінки, яка потрапила в пастку кар’єри голлівудської суперзірки".

Реклама

Для художниці костюмів Дженніфер Джонсон цей підхід відкрив більше простору для гри. "Фільм — це погляд всередину психіки нашої героїні, тому в нас була свобода дій", — каже Джонсон, яка хотіла через одяг продемонструвати справжню Мерилін. "У нашому фільмі дві героїні — Мерилін і Норма Джин".

Працювати з такою культовою фігурою було нелегким завданням для художниці костюмів, попри те, що вона раніше працювала над костюмами для таких фільмів, як "Я, Тоня" з Марго Роббі та "Каджиліонер". Команда мала лише чотири тижні на підготовку до проєкту. Дослідницький процес почався із читання сценарію, а відтак — визначення визначних моментів стилю в кожній сцені. Потім художниця подивилася всі фільми Монро й глибше заглибилася в архівні зображення, намагаючись краще зрозуміти культові сукні, які треба було відтворити. "Розуміння конструкції суконь було величезною справою", — каже Джонсон. "Треба було провести багато досліджень, щоб костюми ожили й це було справді природно для виконавиці головної ролі Ани де Армас".

Оскільки фільм має на меті провести чітку межу між Мерилін – такої собі секс-бомбою, створеною на студії – та Нормою, розумною, чуйною артисткою, художниці довелося спершу визначити, чим ці дві особистості відрізнятимуться з погляду моди. У сценах з Нормою все має досить мінімалістичний вигляд. "Вона не була одержима одягом. Було важливо знайти якомога більше її фото, а потім заповнити прогалини тим, що вона могла б насправді вдягнути". Завдяки своєму дослідженню Джонсон виявила, що Мерилін Монро у свій час подружилася з дизайнеркою Енн Кляйн, яка створила "цей дуже шикарний образ: чорна водолазка й капрі", – пояснює вона. "Норма Джин була дуже розумна та практична в бізнесі, і вона хотіла, щоб її сприймали серйозно як акторку".

Справжнім викликом для Джонсон стали неперевершені сцени з Мерилін, особливо ті, де героїня з’являється в сукнях, які тепер відомі в усьому світі та які нескінченно імітують. "Взяти щось авторства одного з найкращих дизайнерів Голлівуду — це напружене завдання", — каже вона й наводить як приклад Вільяма Травіллу. Дизайнер 20th Century Fox створив дві найвідоміші сукні Монро: рожеву сукню без бретельок у фільмі "Джентльмени віддають перевагу білявкам" і білу плісовану сукню в серіалі "Свербіж семи років", що, як відомо, роздувалася, коли актриса стояла біля решітки метро. Для фільму Джонсон відтворила обидві сукні.

Мерилін Монро мала сексуальну фігуру, подібну за формою на пісочний годинник, тому більшість образів починалися з підкладок. "Ми робили маленькі хитрощі з конструкцією, щоб зробити Ану де Армас пишнішою", — каже Джонсон, що уникала протезування. (У фільмі взагалі не використовували протези.) Джонсон також хотіла, щоб де Армас було комфортно на знімальному майданчику. "Вона хотіла комфорту, щоб по-справжньому думати про свого персонажа й просто стати Мерилін, — каже художниця. Тож замість протезування використовували невеликі хитрощі, наприклад, злегка підбивали білизну й бюстгальтер.

Найцікавіший висновок щодо стилю Мерилін Монро після цієї стрічки полягає в тому, наскільки впливовим залишається її стиль, навіть для сучасних мегазірок. Таких, наприклад, як Кім Кардаш’ян, яка вдягла знамениту сукню Монро, в якій актриса співала "З днем народження, містер Президенте", на Met Gala цього року. "Мерилін була нашою бомбою 50-х, і, я думаю, що тепер це Кім Кардаш’ян", — каже Джонсон. "Стиль Монро дуже схожий на образи Кім Кардаш’ян — це недосяжна, екстремальна, гіперсексуальна жіночність".

За словами Джонсона, одяг Монро був, по суті, для неї як друга шкіра. "Іноді ти навіть не помічаєш, у що вона була вдягнена", — каже вона. "Бо образ Монро — це завжди було про її волосся та тіло, про її поводження й харизму, а не про одяг".

"Білявку" можна побачити на Netflix з 28 вересня.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.