Коли пересічний манікюр перетворюється на випробування, хто в цьому винен – клієнт чи майстер? Як поводити себе в салоні, щоб уникнути розчарувань та досягти ідеального результату, vogue.ua розповіли психологи та стилісти.
Якщо стиліст з волосся запитує щось на кшталт: "Як вам проділи на останньому показі Dries Van Noten?", а косметолог цікавиться ставленням до засмаги, то це не проста цікавість. Непрямі питання допомагають майстру зрозуміти смаки клієнта, його життєвий розпорядок, пріорітети, а значить, краще підібрати зачіску, догляд за обличчям, тілом і т.п. Але якщо майстер обрушує на клієнта потік одкровень, то можна ввічливо сказати: "У мене складний день, поговоримо іншим разом" або "Вибачте, я готуюся до презентації, мені треба зосередитися". Тим паче, що останнім часом господарі салонів краси гранично чітко інструктують майстрів: ніякої балаканини під час роботи.
Якщо ж захочеться виговоритися клієнту, то переривати його не стануть, та й підхоплювати особисту тему, щоби її розвинути, теж не будуть. Клієнтам варто мати на увазі, що теорія шести рукостискань та соцмережі зробили світ крихітним простором, де будь-яка інформація миттєво може стати надбанням громадськості. Тож виливати душу краще в психотерапевта, а коригувати брови – в профі.
Коли майстер запитує щось на кшталт "Хто ж так порвав вам кутикулу?", Це неприємно, та свідчить тільки про нестачу виховання. Щоб відзначити стан кутикул, шкіри, волосся й т.д., існують нейтральні формулювання: "Можна користуватися маслом для кутикул на ніч, це продовжить життя манікюру". Відповідати на нечемні репліки не обов'язково, та можна сказати: "Зробіть, будь ласка, бездоганно".
Довіритися можна тому, з ким уже пройдено безліч успішних б'юті-експериментів. Але важливо розуміти, що відповідальність за зміну образу несе клієнт. Це йому потім доведеться оплакувати невдалу стрижку, фарбування чи занадто короткий чубчик. Виняток – знаменитості, над образом яких працює ціла команда. Їм важливо прислухатися до того, що рекомендують профі.
Чайові – право клієнта, а не обов'язок: рахунок за будь-яку послугу і так відчутний. Але якщо майстер заслуговує особливої подяки, можна залишити йому грошову винагороду. Сума в 10% – досить умовна: можна залишати менше, а можна – набагато більше. Тим, хто не любить розсипати компліменти, чайові та подарунки – кращий спосіб сказати "величезне спасибі".
Найкраще, що можна зробити, в такій ситуації, – попросити змінити його. Набагато приємніше, якщо на фоні йде "Касабланка" чи "Секс в великому місті", ніж випадковий набір програм. Клієнту ж не варто вести бесіди по гучномовцю, поки майстер працює над манікюром. Можна дочекатися закінчення процедури й не випробовувати терпіння майстра і людей навколо.
Часто буває, що майстер відчуває певну свободу у стосунках з постійним клієнтом і припиняє намагатися справити враження. Так поступово зі спа-ритуалу зникають свічки, з манікюру – масаж рук і так далі. Тут є кілька варіантів. Перший – змінити майстра. Другий – висловити претензії безпосередньо. Третій – поскаржитися адміністраторові. Ні з чим миритися не потрібно: клієнт має право розраховувати на той рівень послуг, за яким приходить.
Буває, що стиліст зіпсував волосся: наприклад, зістриг зайве чи при фарбуванні отримав несподіваний результат. Тоді обов'язок салону – взяти на себе всі витрати з приведення вигляду клієнта до ладу. Це ж стосується манікюру, після якого відбулося запалення на пальці, ін'єкцій, після яких виникла асиметрія, і так далі. Про всяк випадок чеки після процедур краще зберігати.
Буває, що на процедурі все нормально, та варто вийти зі салону – виникає незрозумілий дискомфорт. Начебто зачіска гарна, манікюр вдався, а "післясмак" – неприємний. Це означає, що майстер не підходить. З'ясовувати причину в цьому випадку марно. Краще просто пошукати іншого – чи інший салон.