До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

"Оскар 2020": чому фільм "Паразити" виграв ключові нагороди

Південнокорейський фільм "Паразити" – тріумфатор цьогорічної церемонії "Оскар". Юлія Синькевич, генеральний продюсер Одеського кінофестивалю, – про те, чому 2019 року команда фестивалю вирішила показати "Паразитів", коли про цей фільм ще не говорив увесь світ, і що перемога цієї кінострічки насправді більш ніж закономірна.

9 лютого під час нагородження премією "Оскар" нічого не віщувало сюрпризів. Сама церемонія була динамічною, нагороди вручали одну за одною і, в принципі, всі вони були передбачуваними. Але раптом на сцені з’явився Пон Джун Хо, якому вручили "Оскара" за найкращий фільм. Це дійсно прецедент. Ще ніколи "Оскара" не вигравав фільм, знятий не англійською мовою, а тим паче корейський фільм.

Реклама
Пон Джун Хо (в центрі) і його команда

Сумнівів у тому, що "Паразити" візьмуть нагороду "Найкращий міжнародний фільм" ні в кого не було. Але в результаті стрічка виграла головну номінацію, а Пон Чжун Хо став найкращим у сценарній категорії, де були Квентін Тарантіно та Ноа Баумбах, та в режисерській, обійшовши Скорсезе та Мендеса. Можливо, така ситуація сталася тому, кіноакадеміки цього разу вирішили віддати перевагу непередбачуваному і зухвалому фільму, а не традиційному кіно. До того ж, повертаючись до негласного правила, що головну нагороду отримує фільм з соціально значущою темою, "Паразити" в цьому плані — безпрограшні. Пон Чжун Хо експлуатує ту ж проблему соціальної нерівності та несправедливості, що й інші номінанти, але робить це іронічніше та більш наочно, без будь-яких допоміжних фільтрів.

Тепер можна з упевненістю сказати, що "Паразити" – сенсація 2019 року. З фільмом багато чого сталося вперше. І "Оскар" як найкращий фільм, і найкращий міжнародний фільм, і перемога в Каннах. У травні на Лазурному узбережжі "Паразити" виграли "Золоту пальмову гілку", і це сталося вперше в історії Кореї, а тоді фільм став лідером прокату на батьківщині. Фільм Пона Чжун Хо вперше я побачила саме в Каннах. Це друга робота корейського режисера після "Окчі", представлена на цьому кінофестивалі, і я її дуже чекала. Ті, хто знають Пона Чжун Хо, передчували якийсь трилер з елементами фантастики, але він і тут використав своєрідний твіст. Мене вразило, як у "Паразитах" легко переплетені здавалося б несумісні жанри, що створює сюрреалістичну соціальну притчу. Пон Чжун Хо – унікальний режисер з несхожим ні на кого стилем. Він сміливий, чесний і, що примітно, не займає нічию позицію в фільмі. Режисер ніби пропонує поглянути на своїх героїв, а в цілому і на суспільство, зі сторони, і від душі посміятися над тими, хто намагається нажитися на щасті інших.

Кадр з фільму "Паразити"

В Україні "Паразитів" вперше побачили на 10-му Одеському міжнародному кінофестивалі в програмі "Фестиваль Фестивалів". Традиційно в цю програму потрапляють призери та номінанти кінофестивалів класу А, тому показ картини Пона Чжун Хо був очікуваним. Але несподіваним було сприйняття публіки. Глядачі шикувалися в такі довгі черги, що їхній кінець не потрапляв у кадр для фото. Нагадаю, це корейське кіно, з яким український глядач знайомий слабо, хіба що за роботами Пака Чхан Ука, який зняв "Олдбоя". Як бачимо, "Паразити", незважаючи на локальність дії, мову спілкування героїв, їхню ментальність, стали дійсно міжнародним фільмом, який зрозумілий кожному завдяки своїй актуальній темі.

Юлія Синькевич

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.