"Російський поцілунок": у Парижі презентували інсталяцію, створену з уламків двох ракет
У паризькій художній резиденції Atelier 11 Cité Falguière відкрилась виставка українського художника та скульптора Василя Грубляка. У центрі Парижа художник презентує пронизливу інсталяцію "Російський поцілунок", створену з уламків двох російських ракет.
Уламки ракет С-300 були привезені з острова Хортиця солдатом Збройних Сил України: більшість з них тепер є частиною доказів, які збираються в ході поточних розслідувань злочинів російської армії в Україні, а решта уламків перетворилась на мистецький проєкт, що покликаний нагадати світові про страшну війну, яку розв'язала росія в Україні.
Уламки збиралися у два етапи, розповідає кураторка Світлана Старостенко. Після дослідження місця вибуху першу частину було зібрано з вирви. Уламки були запаковані і чекали на відправлення поштою, і в цей момент уже друга ракета влучила в базу, де дислокувалися українські сили. На щастя, обійшлося без загиблих, але коробка з уламками була посічена новими осколками. Це додало об’єктам нового значення...
Інсталяція Грубляка — захоплива кінетична скульптура, яка дає можливість глядачеві пережити імерсивний досвід та майже фізичні реалії війни, що триває в центрі Європи.
"Кожен осколок вручну підвішений на майже невидимій нитці, щоб створити враження об’єктів, що висять у повітрі та готові виконати свою фатальну місію, — пояснює Світлана Старостено. — Виставлені в Парижі, місті, що символізує мистецтво життя та мистецьку свободу, ці уламки ракети, які колись могли вбивати, сьогодні перетворились на мистецький об'єкт. Проте ми завжди пам'ятатемо про їхнє початкове призначення: це смертоносна зброя, відправлена, щоб убити якомога більше українців".
Проєкт "Російський поцілунок" залишається незавершеним і продовжуватиме розвиватися, доки російські ракети обстрілюватимуть Україну.
Інсталяція створена та презентована в межах мистецької резиденції L’AiR Arts. "Російський поцілунок" можна побачити в паризькому Atelier з 11 до 4 березня.
Фото: Megija Plata, Demir Ramazanov