Вікторія Тігіпко – про голлівудських зірок, it-індустрію і кінопремію "Золота Дзиґа"
20 квітня в Києві оголосять переможців кінопремії "Золота Дзиґа". Ініціатор премії – президент Одеського кінофестивалю Вікторія Тігіпко.
Вікторія Тігіпко останні дев'ять років енергійно просуває Україну на світовій кіноарені. У лютому вона була присутня на презентації книги Боба Рота від Фонду Девіда Лінча в Нью-Йорку. Це некомерційна організація, яка з 2005 року навчає всіх охочих трансцендентальної медитації, а крім того, надає гранти на освіту для дітей і молоді, гуманітарну допомогу військовим, сім'ям, постраждалим в зонах військових конфліктів, жінкам, які страждають від насильства. Серед прихильників цієї медитації багато знаменитостей – наприклад, Мартін Скорсезе, Клінт Іствуд, Г'ю Джекмен, Кайл Маклаклен. Як волонтери фонду, вони їздять по всьому світу, виконуючи одночасно дві функції – соціальну і культурну.
"Нам ці люди потрібні, – впевнена Вікторія, яка планує привезти на Одеський кінофестиваль голлівудських зірок в межах співпраці з фондом Лінча. – Для них це, в першу чергу, особистий інтерес – допомогти людям, які перебувають у стресі, а також познайомитися з українським кіно". Кого саме з голлівудських волонтерів фонду команда Тігіпка привезе в Україну, поки неясно, але на фотографіях з нью-йоркської поїздки вона поруч з Х'ю Джекманом і Кайлом Маклакленом.
"На Одеський кінофестиваль зірки світового кіно приїжджають не за гонорари – ми нікому не платимо, – продовжує Вікторія. – Чому б не привернути увагу до України та українського кіно за допомогою небайдужих зірок?".
Співпраця з фондом Лінча для Тігіпко – продовження її амбіцій та інтересів у венчурному бізнесі. Вікторія вивчала фінанси у Відні і університеті Берклі, зараз керує венчурним фондом TA Ventures, який вкладає кошти в стартапи по всьому світу – від США до України. "Айтішників" Вікторія називає своєю улюбленою тусовкою поряд з "кіношниками" і говорить, що в фонді Лінча побачила і тих, і інших. "Медіа і технології сьогодні – дві найдинамічніші і найстресовіші сфери, тому так багато їх представників звертаються до медитації. Я сама медитую за методикою, яку пропонує фонд Лінча, – це працює. При цьому не вимагає занурення в якісь глибокі, містичні сфери".
Вікторія Тігіпко – хороший приклад бізнесвумен діджитал-ери. Вона особисто веде сторінку у Facebook – живу, динамічну, з розумними текстами і цікавими фотографіями. За графіком зустрічей теж стежить сама – за допомогою гугл-календаря. "Я патологічно не люблю проміжних рухів тіла. Сама безпосередньо вирішую організаційні питання: це економить час".
В її швидкій мові раз у раз спалахують слова "інновації", network, legal tech; під час інтерв'ю Вікторія встигає робити нотатки в смартфоні і відповідає на повідомлення в месенджері. У розпалі підготовки до кінопремії "Золота Дзиґа" повідомлень багато. Премію Вікторія і її команда придумали і запустили 2017-го. Для неї це – національно-професійний виклик. Мета – оживити індустрію, привнести в неї кошти не тільки держави, а й приватних інвесторів, залучити в країну фахівців кіноіндустрії з Європи і США.
"Бери, вчися, застосовуй" – це наш слоган. За допомогою "Золотої Дзиґи" ми хочемо створити професійний нетворкінг. Довгі роки наш кінобізнес був розрізненим, закритим. Пора відкриватися світу. Ми запрошуємо з майстер-класами цікавих спікерів, локальних і всесвітньо відомих, які можуть розповісти, навчити, поділитися. Вдається гарна зв'язка: об'єднання індустрії, зняття напруги, обмін інформацією. Так працюють в Америці, Європі: обмін – двигун прогресу".
Перші результати "обміну", про який говорить Вікторія, не змусили себе довго чекати. Цього року в Британії стартують зйомки фільму "Гарет Джонс" оскароносного режисера Агнешки Голланд. В основі сюжету – історія знаменитого журналіста Гарета Джонса, який першим на Заході написав про Голодомор 1932-33 років в Україні. Головну роль грає британець Джеймс Нортон, а серед інвесторів фільму – Держкіно України.
Цього року на участь у конкурсі "Золота Дзиґа" було подано 77 фільмів, всі – українського виробництва. Вікторія впевнена: якщо "кіношників" помічатимуть і оцінюватимуть, кількість швидко переросте в якість, і режисерам захочеться знімати більше і краще, конкурувати на міжнародному рівні.
"Україна – одна з найбільш цікавих східноєвропейських країн, яка може стати популярною локацією для зйомок після Румунії та Угорщини". У більшості голлівудських студій сьогодні є представництва в Будапешті: знімати там комфортно і недорого. Тільки за останні пару років в Будапешті зняли блокбастер "Тихоокеанський рубіж", комедію "Шпигун", детектив "Інферно". Умови для зйомок в Україні не гірші, впевнена Вікторія. У Нью-Йорку її команда зустрічалася з кількома продюсерами, які працюють в секторі малобюджетного кіно і готові знімати в Україні проекти з бюджетом від 1 до 5 млн доларів. "Для нашої кіноіндустрії це можливість дізнатися, як вони працюють, як продають своє кіно, навчитися всім хитрощам. А для країни – отримати непогані гроші в бюджет".
"Можна почати з простого, – додає Вікторія, – вивчити англійську мову, тому що вкрай складно працювати, користуючись послугами перекладача на знімальному майданчику. А з більш складного – кожен день вчитися робити гарне, якісне кіно. Технічно-важливий момент – нам потрібна своя професійна база, український imdb.com, – адже у нас стільки талантів, а про них так мало знають. Ну, а українським акторам потрібно навчитися бути медійними: вміти себе представляти, подавати, давати інтерв'ю, ходити по червоній доріжці. Тоді для українського глядача вони стануть селебріті. Україна – молода країна, тому, думаю, ці етапи ми пройдемо швидко".
Текст: Дарія Слободяник
Фото: Lesha Lich
Стиль: Venya Brykalin
Зачіска і макіяж: Katya Kharlanova
Асистент стиліста: Viktoriia Filipova
Продюсер: Marina Sandugey