До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Що потрібно знати про виставку Гамлета Зіньковського та Bob Basset

У просторі сучасного мистецтва "ЕрміловЦентр" у Харкові до кінця місяця працює виставка "Предмети" художників Гамлета Зіньковського та Bob Basset'а.

"ЕрміловЦентр" об'єднав в цьому проекті одних з найбільш успішних у світовому контексті українських художників: Гамлет 2013 року представляв Україну на Венеціанській бієнале, а роботи Bob Basset брали участь в показах Givenchy, в кліпах Metallica, Slipknot і Авріл Лавін. Від Bob Basset на виставці – дев'ятнадцять шкіряних масок, стімпанк-собака і старовинні дзеркала, крізь витравлену амальгаму яких просвічують маски – кожен може "приміряти" свою через дзеркало. Від Гамлета – стіна з кількома сотнями ножиць, які Зіньковський дванадцять років збирає по всьому світу, і повсякденні предмети, які художник намагається переосмислити. Крім того, художники показали свою спільну відеороботу, зняту в Парижі, і запросили гостей (не) стріляти по масках в імпровізованому тирі, що стало свого роду соціальним експериментом.

Реклама

Якщо Гамлет представляє на виставці в якійсь мірі редімейд (ножиці, розписана вручну каністра для бензину, ключка для гольфу або дворучна пила з написом "відносини – це синхронна робота"), то Bob Basset – авторські арт-об'єкти, але уточнює: вони – реальні речі нереальних світів.

Маски студії Bob Basset виставляли в арт-проектах в Києві, Одесі, Парижі, Лімі, Гонконгу, Сеулі, Шанхаї та інших містах, також вони належать до приватних колекцій по всьому світу. Ідею спільної експозиції в рідному місті художники мали на думці півтора року; встигли за цей час зробити виставку "Negro" в арт-центрі Monumental Callao (Ліма, Перу), а також показати в Парижі на фестивалі ADDICTION A L'OEUVRE відеоарт Secret Room. Куратором великої виставки стала Вікторія Бавикіна, яка допомогла оформити концепцію: художники говорять про переосмисленні предметів, що оточують людину. Разом з тим, у них вдалось і щось більше, ніж розмова про предмети, – історія про рідне для них місто.

Наприклад, об'єкти, представлені Гамлетом, здебільшого знайдені в Харкові. Зіньковський запевняє, що в його колекції сьогодні сотні ножиць і велика частина з них – антикваріат, який він знаходив на блошиних ринках та інтернет-аукціонах. Художник вважає, що змінити суть предмета здатний текст: "Я періодично заново створюю предмети. Беру звичайні побутові речі. Мені дуже подобається, як легко при вдалій ідеї безглуздий і непотрібний предмет можна перетворити на щось. Ось пила з написом "Відносини – це синхронна робота". Я її купив на барахолці тому, що у неї одного зубчика немає, поки йшов – думав: це ж наскільки невдалий предмет, інструмент, адже він завжди потребує напарника ... Так і з'явився напис, і історія "..

Ще одна гра, до якої запросили художники своїх гостей, – галерея зі стародавніми дзеркалами. Галерея влаштована так, що ти дивишся у старовинне дзеркало і бачиш у відображенні замість свого обличчя – маску. Художники вважають бажання людини одягнути маску – одним з найдавніших і найбільш природних. "Неважливо, чи живемо ми в первісному суспільстві, чи в постіндустріальному урбаністичному: маска – це не просто гра, це захист, це спроби змінити себе і свій спосіб взаємодії зі світом, – говорить Bob Basset. – Люди часто просять дати приміряти наші маски, і я знайшов спосіб, як це зробити – цікаво для людей і нетравматично для арт-об'єктів".

Фото: Світлана Фролова, Віталій Сидоренко, Леонід Штайда.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.