До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Van Cleef & Arpels улаштують у Києві унікальну ювелірну виставку

Третього лютого в київському Національному художньому музеї розпочне роботу виставка Art of Clip ("Мистецтво брошки") ювелірного Дому Van Cleef & Arpels. Понад вісімдесят антикварних брошок і прикрас із застібками-кліпсами, які створено з початку XX століття, надійдуть з приватної колекції Van Cleef & Arpels. Ретроспектива Дому, зібрана у вишуканих, але складних прикрасах, — це блискуча історія ювелірного мистецтва XX століття, а також повна карта напрямів, за якими працювали майстри Дому: артдеко, абстракціонізм, орієнталізм, оптичне мистецтво. Унікальні предмети ювелірного мистецтва, якими жили майстри Дому і які потім з’являлися в найкращих приватних колекціях світу, можна буде побачити на власні очі.

Саме брошки демонструють таємниці майстерності, різноманітні ювелірні техніки таких різних декад XX століття, а також джерела натхнення. Наприклад, на початку 1920-х Європа була під враженням після сенсаційного відкриття гробниці Тутанхамона в 1922 році. Ця подія породила справжній бум єгиптоманії, і вже в 1924 році з’явилася перша брошка в єгипетському стилі з платини, декорована смарагдами, рубінами, гірським кришталем, оніксом і діамантами. Після розкішної прем’єри у Van Cleef & Arpels з’явилися й інші прикраси з "єгипетським" характером, які нині цінують і на які полюють колекціонери. Лотоси, скарабеї, ієрогліфи, сфінкси й навіть сцени ритуалів і врочистостей органічно вплелися у творчість Дому.

Реклама
Брошка в єгипетському стилі, 1924

У 1930-ті головним джерелом натхнення в ювелірному мистецтві став світ Високої моди. Характерні брошки того часу мали форму стилізованих стрічок, різноманітних завитків, закручених орнаментів, віял і бантів, якими так любили прикрашати свої туалети французькі аристократи. Повністю всипані діамантами й підкреслені насиченими відтінками натуральних рубінів і сапфірів, брошки 1930 років справляли справді магічне враження. А завдяки використанню платини прикраси були порівняно легкими, що давало можливість носити їх навіть на вбранні з найтонших і найніжніших тканин. Крім того, у 1933 році був зареєстрований патент на техніку закріплення під назвою "Невидима оправа", яка давала змогу майже повністю приховати металеву основу й водночас вигідно представити кольорові коштовні камені. На сьогодні без цього нововведення неможливо уявити колекції й характерний стиль Van Cleef & Arpels. Таємниця цієї техніки полягає в індивідуальному закріпленні кожного каменю на спеціальних напрямних із золота. Найчастіше цей різновид оправи майстри Дому використовують для закріплення кольорового коштовного каміння, як-от рубіни, смарагди й сапфіри.

1931

У 1938 році майстри Дому створили ще одну інноваційну прикрасу Passe-Partout. Основу її дизайну становить система металевих напрямних, які приховані декоративними елементами у вигляді квітів. Конструкція дає змогу легко трансформувати прикрасу за допомогою просунення трубчастого золотого ланцюга через ці кріплення й носити її як кольє з декоративним вузлом, коротке кольє-чокер, довге вечірнє кольє, браслет або пояс. Кілька квіток, інкрустованих рубінами, сапфірами й діамантами, можна носити окремо як брошки.

Трохи згодом у сорокові роки з’являються жіночні брошки у вигляді фігурок балерин і фей. Для клієнтів Дому в повоєнний час вони стають неперевершеними символами щастя й безтурботності. На початку п’ятдесятих знаковими стали брошки з флористичними мотивами. Удень пані носили їх окремо, а ввечері надягали із цілими каскадами діамантів. Особливо популярними були брошки-букети Fern із сапфірами й рубінами. Після Другої світової війни й упродовж усього десятиліття у вищому товаристві стали популярними коктейльні заходи, які змінювалися гала-вечерями й розкішними балами. Це були воістину золоті часи, щоб продемонструвати всі свої прикраси.

Брошка у вигляді квітки, 1952

У 1954 році Дім Van Cleef & Arpels випустив колекцію, подібну до незвичного бестіарію: фігурки кумедних, грайливих тварин. До оригінальної колекції ввійшли брошки із зображенням білок, слонів, качок, жирафів, черепах, птахів, тигрів, левів. Милі звірі були виготовлені із золота й прикрашені прекрасними коштовними й кольоровими ювелірними каменями: коралом, бірюзою, агатом, оніксом, лазуритом, аметистом і перламутром.

Дизайн брошок, що з’явилися в сімдесяті, здебільшого був натхнений культурою Індії, куди Клод Арпельс вирушив "на полювання за скарбами", щоб знайти виняткові камені й зустрітися з махараджами. Там він особисто познайомився з махараджею Реві й придбав прикраси з його скарбниці, щоб використовувати їх у своїх сучасних витворах. Ну, а найефектнішою прикрасою цього десятиліття стало "бабусине кольє". Так жартома назвав свій подарунок Річард Бертон, який він підніс Елізабет Тейлор з нагоди народження її першого онука. Розкішне кольє Barquerolles Lion нині також перебуває в приватній колекції Van Cleef & Arpels і його частиною є брошка у вигляді левової голови з очима-смарагдами.

Брошка Juliet, 1951

Ще один подарунок, який команда Van Cleef & Arpels зробила для всіх, хто в захваті від ювелірного мистецтва, — серія лекцій від викладачів школи високого ювелірного мистецтва L`Ecole, яка працює в Парижі з 2012 року. У межах київської виставки Art of Clip викладачі L`Ecole прочитають онлайн курс лекцій про історію брошок, коштовне каміння, техніки Високого ювелірного мистецтва. Це справжня прем’єра, оскільки ця сесія лекцій буде представлена ​​вперше в Києві. Унікальні матеріали можна буде отримати на сайті L`Ecole, саме там буде розміщена сторінка з реєстрацією на ZOOM-конференцію.

Виставка працюватиме до 28 лютого 2021 року.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.