У Парижі пройшов саміт L’Oréal For The Future ("Лореаль в інтересах майбутнього") — глобальна подія, присвячена екологічним зусиллям групи. На ньому побувала редакторка Vogue Альона Пономаренко.
Знамениту будівлю з лаконічною вивіскою L’Oréal на розі Рю Руаяль і Рю Сент-Оноре неможливо пропустити, якщо йти до Мадлен від площі Згоди або прогулюватися розкішними бутиками на Сент-Оноре. Тут розташований Le Visionnaire — штаб-квартира L’Oréal. Будівля, спроектована у XVIII столітті, вважається архітектурним шедевром — фасад і дах включені до списку історичних пам’яток.
З 1938 року тут був головний офіс L’Oréal, а також перша академія перукарської майстерності компанії. З 2017-го по 2023-го тривала реконструкція, і старовинна кам'яниця отримала нове обличчя: у її внутрішньому дворику тепер зведена 25-метрова овальна скляна споруда — символ креативності й інновацій Le Visionnaire. За враженням, яке справляє ця криволінійна конструкція із загартованого скла (до речі, перша у Франції) це майже як Ейфелева вежа: 288 сталевих вузлів, 188 скляних панелей.
Більш ніж 4000 квадратних метрів тепер слугують креативним простором-хабом: тут розмістилися архіви, цифрові лабораторії, демонстраційні зони, просторі зали. Внизу — перша в історії реклама L’Oréal — фарби для волосся.
За менше ніж сто років стався квантовий стрибок: сьогодні тут вміють виготовляти фарбу з понад 90% рослинних інгредієнтів у складі.
Перше, що вражає, коли піднімаєшся елегантними заокругленими сходами, — футуристична конструкція, що найбільше нагадує, напевно, холодильник для морозива. Але всередині, за прозорими скляними вітринами, на поличках-грядках — живі конвалії в ґрунті.
Це інноваційні вертикальні ферми BioPod від Interstellar Lab.
По суті — автономні агротехнологічні капсули, якою управляє штучний інтелект. Він контролює температуру, вологість, CO₂, освітлення, живлення та зрошення — в результаті виходять еталонні рослини — увесь рік, незалежно від погоди та кліматичних умов. Неврожай таким капсулам, ясна річ, не загрожує. Натомість BioPod споживає до 99 % води менше, ніж традиційне землеробство, і мінімізує стоки та викиди.
Позаяк до 2030 року компанія прагне, щоб 95 % її інгредієнтів походили з біологічних або замкнутих процесів, BioPod допоможе досягти мети.
Іще одна технологічна новинка, яку демонструють просто поруч, — OsmoBloom. Вона використовує технологію "air‑capture", яку L’Oréal розробляли у співпраці з Cosmo International Fragrances. Система уловлює ароматичні молекули поруч із пуп'янком квітки, і розкладає аромат на компоненти, щоб можна було його відтворити в точності. Квіти лишаються цілими і неушкодженими.
У традиційній парфумерії на полях, де вирощують квіти, бутони зривають, потім везуть на фабрику у вантажівках, поміщають в екстрактор, де обробляють СО2, щоб отримати ефірні олії та абсолю. Порівняно з цим процесом OsmoBloom — це просто космос: менше впливу на довкілля, нульові розходи води, мінімальні ресурси й екологічно чистий процес. І немає потреби вирощувати та зрізати великі партії квітів.
Раніше екстрагувати їх традиційними методами було неможливо — парфумери мали щоразу реконструювати запах. Технологію вже протестували при створенні аромату туберози у Valentino Private Talk.
L’Oréal поставив собі амбітну ціль: до 2030 року весь пластик у пакованні має бути перероблюваним, біосировинним, багаторазовим чи компостованим
Для цього переосмислюють дизайн продуктів так, щоб зменшити вагу паковання, відмовляються від ПВХ, натомість надають перевагу переробленим матеріалам. Це дуже добре видно на прикладах шампунів Elseve: вони зберегли свій звабливий дизайн і так само справляють враження, але тепер стінки флаконів стали тонші, а форма ергономічнішою, щоб використовувати менше матеріалу на виготовлення.
