"Оскар-2021": як створювалися костюми у фільмі "Ма Рейні: Мати блюзу"
Фільм "Ма Рейні: мати блюзу" став переможцем в номінації "Кращий дизайн костюмів" на 93-й церемонії вручення нагород "Оскар". Найцікавіші факти про їх створення, читайте в нашому матеріалі.
У цьому фільмі Віола Девіс грає легенду блюзу Ма Рейні. На дворі 1927 рік. Легендарна виконавиця разом з гуртом приїздить до Чикаго, щоб записати альбом. Робота в студії стає для всіх непростим випробуванням. Серед інших яскравих акторських робіт — Чедвік Боузман у ролі трубача Ліві: це остання роль актора, який помер у серпні. З огляду на приголомшливу гру Віоли Девіс і Чедвіка Боузмана у фільмі, можна пробачити вам, якщо, захопившись грою акторів, ви не помітили вишуканого дизайну костюмів у стрічці. Проте гардероб, зачіски й макіяж у фільмі заслуговують на окремі слова захвату, адже неабияк допомогли режисерові Джорджу Сі Вулфу оживити на екрані легендарну "Мати блюзу".
Міа Ніл, яка опікувалася зачісками у фільмі, створила справжню перуку Девіс із британського кінського волосу. На це знадобилося понад 80 годин роботи. "Волос був таким товстим і жилавим, що я не була певна, чи втримає він кучері", — розповіла Ніл про свої побоювання. "Якоїсь миті навіть подумала: „Невже я зробила це марно?!"" Потім було понад 100 перук, які Ніл створила для інших акторів, щоб "зберегти автентичний вигляд 20-х років для афроамериканців". За словами Ніл, перуки стали модними в південних штатах тільки після того, як набули популярності на півночі.
В оскароносної художниці костюмів Енн Рот було трохи більш як два тижні на те, щоб підготувати гардероби для всього акторського складу фільму — що зробило цей проєкт найскладнішим з усіх, над якими вона працювала впродовж 50-річної кар’єри в Голлівуді. Ситуацію ускладнювало також те, що збереглося лише вісім світлин Ма Рейні. Рот, яка раніше працювала над бродвейським мюзиклом Shuffle Along про джаз 1920-х, на щастя, вже була обізнана зі стилями того періоду, але її додаткові дослідження також виявилися плідними. Що ж було на її мудборді для костюмів Віоли Девіс? Фото з Мінестрель-шоу, афроамериканського гурту, з якого почалася кар’єра Ма, і картини мексиканського художника Мігеля Коваррубіаса, який яскраво зобразив жителів Гарлема у 20-х роках. Його картина "Неділя в Гарлемі", зокрема, надихнула на казкову синю сукню для Ма Рейні.
Для фільму Енн Рот відтворила знамените золоте кольє Ма Рейні з 20-доларових монет, використовуючи справжні монети 20-х років, — і це всього лише один з прикладів її скрупульозності під час знімання. Всі персонажі чоловічої статі, включно з героєм Чедвіка Боузмана, носять характерні для тих часів вовняні костюми, до того ж Рот спеціально імпортувала тканину з Йоркширу. Не менш важлива емоційна значущість костюмів. Ма Рейні носить товсту хутряну жилетку й кепку, перебуваючи в чайній у Чикаго, попри неймовірну спеку, тому що це надає їй сил. А трубач Ліві наполягає на тому, щоб виступати в золотих туфлях із заклепками, бо хоче почуватися достойником.
За спогадами, Ма Рейні важила близько 300 фунтів, і, хоча Девіс намагалася набрати ваги задля цієї ролі, їй вдалося погладшати лише до 200. Щоб допомогти акторці походити на персонажа, Рот замовила об’ємний гумовий костюм. "Під час першого примірювання Ма Рейні я попросила Віолу вдягнути його, щоб вона відчула себе набагато більшою, ніж є, — згадує Рот. — І перш ніж вона зрозуміла, як у ньому спекотно та що вона не зможе піти до ванної без помічника, я накинула на неї ще й сукню. А потім дала взуття на підборах, щоб вона пройшлася". Девіс відразу ж відчула силу костюма. "Віола починає рухатися в цьому новому тілі, експериментувати з ходою, наслідуючи Ма Рейні, і поступово відчуває цю жінку та втілює її приголомшливо..."
Як відомо, Ма Рейні дуже пітніла під час виступів, і особистий візажист Віоли Девіс, Серхіо Лопес-Рівера, імітуючи піт, наносив Ultra Wet на скроні й лінію волосся співачки поруватою губкою. Для краплин поту на грудях Девіс він використовував комбінацію гліцерину й води. "Я бачив її обличчя щосекунди в цьому фільмі", — жартує Лопес-Рівера. Які дослідження він провів перед зніманням? Глибоко простудіював косметичну індустрію 20-х, включно з питаннями щодо використання макіяжу серед кольорових людей. У кінцевому підсумку це означало, що Девіс носила кілька пар вій, склеєних разом, а потім вкритих рідкою підводкою для очей, щоб домогтися ефекту трохи змазаного макіяжу очей, який тоді наносили за допомогою суміші вугільної пудри й вазеліну.