11 найстильніших фільмів в історії кіно

За всю історію кіно створили чимало модних фільмів: над ними працювали найвідоміші дизайнери і художники, зокрема: Юбер де Живанши, Ів Сен-Лоран і Едіт Гед. Від шикарних суконь Скарлетт О'Хари до химерних краваток Енні Голл Vogue UA вибрав 11 картин, які варто переглянути для натхнення.

"Розвіяні вітром" (1939)

Екранізація класичного американського роману Маргарет Мітчелл з'явилась на екранах 1939 року і побила практично всі голлівудські рекорди. Хтось переглядає цю кінострічку через тандем Вів'єн Лі і Кларка Гейбла, а хтось – щоб розглянути в деталях дизайнерські костюми Волтера Планкетта для Вів'єн Лі. Знакові образи – кремова сукня з оборками, в якій Скарлетт О'Хара з'явилася на барбекю в садибі "12 дубів", та її розкішне вбрання з зеленого оксамиту, яке вона винахідливо пошила зі штор, що залишилися на плантації її сім'ї після війни.

"Гільда" (1946)

Ріту Гейворт в образі Гільди можна сміливо назвати прототипом фатальної жінки. У фільмі вона грає дружину хитромудрого власника казино в Буенос-Айресі. На гардероб Гейворт для зйомок виділили понад 50 000 доларів, які художник костюмів Жан Луїс відмінно використав. Він створив вишукану білизну з напів прозорих мережив, сукні з леліток і вбрання, натхненне образом дівчини на "Портреті мадам Ікс" художника Джона Сінгера Сарджента.

"Кумедна пичка" (1957)

Кожен фільм з Одрі Гепберн у головній ролі – парад бездоганних костюмів, які для неї створювали найвідоміші дизайнери і художники часу, від Юбера де Живанши до Едіт Гед. Серед усього, що носила в кадрі Одрі, виділяються образи з картини "Кумедна пичка". Юбер де Живанши особисто розробив кожен з костюмів Гепберн, а їх більше десяти. Всі вбрання ідеально гармоніюють зі знаковими паризькими пам'ятками: від Лувру до саду Тюїльрі.

"Солодке життя" (1960)

Жоден інший фільм Фелліні не може перевершити його "Солодкого життя", сюжет якого частково натхненний модними на той час вільними сукнями. У центрі цієї історії – журналіст Марчелло Рубіні (Марчелло Мастроянні), який слідує за голлівудською зіркою (Анітою Екберг) і гламурною спадкоємицею (Івонн Фурно) по всьому Риму. Костюми фільму – еталон італійського гламуру. Від величезних запонок Мастроянні до чорної сукні без бретелей Екберн – всі вбрання стали цитованими.

"Денна красуня" (1967)

Костюми для Кетрін Денев у кінострічці "Денна красуня" розробив Ів Сен-Лоран. У цьому фільмі Денев грає Северину Серізі – знуджену домогосподарку-мазохістку, яка надає ескорт-послуги, про що її чоловік, звісно, не здогадується. Її гардероб повністю складається з речей haute couture і радикально змінюється залежно від того, відчуває Северина покірність чи, навпаки, хоче домінувати над своїми клієнтами. Один з найкращих образів Денев у картині – у фінальній сцені, де вона з'являється в стриманій сукні з ідеальною укладкою – образ, який і через 50 років залишається актуальним.

"Китайський квартал" (1974)

У цьому класичному нуарі Фей Данавей грає роль Евелін Малрей – фатальної жінки, чийого чоловіка-бізнесмена вбивають у зв'язку з корумпованою водною промисловістю під час посухи 1930-х років. Навіть у розпал поліцейських перестрілок героїня Данавей має елегантний вигляд в майстерно скроєних костюмах, з вишуканою зачіскою і червоною помадою.

"Суспірія" (1977)

Хоррор Даріо Ардженто, який вийшов понад 40 років тому, як і раніше, залишається одним із найстильніших фільмів в історії. Події відбуваються в престижній танцювальній академії в Німеччині: юна балерина з США Сьюзі з'ясовує, що школою заправляє збіговисько відьом. Суворі, стримані і подекуди наглухо застебнуті сукні, які ми бачимо у фільмі, підсилюють інтенсивність найстрашніших сцен.

"Енні Голл" (1977)

Неможливо скласти огляд найстильніших фільмів без згадки про картину Вуді Аллена "Енні Голл". Ця класика 1970-х років надихає багатьох і в сучасній модній індустрії – від особистого стилю Кейт Мосс до першої колекції Еді Слімана для Saint Laurent. Гардероб Енні Голл складається з чоловічих речей і жилетів, доповнених капелюхами, круглими окулярами і візерунчастими краватками. Ральф Лорен, який надав одяг для зйомок, безпосередньо вплинув на формування особистого стилю акторки Даян Кітон.

"Ромео + Джульєтта" (1996)

Фільм База Лурмана славиться своїм стилем, а костюми наочно демонструють відмінності між двома сім'ями. Поки Монтеккі одягають яскраві гавайські сорочки, пошарпані Chuck Taylors і фарбують волосся в неонові відтінки, Капулетті з'являються в чорній шкірі і оксамиті. Що стосується закоханих, то Лурман звернувся до Міуччі Пради: дизайнерка створила для них прості і лаконічні образи, які помітно виділяли Ромео і Джульєтту на тлі їхніх родин.
"Марія-Антуанетта" (2006)

Для фільму про королеву Франції художницею костюмів Софія Коппола вибрала оскароносну Мілену Каненеро – і не помилилася. Натхнення для образів Каненеро знайшла в барвах традиційного французького десерту – культових макарунс Ladurée. Ретельно продумані образи пошили ательє в Римі. Для їх створення використали шовк і тафту разом зі справжнім мереживом XVIII століття. Мабуть, від таких убрань не відмовилася б і сама Марія-Антуанетта.
"Примарна нитка" (2017)

Цей фільм – яскрава співпраця режисера Пола Томаса Андерсона і актора Деніела Дей-Льюїса. У центрі "Примарної нитки" – історія лондонського кутюр'є Рейнольдса Вудкока і вшанування вишуканої моди 1950-х років. Художник костюмів Марк Бріджес вивчав одяг всіх дизайнерів того періоду: від Баленсіаґи і Нормана Гартнелла до Живанши, а також працював в архівах музею Вікторії та Альберта в Лондоні. Один з найбільш вдалих образів у фільмі – весільна сукня без бретелей, на яку витратили три метри рідкісних мережив XVII століття.

За матеріалами Vogue.co.uk

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.