КУПИТИ КВИТКИ

Ексклюзив: Софія Коппола та Кейлі Спені — про роботу над фільмом "Прісцилла"

Як режисерка Софія Коппола і акторка Кейлі Спені створювали байопік про дружину Елвіса Преслі "Прісцилла" одну з найгучніших стрічок року? Кінокритикиня Наталя Серебрякова спеціально для українського Vogue поговорила з цим творчим дуетом перед українською прем’єрою фільму. Він виходить в український прокат 11 січня.

Софія Коппола та Кейлі Спені
Софія Коппола та Кейлі Спені

Реклама.

Прісциллі (Кейлі Спені) чотирнадцять років, вони тиха дівчина, яка поки що навіть і не мріє про кохання. Та якось її запрошують на вечірку, де буде той самий Елвіс Преслі (Джейкоб Елорді). Співак вже є досить популярним в Америці, і цей факт приголомшує батьків Прісцилли: як відпустити підлітку у компанію чоловіків, які будуть пиячити та чіплятися? Попри все, вони погоджуються. Перше знайомство з Елвісом розбуджує у думках Прісцилли таке незнайоме і дивне відчуття. І ось він телефонує їй знов і запрошує на справжнє побачення. "Чому ви обрали мою доньку?" — запитує суворий тато. Річ у тім, що Елвіс поруч з Прісциллою почувається справжнім.

"Прісцилла"
"Прісцилла"

Феномен 25-річної акторки Кейлі Спені, яка досі була відома за своєю роллю у фільмі "Погані часи в Ель-Роялі", полягає у тому, що вона зіграла роль коханої жінки культового рок-музиканта у віці від 14 до 28 років. У мемуарах Прісцилли Преслі 1985 року "Елвіс і я", на яких базується фільм Софії Копполи, авторка прагнула розповісти історію в хронологічному порядку, починаючи з першої зустрічі пари в 1959 році. Фільм, який виходить у український прокат 11 січня, показує злети та падіння їхніх тривалих стосунків, весілля в Лас-Вегасі 1967 року, народження доньки Лізи-Марі та розлучення 1973 року.

Кейлі Спені та Джейкоб Елорді на зйомках фільму
Кейлі Спені та Джейкоб Елорді на зйомках фільму


Ще до знайомства з режисеркою Софією Копполою, в 15 років, Спені подивилася її фільм "Незайманки-самогубці" (1999). Це була історія про звичайну сім’ю, в якій трапилося лихо — старша донька вкоротила собі віку. Батьки вирішили так берегти молодших доньок, що впровадили для них численні заборони — не можна було виходити на вулицю, спілкуватися з підлітками, навіть дивитися у вікно. Кейлі так перейнялася історією фільму, що вперше у житті почала мріяти стати акторкою. І ось — подарунок долі. Десять років по тому у її квартирі пролунав телефонний дзвінок від Софії Копполи, яка запросила Кейлі на каву. На зустрічі Коппола запропонувала Спені зіграти роль Прісцилли, яка згодом принесе акторці нагороду — кубок Вольпі за "Найкращу жіночу роль" на Венеційському кінофестивалі торік у серпні.

Кейлі Спені, Прісцилла Преслі, Софія Коппола та Джейкоб Елорді на Венеційському кінофестивалі
Кейлі Спені, Прісцилла Преслі, Софія Коппола та Джейкоб Елорді на Венеційському кінофестивалі

Кейлі розповідає про першу зустріч із Софією: "Я виросла, спостерігаючи за роботами Софії, тож нервувала. Мені подзвонили і сказали, що Софія хотіла зустрітися за кавою. Тож інформації було небагато. В нас вийшла приємна розмова, але першу половину я думала: "До чого вона веде?""

Потім, вже на знімальному майданчику, Спені зустрілася з Джейкобом Елорді ("Ейфорія"), який продемонстрував зовсім інше бачення фігури Елвіса. Кейлі пригадує: "Я була шанувальницею творчості Преслі, і тому мені було цікаво, що він запропонує. Я одразу ж написала Джейкобу, коли дізналася, що він буде грати Елвіса, і ми зустрілися кілька разів. Я просто хотіла зрозуміти, який він насправді, і прагнула, щоб ми почувалися комфортно одне з одним, бо знала: щойно ми почнемо знімати, ми такими і будемо. Це безумство — зніматися разом тридцять днів, і він підтримував мене протягом усього процесу. Джейкоб провів так багато досліджень, до того ж він по-справжньому харизматичний і віддав все своє серце ролі".

"Прісцилла"
"Прісцилла"

Під час знімань трейлер Елорді був поруч із трейлером Спені, тож акторка помітила, що Джейкоб увесь час дивився фільми з Елвісом, обвішав увесь трейлер його фотографіями та навіть позбувся свого австралійського акценту.

"Я думаю, ми справді добре провели час, — продовжує Спені. — Ми каталися на гольф-карах десь опівночі, і Джейкоб дійсно розважав нас. В перший знімальний день влаштували вечірку біля басейну. Феєрверки, поцілунки, всі ті моменти, коли Елвіс і Прісцилла перебували на вершині свого життя, було по-справжньому весело знімати. Було цікаво спостерігати за Джейкобом, як, він, наприклад, виконував одну з пісень Преслі на сцені у повному образі. Це було приголомшливо: костюм ніби оволодів ним, і він почав рухатися інакше".

Спені описує підхід Копполи як "імпресіоністський", порівнюючи стосунки Прісцилли та Елвіса з пригодами Аліси в Дивокраї, яка спускається в кролячу нору. Але наприкінці фільму, зазначає вона, "у Прісцілли відкриваються очі на інші речі".

