5 головних виставок листопада у Києві
"Паперовий" цикл Олександра Ройтбурда, дослідження Революції Гідності та проект про позицію жінки в українському мистецтві у PinchukArtCentre – серед найцікавіших виставок листопада.
У галереї "Дукат" з 1 до 13 листопада.
Незважаючи на зайнятість у ролі директора Одеського художнього музею, Олександр Ройтбурд продовжує багато і насичено працювати як художник. У жовтні в Музеї українського народного декоративного мистецтва він показував свої копії картин відомих майстрів світового мистецтв в межах проекту "Копії для підміни", а в листопаді у галереї "Дукат" можна побачити його новий проект Passe-partout. Художник каже, що це так званий "паперовий" цикл: такі картини в історії мистецтва найчастіше називають графікою, але Ройтбурд, як завжди, робить по-своєму і називається цикл "light-варіантом живопису".
У Bursa Gallery з 1 до 22 листопада.
Виставка з дуже теплою назвою SALUT ARMEN – посвята українському фотографу Армену Парсаданову, який пішов з життя взимку 2018 року. Він був постійним контриб'ютром українського і американського Vogue, його знімки публікували The Calvert Journal і Dazed. У своїх особистих проектах, таких як Nutshell, Армен документував типажі і особистості київської молоді. Над виставкою працювали друзі фотографа: Саша Мажара, Маша Рева, Вітя Глущенко, Влад Дмитрів, Роман Хімей, Ярема Малащук і Настя Калита. Команда зібрала безліч архівів, фото- і відеоматеріалів, плівок, записів фотографа. З 25 листопада виставка працюватиме у культурному центрі "Майстер-клас".
У PinchukArtCentre з 30 жовтня до 6 січня.
"Свій простір" – гострий, особистісний, складно влаштований проект, присвячений умовному простору жінки в українському мистецтві. Серед учасників не лише сучасні художниці: Жанна Кадирова, Влада Ралко, Алевтина Кахідзе, – але і "класики" українського народного мистецтва: Марія Примаченко та Анна Собачко-Шостак. Назва виставки відсилає до есе Вірджинії Вулф "Своя кімната" (1929), у якому письменниця говорить про стереотипи щодо позиції жінки-художниці в "чоловічому" світі. Одна з найсильніших точок виставки – робота Алевтини Кахідзе. У невеликому фільмі під назвою "44" вона розмірковує про "репродуктивне насильство" – повторює 44 рази питання "а у вас є діти?", а потім 44 рази відповідає на нього з різними емоціями: "ні". "44" – робота делікатна і жіночна, це не висновок, а радше запрошення до розмови – про моральне насильство, можливість вибору і стереотипи, якими живе суспільство.
У Voloshyn Gallery з 15 листопада до 16 грудня.
Художник-графік Олексій Сай розширює можливості візуальної мови – і малює свої картини у звичайній таблиці Excel, а потім роздруковує. Цими "дослідами" Сай займається з 2004 року, а 2007 року у Києві відбулась його перша "excel-виставка". У Voloshyn gallery він представить новий цикл "Що я тут роблю", присвячений офісній культурі і клеркам як зникаючому виду. Excel – стандартна програма пакету Microsoft Office, з якою у житті стикалася будь-яка людина, у іронічній інтерпретації Сая набуває нових сенсів.
У Мистецькому Арсеналі з 21 листопада до 27 січня.
30 художників з 15 країн світу об'єдналися у роботі над унікальним проектом "Революціонуймо". Через живопис, інсталяції, фото і відео художники досліджують українську Революція Гідності як соціальне явище. Одна з головних тем виставки – можливість мистецтва у період соціальної кризи. Директор Мистецького Арсеналу, Олеся Островська-Люта, розповідає, що "Революціонуймо" – спроба помістити український досвід протесту у світовий контекст. Куратори виставки – Катерина Філюк і Натанія Ван Дайк.