10 шедеврів української художниці Олександри Екстер
17 березня 1949 року пішла з життя Олександра Олександрівна Екстер — українська художниця міжнародного рівня, що працювала в мистецьких напрямах кубізму, кубофутуризму, супрематизму та конструктивізму. Вона з'явилась на світ в Білостоку, польському місті, що в той час належало Російській імперії. Невдовзі родина перебралась до Києва — тут Олександра закінчила Художнє училище, в якому навчалась разом з двома іншими майбутніми зірками авангардизму, Олександром Архипенком та Олександром Богомазовим.
Екстер жила між Києвом, Санкт-Петербургом, Москвою, Віднем і Парижем — і розвивала вітчизняний авангард власними художніми досягненнями.
Саме Екстер привезла кубофутуризм до Києва. У 1907 році вона вперше відвідала Париж, де познайомилася з Пікассо і його "Авіньйонськими дівами", і коли повернулась до Києва в 1908-му, влаштувала виставку нового мистецтва "Ланка" з Богомазовим і Бурлюком — яку, втім, погано прийняла місцева публіка.
Олександра Екстер прославилася експериментами в галузі сценографії, які втілювала в дуеті з режисером Московського камерного театру Олександром Таїровим для п’єс "Фаміра Кіфаред" (1916), "Саломея" (1917), "Ромео і Джульєтта" (1921). Вона стала співавторкою костюмів для культової екранізації "Аеліти" (1924) і також у 1920-х пробувала сили в модному дизайні: розробляла ескізи одягу й принтів для тканини.