11 найстильніших фільмів в історії кіно
За всю історію кіно створили чимало модних фільмів: над ними працювали найвідоміші дизайнери і художники, зокрема: Юбер де Живанши, Ів Сен-Лоран і Едіт Гед. Від шикарних суконь Скарлетт О'Хари до химерних краваток Енні Голл – Vogue UA вибрав 11 картин, які варто переглянути для натхнення.

Екранізація класичного американського роману Маргарет Мітчелл з'явилась на екранах 1939 року і побила практично всі голлівудські рекорди. Хтось переглядає цю кінострічку через тандем Вів'єн Лі і Кларка Гейбла, а хтось – щоб розглянути в деталях дизайнерські костюми Волтера Планкетта для Вів'єн Лі. Знакові образи – кремова сукня з оборками, в якій Скарлетт О'Хара з'явилася на барбекю в садибі "12 дубів", та її розкішне вбрання з зеленого оксамиту, яке вона винахідливо пошила зі штор, що залишилися на плантації її сім'ї після війни.

Ріту Гейворт в образі Гільди можна сміливо назвати прототипом фатальної жінки. У фільмі вона грає дружину хитромудрого власника казино в Буенос-Айресі. На гардероб Гейворт для зйомок виділили понад 50 000 доларів, які художник костюмів Жан Луїс відмінно використав. Він створив вишукану білизну з напів прозорих мережив, сукні з леліток і вбрання, натхненне образом дівчини на "Портреті мадам Ікс" художника Джона Сінгера Сарджента.

Кожен фільм з Одрі Гепберн у головній ролі – парад бездоганних костюмів, які для неї створювали найвідоміші дизайнери і художники часу, від Юбера де Живанши до Едіт Гед. Серед усього, що носила в кадрі Одрі, виділяються образи з картини "Кумедна пичка". Юбер де Живанши особисто розробив кожен з костюмів Гепберн, а їх більше десяти. Всі вбрання ідеально гармоніюють зі знаковими паризькими пам'ятками: від Лувру до саду Тюїльрі.

Жоден інший фільм Фелліні не може перевершити його "Солодкого життя", сюжет якого частково натхненний модними на той час вільними сукнями. У центрі цієї історії – журналіст Марчелло Рубіні (Марчелло Мастроянні), який слідує за голлівудською зіркою (Анітою Екберг) і гламурною спадкоємицею (Івонн Фурно) по всьому Риму. Костюми фільму – еталон італійського гламуру. Від величезних запонок Мастроянні до чорної сукні без бретелей Екберн – всі вбрання стали цитованими.

Костюми для Кетрін Денев у кінострічці "Денна красуня" розробив Ів Сен-Лоран. У цьому фільмі Денев грає Северину Серізі – знуджену домогосподарку-мазохістку, яка надає ескорт-послуги, про що її чоловік, звісно, не здогадується. Її гардероб повністю складається з речей haute couture і радикально змінюється залежно від того, відчуває Северина покірність чи, навпаки, хоче домінувати над своїми клієнтами. Один з найкращих образів Денев у картині – у фінальній сцені, де вона з'являється в стриманій сукні з ідеальною укладкою – образ, який і через 50 років залишається актуальним.

У цьому класичному нуарі Фей Данавей грає роль Евелін Малрей – фатальної жінки, чийого чоловіка-бізнесмена вбивають у зв'язку з корумпованою водною промисловістю під час посухи 1930-х років. Навіть у розпал поліцейських перестрілок героїня Данавей має елегантний вигляд в майстерно скроєних костюмах, з вишуканою зачіскою і червоною помадою.

Хоррор Даріо Ардженто, який вийшов понад 40 років тому, як і раніше, залишається одним із найстильніших фільмів в історії. Події відбуваються в престижній танцювальній академії в Німеччині: юна балерина з США Сьюзі з'ясовує, що школою заправляє збіговисько відьом. Суворі, стримані і подекуди наглухо застебнуті сукні, які ми бачимо у фільмі, підсилюють інтенсивність найстрашніших сцен.

Неможливо скласти огляд найстильніших фільмів без згадки про картину Вуді Аллена "Енні Голл". Ця класика 1970-х років надихає багатьох і в сучасній модній індустрії – від особистого стилю Кейт Мосс до першої колекції Еді Слімана для Saint Laurent. Гардероб Енні Голл складається з чоловічих речей і жилетів, доповнених капелюхами, круглими окулярами і візерунчастими краватками. Ральф Лорен, який надав одяг для зйомок, безпосередньо вплинув на формування особистого стилю акторки Даян Кітон.

Цей фільм – яскрава співпраця режисера Пола Томаса Андерсона і актора Деніела Дей-Льюїса. У центрі "Примарної нитки" – історія лондонського кутюр'є Рейнольдса Вудкока і вшанування вишуканої моди 1950-х років. Художник костюмів Марк Бріджес вивчав одяг всіх дизайнерів того періоду: від Баленсіаґи і Нормана Гартнелла до Живанши, а також працював в архівах музею Вікторії та Альберта в Лондоні. Один з найбільш вдалих образів у фільмі – весільна сукня без бретелей, на яку витратили три метри рідкісних мережив XVII століття.
За матеріалами Vogue.co.uk