На зйомках "Прісцилли"
На зйомках "Прісцилли"

Софія Коппола вважає, що Прісцилла — це складний жіночий персонаж, схожий на ті, які зазвичай вона створює у своїх фільмах (пригадаймо хоча б "Труднощі перекладу" зі Скарлетт Йоганссон): "Це історія про те, що мене завжди цікавило: як люди стають тими, хто вони є, і знаходять свою ідентичність. А ще я дійсно сильно пов'язана з поколінням моєї матері. Дивлюся на те, через що вона пройшла, а потім на своїх доньок — які ми різні і які схожі".

Кейлі Спені пригадує, як вперше готувалася до ролі: "Я знайшла час, щоб зустрітися з самою Прісциллою Преслі і спробувати пройти з нею разом через цей розділ її життя. Я хотіла, щоб вона почувалася комфортно, а не так, ніби я беру у неї інтерв'ю. Але вона пустилася в такі специфічні спогади про них із Елвісом… Вона говорить дуже тихо, проте в неї є ця лють, завдяки якій вона ніколи не була жертвою. Це те, що я намагалася відтворити на екрані".

На зйомках "Прісцилли"
На зйомках "Прісцилли"

Софія Коппола погоджується, що допомога Прісцилли Преслі була дуже доречною під час роботи над фільмом: "Я часто з нею розмовляла, коли починала проєкт, а потім, коли працювала над сценарієм, ставила запитання про те, що можна додати, щоб заповнити усі прогалини в історії. Ми разом пропрацювали сценарій. Наприклад, сцена на початку фільму, де Елвіс і Прісцилла у кінотеатрі, та Елвіс підспівує під фонограму з Гамфрі Богартом і говорить про Марлона Брандо. Я не думаю, що це є в книзі, це була історія, яку Прісцилла розповіла мені. І я подумала, що було б дуже важливо включити її, тому що вона так багато говорить про його розчарування як митця. Елвіс хотів бути серйозним актором, і ця сцена дає нам зрозуміти, звідки походить його розчарування. Отже, подібні речі для фільму важливі, як і її досвід, чому вона не могла бути по-справжньому близькою з жодною з дружин "Мемфіської мафії"".

Важливу роль у фільмі відіграє зовнішній вигляд Прісцилли, тож дизайнерам та візажистам довелось добре попрацювати над костюмами та зачісками героїні. Розповідає Спені: "Зачіска, макіяж і костюми заземляли мене і допомагали орієнтуватися в часі". Елвіс справді вплинув на стиль дружини, якось наказавши пофарбувати волосся в чорний: "Як Прісцилла уявляла себе, як намагалась відповідати правилам, а потім наважилась їх порушити — все це було цікаво показати в моді, зачісках і макіяжі". Фільм знятий не в хронологічному порядку, а це означає, що Спені "була вагітна вранці, а по обіді їй було 14 років". Спені та Коппола використовували зачіску, макіяж і костюми (приблизно 130 образів), щоб допомогти закріпити історію в часі.

Спені пригадує, що почувалася супергеройкою з "вуликом на маківці" за тодішньою модою: "Це по суті ще одна голова, досить важка. Ти начебто рухаєшся інакше, радості в тебе насправді не так багато, але це була остання частина нашого знімального графіку і дуже важлива частина для мене". І Кейлі дуже вдячна Прісциллі Преслі, яка підтримувала її на цьому шляху: "Це була моя остання телефонна розмова з нею перед тим, як ми почали знімання. І вона сказала: я завжди тут, я вірю в вас, ви можете зробити це. У вас є досвід, щоб зіграти реальну людину".

"Прісцилла"
"Прісцилла"

Софія Коппола розповідає, що під час знімань було безліч моментів, які яскраво передавали шалений образ життя Прісцилли у Грейсленді (до речі, віллу Елвіса побудували для знімань у Торонто): "Я маю на увазі ті моменти фільму, де вона ходить до католицької школи, ночами розважається з Елвісом, а вранці їй знову треба до школи. І вона думає: як пояснити черницям, що я вибираю, який пістолет пасуватиме до мого блискучого плаття? У нас є кадр, на якому вона просто розкладає зброю, і це саме такі моменти, схожі на божевільні контрасти у її житті. І улюблений фрагмент — нарощування вій перед початком пологів, бо це так багато говорить про неї та жінок того часу. Або коли вона вперше переїжджає до Грейсленда і сідає по черзі на всі стільці. Вона тренується, як це — бути леді в будинку".

Як і у всіх фільмах Софії Копполи, значну роль у "Прісциллі" відіграє саундтрек, який розкриває повну картину ретромузики 1960-х. Фінальною піснею режисерка обрала I will always love you Доллі Партон (більш відома у виконанні Вітні Г'юстон). Коппола коментує свій вибір: "Я думаю, що для мене найважливіше те, що Прісцилла хоче бути вірною собі. Вона зрозуміла, що, хоча здавалося, в неї було ідеальне життя (якого насправді не було), це було неправильно для неї. Я маю на увазі, що в неї був поверховий ідеал, але вона залишила все це. На початку 1970-х жінці було дуже важко розлучитися з впливовим чоловіком, не маючи власного доходу, але в неї були віра в себе і сила. Вона знала, що їй треба піти і знайти своє власне "Я" поза ним. Тому я думаю, що в її історії є щось наснажливе: ніколи не пізно знайти справжню себе".

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.