Інновація, яке мене підкорює, — це повністю пластикові помпи у флаконах засобів. Такі зручні у використанні традиційні помпи насправді шкодили природі: адже через металеву пружину всередині не підлягали переробці. Тепер весь флакон можна переробити.
Тішать і нові паковання La Roche-Posay та Garnier: багато з них наполовину зроблені з картону, містять менше пластику та водостійкі. Це надає їм модного крафтового вигляду, і я легко уявляю подібні на поличках у серферів десь у французькому Осгорі або у ванних київських гіпстерів.
L’Oréal прагне повністю перейти на ековідповідальні стенди для демонстрації продуктів. Вони легші (а отже при транспортуванні вуглецевий слід зменшується) та підлягають вторинній переробці.
З легкого картону роблять і подарункові бокси: враження те саме — шовковиста глянцева коробка, а ось навантаження на екологію набагато менше.
Мій улюблений простір — просто під скляним куполом. Понад 750 м² відведено під академію професійних перукарів — на пошану до спадщини L'Oréal, чия історія почалася з фарби для волосся.
Я захоплено граюся з насадкою для душу — вона дозволяє стилістам та колористам використовувати на 69% менше води; вчуся вправлятися з рефілами (а вони є майже у кожного засобу — просто для Kérastase вони, наприклад, особливо гарні).
Гостям демонструють і новий фен AirLight Pro — легкий, потужний, економічний.
Він поєднує інфрачервоне світло з потужним потоком повітря для швидкого сушіння без перегріву. Завдяки цьому фен зберігає вологу у волоссі, робить його гладкішим і сяйливішим, водночас споживаючи менше енергії.
Філософія L'Oréal сформульована лаконічно і звучить так: Refill / Reuse / Recycle
Рефіли, тобто перезаповнювані ємності, є, здається, у всього: у парфумів Prada та дорогих сироваток Lancôme, у лосьйонів для тіла CeraVe та у молочка La Roche-Posay.
До кампанії з популяризації рефілів долучилися світові зірки, і маю сказати, це неймовірно заразливо.
Таким чином компанія піклується не лише про планету, а й про своїх постійних покупців. Якщо люди з особливостями шкіри можуть купувати один і той самий продукт роками, то L’Oréal допомагає їм оптимізувати бюджет: адже рефіли коштують дешевше.
Програма L’Oréal for the Future стартувала 2020 року як амбітна відповідь великої корпорації на виклики кліматичної кризи. П’ять років потому L’Oréal перебуває на екваторі своїх цілей — і демонструє зростання темпу.
До 2030 року компанія зобов’язалась перейти на 90% біоінгредієнтів і матеріалів із відновлюваних або замкнених джерел, мінімізувати використання води у виробництві та відмовитися від первинного пластику на користь перероблених і багаторазових рішень. Свої екологічні зобов’язання L’Oréal поєднує з інженерними розробками: нові формати паковання, рефіли, логістичні зміни, а також спеціальний акселератор інновацій, покликаний масштабувати технології, що зменшують вуглецевий слід.
Найцікавіше, що L’Oréal активно будує колаборації — з колегами по люксовому цеху (наприклад, Chanel) і з роздрібними мережами (наприклад, Carrefour). Інвестує у технологічні стартапи та стимулює нові відкриття. Ставить на науку та прагне по-справжньому глобальних змін. Заохочує покупців змінювати свої звички, щоби зробити планету кращою. Велике бачиться на відстані, і, можливо, вже за 20 років ми дивуватимемося, як жили без цих інновацій раніше. Тим часом великі зміни вже відбуваються.
Перше, про що я нагадала собі вдома, — берегти воду. Вимикати кран, поки намилюю волосся в душі, поки розподіляю по обличчю очищувальний засіб, поки витискаю зубну пасту. Просто зараз збираюся замовити рефіл для улюблених парфумів. Повернулась до сортування сміття. Напевно, в цьому — не менш важливий ефект L’Oréal for the Future: окрім великих змін, стимулювати малі та перетворювати їх на частину щоденної практики.